Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۴۰۰ اسفند ۱, یکشنبه

توافق جدید با جمهوری‌ اسلامی ضعیف‌تر از ۲۰۱۵ است

 




توافق جدید با جمهوری‌ اسلامی ضعیف‌تر از ۲۰۱۵ استپ

 نفتالی بنت نخست‌وزیر اسرائیل، با اشاره به‌ اینکه توافق جدید با جمهوری‌ اسلامی ضعیف‌تر و کوتاه‌تر از توافق قبلی در سال ۲۰۱۵ است، اعلام کرد که اسرائیل در حال آماده شدن برای روز فردای توافق احتمالی احیای برجام است.


به گفته نخست‌ وزیر اسرائیل، بر اساس پیشنویس توافق جدید در وین، این توافق تنها به مدت دو سال و نیم برنامه هسته‌ای ایران را محدود خواهد کرد، در حالی‌ که در توافق اولیه مربوط به سال ٢٠١٥ این مدت زمان ١٠ سال بود.


او همچنین تاکید کرد که پس از این دو سال و نیم، جمهوری‌اسلامی بدون هیچ محدودیتی سانتریفیوژهای پیشرفته را نصب کرده و گسترش خواهد داد، به میلیاردها دلار دست پیدا خواهد کرد و رفع تحریم‌ها به معنی دسترسی این رژیم به پول زیاد است و این پول برای تروریسم هزینه خواهد شد و اسرائیل، سایر کشورهای منطقه و نیروهای آمریکا در خاورمیانه را نیز به خطر خواهد انداخت.

سخنان نخست وزیر اسراییل نفتالی بنت در آغاز جلسه دولت بدین شرح است':


"مذاکرات وین - مذاکرات بین رژیم ایران و ابر قدرتها درباره بازگشت به قرارداد هسته ای بسیار پیش رفته اند. ممکن است که شاهد قراردادی در کوتاه مدت باشیم. قرارداد جدید آتی حتی کوتاه مدت تر و ضعیف تر از قبلی است.


قرارداد اصلی که در 2015 امضا شد، به مدت ده سال بود ولی این یکی به مدت 2.5 سال است.


یعنی بیشتر محدودیتهای برنامه هسته ای ایران در 2025 باطل میشوند.


از موقع قرارداد اصلی تا کنون دو اتفاق افتاده: رژیم ایران در توانایی غنی سازی پیشرفت بسیار کرده و وقت زیادی تلف شده.


اگر دنیا دوباره قراردادی امضا کند، بدون اینکه ابطال محدودیتها طولانی شود، پس ما قراردادی میبینیم که فقط وقت برای 2.5 سال میخرد، و بعد از آن ایران میتواند و اجازه دارد بدون محدودیتی سانتریفوژهای پیشرفته بسازد و نصب کند.


اینها طبق قرارداد مانند استادیوم پر از سانتریفوژ خواهد بود. در مقابل ایران در همان لحظه دهها میلیارد دلار و ابطال تحریمها را بدست میاورد. این یعنی پول بسیار. 


این پولها در آخر برای ترور در منطقه صرف میشوند. این ترور ما و دیگر کشورهای منطقه را، همانطور که در اواخر دیدیم به خطر میاندازد، و قوای آمریکا نیز در خطر خواهند بود.


ما بهر حال آماده میشویم و برای فردای آن تدارک میبینیم، در همه ابعاد، برای اینکه بتوانیم با قدرت خودمان از امنیت مردم اسراییل محافظت کنیم"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر