Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ خرداد ۲۸, یکشنبه

سوریه؛ گام‌های بعدی کاخ سفید / احتمال حمله نظامی


سوریه؛ گام‌های بعدی کاخ سفید / احتمال حمله نظامی

روسیه: هدف نهایی رژیم ایران است نه سوریه
رادیو آلمان: کاخ سفید واشنگتن روز شنبه (۱۶ ژوئن) اعلام کرد، در پی تعلیق فعالیت ناظران سازمان ملل متحد در سوریه در رایزنی با متحدان جهانی خود سرگرم بررسی "گام‌های بعدی" رویارویی با بحران سوریه است.
به موجب گزارش رویترز، تامی ویتور، سخنگوی کاخ سفید گفت‌: «ما دوباره رژیم سوریه را فرا می‌خوانیم تا به تعهدات خود به طرح صلح عنان، از جمله اجرای کامل آتش‌بس پایبند بماند.»
وی افزود که آمریکا "در این مقطع حساس زمانی مشغول رایزنی با متحدان بین‌المللی خود برای بررسی گام‌های بعدی برای انتقال قدرت سیاسی توسط سوری‌ها همانطور که در قطعنامه‌های سازمان ملل متحد درخواست شده" است.


برنامه ریزی آمریکا برای حمله به سوریه

منابع رسمي آمريکا مي‌گويند واشنگتن قطعا در حال برنامه ريزي براي مداخله نظامي در سوريه و تعيين زمان اين حمله است.
به گزارش پرس‌تی‌وی، وب سايت اسرائيلي DEBKAfile که به نظر مي‌رسد روابط نزديکي با سرويس‌هاي اطلاعاتي اسرائيل دارد روز شنبه (۲۷ خرداد، ۱۶ ژوئن) به نقل از يک منبع اعلام کرد:"اين مداخله روي خواهد داد. مساله وقوع حمله نيست بلکه زمان آن است."
در اين گزارش آمده است هياتي از مخالفان رژیم سوريه به منظور گفت‌وگو درباره درخواست‌هاي‌شان در زمينه دريافت تسليحات سنگين از دولت امريکا در حال حاضر در واشنگتن به سر مي‌برند.
سران اين گروه در ديدار با رابرت فورد، سفير آمريکا در سوريه و فرد هوف، کارشناس سوريه در وزارت خارجه آمريکا ۲ فهرست را براي تاييد اين مقام‌هاي امريکايي در اختيارشان قرار دادند: فهرست انواع تسليحات سنگيني که توانايي رويارويي با نيروهاي مسلح بشار اسد را داشته باشد و همچنين اهداف تعيين شده که حمله به آن‌ها به بي‌ثباتي دولت سوريه مي‌انجامد.


آماده‌باش رزم‌ناوهای روسیه برای اعزام به سوریه

یک مقام نظامی در ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد که به چند رزم‌نام این کشور دستور آماده‌باش برای اعزام به آب های سوریه داده شده است.
خبرگزاری ایتارتاس روسیه به نقل از یک مقام در ستاد مشترک ارتش نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که تعدادی از رزم‌ناوهای روسیه در آماده‌باش کامل برای اعزام به ساحل سوریه هستند.
این مقام روس که هویت او فاش نشد، اعلام کرد: مدیترانه از جمله مناطق تحت مسئولیت ناوگان دریای سیاه روسیه است برای همین بعید نیست که کشتی‌های نظامی آن برای اجرای ماموریت تامین امنیت پایگاه طرطوس و کمک‌رسانی به ناوگان روسیه که در ساحل سوریه قرار دارد، به آنجا اعزام شوند.
این منبع تاکید کرد: چندین کشتی نظامی ناوگان دریایی سیاه روسیه اکنون در آماده‌باش کامل هستند تا حرکت کنند از جمله کشتی‌های انتقال یگان‌های پیاده دریایی.
این مقام روس همچنین با اشاره به کشتی سزار کنیکف وابسته به ناوگان دریای سیاه، از تنگه بسفور (ترکیه) عبور کرده و در راه بازگشت از بندر مسینا ایتالیاست و بزودی به پایگاه ناوگان اصلی در شهر سواستوپل (اکراین) می‌رسد.
پیش از این، پایگاه خبری "دبکا" وابسته به ارتش اسرائیل مدعی شد: نیروهای ویژه روسی به منظور حفاظت از بندر نیروی دریایی روسیه در شهر ساحلی طرطوس در راه سوریه هستند.
دبکا با اشاره به اینکه مقامات پنتاگون این موضوع را در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی تایید کرده‌اند، اضافه کرد: تفنگداران دریایی روسی با کشتی عازم سوریه هستند و قرار است طی چند ساعت آتی در سوریه پهلو بگیرند.
پیش از این نیز منابع وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند ارتش آمریکا تدوین طرح خود برای عملیات واشنگتن علیه سوریه را تکمیل کرده است.


هدف نهایی رژیم ایران است نه سوریه
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که تلاش برای سرنگونی نظام اسد و تغییر نظام در آن جزئی از یک بازی ژئوسیاسی بزرگ‌تر در منطقه است که در نهایت رژیم ایران را هدف قرار می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر