Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ خرداد ۲۱, یکشنبه

در پی استعفای برهان غلیون شورای ملی سوریه یک فعال کرد را به ریاست خود برگزید


کردها و نقش کلیدی در خاورمیانه در آینده . همچنین همه آگاه هستند کردها ملتی هستند که دروطول تاریخ  مورد ظلم و ستم واقع شده اند  توسط نظامهای نژادپرست پانعربیست و پان ایرانیست و پان ترکیست و پان اسلامیست  کردها را به شیوه ی وحشیانه ای سرکوب نموده اند  اما امروز کردها در احیای خویش هستند و در آینده خاورمیانه نقش کلیدی بازی خواهند کرد 

در پی استعفای برهان غلیون شورای ملی سوریه یک فعال کرد را به ریاست خود برگزید
دبی- العربیه .نت فارسی
شورای ملی سوریه در جلسه شب گذشته خود در استانبول عبدالباسط سیدا یکی از رهبران سیاسی کرد را به ریاست خود برگزید.


عبدالباسط سیدا جانشین برهان غلیون – فعال لیبرال – شده است. شورای ملی از آگوست سال گذشته اعلام وجود کرد و غلیون اولین رئیس آن بود.



او به دلیل باز کردن فضا برای فعالیت اخوان المسلین به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.



وی در پی این انتقادها از سمت خود استعفا داد و شورای ملی پس از دو روز بررسی درخواست داوطلبان عبدالباسط سیدا را به ریاست برگزید. 



رئیس شورای ملی برای سه ماه انتخاب می شود و پس از آن اعضا برای ادامه ریاست او تصمیم گیری می کنند.



تعدادی از اعضای شورای ملی تاکید کردند سیدا بر اساس " توافق " اعضا انتخاب شد. او که پیش از این عضو کمیته اجرایی این شورا بود به عنوان یک فعال " مستقل ، منزه و آشتی طلب " شناخته می شد.



رئیس جدید باید از مقبولیت همه جریان های شورای ملی برخوردار باشد تا ماموریت هماهنگی و برقراری ارتباط با اعضا را به خوبی انجام دهد.



بسمه قضمانی سخنگوی شورای ملی پس از انتخاب سیدا تاکید کرد " انتخاب رئیس جدید بر اساس معیار توافق بین اعضا صورت گرفت و به نظر من سیدا بیش از دیگران شایسته این مقام است."



رئیس جدید شورای ملی سوریه پس از انتخاب تاکید کرد رژیم بشار اسد مراحل پایانی خود را می گذراند و کنترل دمشق و چند شهر دیگر را از دست داده است.



او در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد " وارد مرحله حساسی شدیم .

کشتارهای پی در پی و گلوله باران مناطق مسکونی بیانگر سردرگمی رژیم است."


وی گفت:" اطلاعات حاکی است نظام کنترل دمشق و چند شهر دیگر را از دست داده است."

ده‌توانن له‌ ڕێی کلیککردنی ئه‌و فایله‌ ڤیدیۆ سه‌ره‌وه‌ی ده‌سته‌ چه‌پ گوێبیستی ته‌واوی ڕاپۆرته‌که‌ بن که‌ ماوه‌که‌ی 5:48  خوله‌که‌

یاسر ئه‌لنه‌جار : دکتۆر عبدولباست سه‌یدا کاندیدێکی به‌هێزه‌ بۆ سه‌رۆکایه‌تی ئه‌نجومه‌نی 

نیشتیمانی سوریا

ئه‌ندامانی ئه‌نجومه‌نی نیشتیمانی سوریا ده‌ستیان کردووه‌ به‌ کۆنفرانسێکی دوو ڕۆژی له‌ ئه‌ستانبوڵ به‌مه‌به‌ستی  تاووتوێکردنی نامه‌ی ده‌ست له‌کار کێشانه‌وه‌که‌ی سه‌رۆکی ئه‌نجومه‌نه‌که‌ و هه‌روه‌هاش دیاریکردنی سه‌رۆکێکی نوێ له‌ ڕێی هه‌ڵبژاردنه‌وه‌.
یاسر ئه‌لنه‌جار ، ئه‌ندامی ئه‌نجومه‌نی نیشتیمانی سوریا  که‌ ئێستا له‌ کۆبوونه‌وه‌که‌ی ئه‌ستانبوڵه‌ ده‌ڵێت هه‌ندێک را هه‌ن له‌ ناو کۆنفرانسه‌که‌دا پێیان وایه‌ ئه‌م مه‌سه‌له‌ی یه‌کلاییکردنه‌وه‌ی ده‌ست له‌کار کێشانه‌وه‌ی دکتۆر بورهان غه‌لیون بپۆ ماوه‌یه‌کی تریش دوابخرێت.
سه‌باره‌ به‌ پلانی ئاشتیه‌که‌ی کوفی ئه‌نان ، نێردراوی نه‌ته‌وه‌ یه‌کگرتووه‌کان و کۆمکاری عه‌ره‌ب  بۆ سوریا، به‌ڕێز ئه‌لنه‌جار ده‌ڵێت وه‌ک چۆن له‌ بن به‌سست دانی ئه‌و پلانه‌ شه‌ش خاڵیه‌ له‌ ئه‌ستۆی حکومه‌تی سوریایه‌ ، ئاوه‌هاش شکستی پلانه‌که‌ له‌ ئه‌ستۆی مۆسکۆیه‌.
له‌سه‌ر بنچینه‌ی گفت و گۆکه‌ی له‌گه‌ڵ یاسر ئه‌لنه‌جار به‌ڵێن ساڵح ئه‌م راپۆرته‌ی ئاماده‌ کردووه‌.

////////////////////////

درخواست برای لغو مصونیت دیپلماتیک علی ونیس

نماینده سلفی پارلمان مصر به ارتکاب عمل منافی عفت در داخل خودرو متهم شد

دبی- العربیه. نت فارسی
علی ونیس نماینده سلفی در پارلمان مصر به اتهام ارتکاب عمل منافی عفت عمومی با یک دختر دانشجو در یک جاده عمومی در استان قلیوبیه تحت پیگرد قرار گرفت.


بر اساس گزارش منابع خبری دادستانی مصر روز شنبه از پارلمان مصر خواست مصونیت دیپلماتیک این نماینده سلفی را لغو کند.



روزنامه " روز هفتم " اعلام کرد دادستانی دستور داده است علی ونیس و دختر دانشجو به اتهام ارتکاب عمل منافی عفت عمومی در داخل خودرو در جاده اسکندریه بازداشت شوند.



دستگاه امنیتی در قلیوبیه گزارش داده است علی ونیس به همراه یک دختر23 ساله به نام " نسرین . م . ا " هنگام ارتکاب عمل منافی عفت مشاهده شد و پس از حضور عناصر امنیتی ونیس به آنها گفت دختر دانشجو نامزد اوست و دچار خستگی شدید شد بنابر این در وسط راه توقف کرد تا صورت او را با آب بشوید.



استان قلیوبیه روز گذشته شاهد تظاهرات هواداران حزب سلفی " نور " بود. آنها دستگاه امنیتی را به تلاش برای شایعه پردازی علیه سلفی ها متهم کردند.



ونیس نيز در بیانیه ای این اتهام را "دروغ محض" خواند و تاکید کرد برای کمک به دختر دانشجو در وسط راه توقف کرده بود اما ناگهان نیروهای پلیس خودروی وی را محاصره کردند.



حزب نور گزارش پلیس و اظهارات شاهدان را بررسی کرده اما تا کنون موضع خود را اعلام نکرده است.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر