Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ تیر ۴, یکشنبه

در بزرگترين گردهم آيى اپوزيسيون خارج از ايران 700 شخصيت از 40 کشور با شوراى ملى مقاومت عليه حکومت تهران همصدا شدند يكشنبه 04 شعبان 1433هـ - 24 ژوئن 2012م


گردهمایی بزرگ سازمان مجاهدین خلق ایران در پاریس 
در بزرگترين گردهم آيى اپوزيسيون خارج از ايران 700 شخصيت از 40 کشور با شوراى ملى مقاومت عليه حکومت تهران همصدا 
شدند يكشنبه 04 شعبان 1433هـ - 24 ژوئن 2012م
پاريس - سعد المسعودى
هزاران ايرانى دعوت سازمان مجاهدين خلق را پذيرفتند و روز شنبه 23-6-2012 در یک مرکز نمایشگاهی بین المللی در ويل پنت پاريس گردهم آمدند تا خواهان "بهار ايرانى" شوند.

در اين تجمع در كنار پرچم شیر و خورشید مورد قبول شورای ملی مقاومت ایران پرچم هايى از سوريه، لبنان، تونس و ليبى نيز دیده می شد تا بيانگر پيوند "بهار ايرانى" با "بهار عربى" باشد.

شوراى ملى مقاومت ايران که عمده ترين بخش آن را مجاهدين خلق تشکيل مى دهند، شخصيت هاى سياسى و اجتماعى مختلفى را از 40 کشور جهان دعوت کرده بود. حضور اين شخصيت ها که تعدادشان به بيش از 700 تن مى رسيد، گردهمايى شمال پاريس را به بزرگترين همايش عليه جمهورى اسلامى ايران در خارج از اين کشور تبديل کرد. 

در ميان اين شخصيت ها، تعدادى از نمايندگان پارلمان اروپا، روساى دولتهاى پيشين و چهره هاى سرشناس جهانى حضور داشتند.

رودى جوليانى فرماندار پيشين ايالت نيويورک که در اين همايش حضور داشت به"العربيه.نت" گفت: "الآن زمان مناسب تحرک براى نجات ايران و کمک به اپوزيسيون اين کشور مى باشد. بايد طرح اتمى ملاها را متوقف کرد و مردم ايران را در جهت دستيابى به آزادى کامل يارى نمود.".

خانم مريم رجوى که از او به عنوان رئيس جمهورى منتخب شوراى ملى مقاومت ياد مى شود، در سخنرانى خود در اين گردهمايى از وزارت خارجه امريکا خواست به حکم دادگاه تن دهد و نام سازمان مجاهدين خلق را از ليست تشکيلات تروريستى حذف نمايد.

حاضران در اين همايش ضمن تاييد سخنان خانم رجوى گفتند که طى 15 سال گذشته وزارت خارجه امريکا با این لیست خود به رژيم جمهورى اسلامى ايران باج مجانى داده و موجب ادامه کشتارها و فشارها از سوى رژيم تهران عليه مجاهدين و هوادارانشان در اردوگاه اشرف و در خود ايران شده است.

آنان تاکيد کردند که رژيم عراق در اقدامات خود عليه مجاهدين، آلت دست رژيم ايران شده است. آنها همچنين از ادامه نرمش غرب در برابر تهران انتقاد کردند.

مريم رجوى در اين گردهمايى از يک دهه زمان برباد رفته براى مقابله با رژيم تهران سخن گفت. او اظهارداشت که "غرب يک دهه تمام را با نرمش و مذاکرات بى حاصل سپرى کرد و دست رژيم تهران را در سرکوب و کشتار و ادامه برنامه هاى اتمى باز گذاشت.

فيليپ دوست پلازاى معاون دبير کل سازمان ملل به "العربيه.نت" گفت: ما به اينجا آمده ايم تا همبستگى خود را با مردم ايران اعلام کنيم و از تلاش آنها براى آزادى حمايت نماييم. زيرا نظام فاسد حاکم بر اين کشور براى قرن 21 سودمند نيست.

اليزابت جينروتى عضو پارلمان ايتاليا نيز به "العربيه.نت" گفت: اين يک روز مهم براى آزادى است، آزادى ايران، آزادى دگرانديشان و فعالان و زندانيان سياسى در ايران. اين يک همايش جهانى است براى اعلام همبستگى با ايرانيان، براى آنها که مى خواهند از رژيم کنونى تهران نجات يابند.

خانم تاشا دى واسکونسيلوس عضو پارلمان اروپا در اين تجمع گفت: به عنوان سفير سازمان ملل در زمينه حقوق بشر به شما مى گويم که در کنار شما خواهان تحقق آزادى و حقوق بشر در کشورتان هستم و از روياى جوانان ايرانى در سراسر ايران حمايت مى کنم.

چندين شخصيت ديگر نيز از پارلمان اروپا، کنگره امريکا و کشورهاى غربى طى سخنان خويش در همين زمينه ها سخن گفتند.

ميزبانى اين همايش را مارى ليزن رئيس سابق مجلس سناى بلژيک، پاتريک کندى عضو کنگره امريکا (1991- 2011)، ديويد ايمز عضو مجلس عوام بريتانيا، لارش ريسه رئيس کميته دوستان ايران در نروژ، جان پيير بکه عضو شوراى استان والدواز و رئيس شهردارى اوويرسوراواز بر عهده داشتند. 

مريم رجوى در سخنان خويش در اين گردهمايى آرزو کرد که ايرانى "بدون ولايت فقيه" تحقق يابد و آزادى براى دهها ميليون ايرانى مشتاق جامه عمل بپوشد.
///////////////////////
تروریستهای امام زمان در آفریقا 


دیروز پلیس ضد تروریزمآفریقا دو فرد تروریست وابسته به اطلاعات ایران که قصد کارهای تخریبی و تروریستی  داشتند بازداشت کردند 
بنابر گفته ی آگاهان سیاسی  اینها قصد ترور کارمندان سفارت اسرائیل در این کشورها داشته اند 
دبی – العربیه. نت فارسی
پلیس کنیا روز شنبه 23 – 6 – 2012 اعلام کرد دو نفر از اتباع ایران را به اتهام فعالیت تروریستی بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش پلیس بازداشت شدگان از اعضای یک گروه تروریستی هستند و قصد داشتند در نایروبی پایتخت کنیا و شهر مومباسا دست به عملیات تروریستی بزنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه فرمانده پلیس مومباسا گفت:" این دو نفر در بازداشت به سر می برند و برای بررسی فعالیت تروریستی آنها بازجویی می شوند.

در این گزارش نام و مشخصات این دو تبعه ایران منتشر نشده است.

او افزود به همراه آنها مواد شیمیایی که برای ساخت بمب کاربرد دارد توسط پلیس ضبط شد.

پس از اعلام بازداشت دو تبعه ایرانی در کنیا ایالات متحده آمریکا از تمام شهروندان خود در این کشور خواست تا هرچه زودتر شهر ساحلی و توریستی مومباسا را ترک کنند.

براساس این گزارش آمریکا همچنین تمام پروازهای خود به این منطقه را به حالت تعلیق در آورد.

ایالات متحده می گوید به اطلاعاتی در مورد احتمال وقوع هجوم قریب الوقوع تروریستی در منطقه مومباسا دست یافته و بر همین اساس تمام پروازها را به تعلیق در آورده و کارمندان خود را از این کشور خارج ساخته است.

گفتنی است آمریکا در شهر مومباسا کنسولگری ندارد اما به دلیل توریستی بودن این شهر ساحلی شماری از شهروندان آمریکایی در آنجا زندگی می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر