Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ تیر ۵, دوشنبه

تهدید خانواده زندانی سیاسی کُرد به تبعید وی



 تهدید خانواده زندانی سیاسی کُرد به تبعید وی

کُردپا: طی چند روز گذشته دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران خانواده رضا شریفی بوکانی را مبنی بر تبعید وی به یک زندان دیگر، تهدید کرده‌اند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز چهارشنبه گذشته مورخه سی و یکم خرداد‌ماه، یک مقام قضایی در معاونت دادستانی تهران و در حالی که پدر رضا شریفی بوکانی جهت دریافت اجازه ملاقات با فرزندش به آنجا مراجعه کرده بود به وی اعلام کرده که طی چند روز آینده رضا به زندانی دیگر تبعید خواهد شد.
فشارها بر رضا شریفی بوکانی زندانی سیاسی کُرد زمانی افزایش یافت که در تاریخ هشتم خرداد ماه، مامورین زندان به صورت ناگهانی وارد سالن 12 بند 4 "زندانیان سیاسی" شده و این زندانی سیاسی را با خود بردند.
به گفته‌ی یک منبع مطلع از زندان رجایی شهر کرج، از زمان خروج رضا شریفی بوکانی از بند، مسئولین زندان تا ساعت 3 بامداد روز بعد وی را مورد بازجویی قرار داده و در روال بازجویی مضاف بر ضرب و شتم شدید به او توهین و هتک حرمت نیز کرده بودند.
مسئولین زندان این زندانی سیاسی را به همکاری با "عوامل بیگانه" از طریق ارسال اخبار و تماس تلفنی متهم کرده‌اند.
پس از این بازجویی رضا شریفی بوکانی به مدت 6 روز به سلول انفرادی منتقل شده و علیرغم اعتراض وی مبنی بر نامساعد بودن وضعیت جسمانی و سلامت وی جهت انتقال به بهداری، مسئولین زندان هیچ اقدامی را در این رابطه انجام نداده بودند.

همین منبع خبری در ادامه افزود که چند روز پس از خروج رضا شریفی بوکانی از سلول، مسئولین اطلاعات سپاه "2الف" زندان، وی را احضار و به وی اعلام کرده‌اند که مسئولین زندان در تاریخ بیست‌و ششم فروردین ماه شکایتی را علیه شریفی‌بوکانی به اطلاعات سپاه تحویل داده‌اند، که متعاقب این موضوع و چهار روز پیش مورخه یکم تیرماه جاری این زندانی سیاسی با حضور قاضی سالاری، قاضی دادگاه انقلاب کرج و با حضور دو نفر از مامورین اطلاعات در زندان مورد محاکمه قرار گرفته و قاضی او را به 5سال حبس تعزیری تهدید می‌کند.
در این جلسه دادگاهی رضا شریفی بوکانی به پرونده سازی جدید و بی حرمتی قاضی به علیه وی اعتراض کرده بود.

رضا شریفی بوکانی زندانی سیاسی کُرد مدت چهار هفته است که از ملاقات با خانواده‌ی خود محروم شده و این روال بنا به تصمیم مسئولان زندان تا سه ماه ادامه دارد.
خانواده این زندانی سیاسی در طول چند هفته گذشته چندین بار جهت ملاقات فرزندشان به زندان مراجعه کرده، اما مسئولین زندان رجایی شهر کرج از ملاقات آنها با وی ممانعت کرده‌اند.
رضا شریفی بوکانی پیشتر و در پرونده قبلی و از سوی شعبه‌ی 15 دادگاه انقلاب تهران و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به تحمل سه سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم گردیده است.
--------------------------------

 انتقال صدها موشک کروز جدید آمریکا به خلیج فارس

روزنامه اسراییلی یدیوت آحارونوت نوشت که آمریکا قرار است 238 موشک کروز "توماهاوک" جدید خود را به پایگاه پنجم دریایی خود مستقر در بحرین منتقل می کند.
به گزارش عصر ایران این روزنامه اسراییلی با انتشار گزارشی در این باره نوشت که آمریکا سفارش تولید 361 موشک کروز جدید " توما هاوک " را به یک کمپانی تسلیحاتی این کشور داده است ، که از این تعداد 238 فروند قرار است به پایگاه پنجم دریایی آمریکا در بحرین ارسال شود.
این روزنامه با اشاره به اینکه انتقال این تعداد موشک به منطقه خلیج فارس می تواند بی ارتباط با بن بست موجود در مذاکرات هسته ای نباشد ، مدعی شد که این اقدام آمریکا می تواند نشانه ای از آماده شدن واشنگتن برای یک رویارویی نظامی احتمالی با ایران باشد.
یدیوت آحارونوت می نویسد : موشک های جدید کروز سفارش داده شده به کمپانی ریتون ، قابلیت پرتاب از زیردریایی ها و ناوهای ناوگان پنجم مستقر در بحرین را دارد.
بر اساس این گزارش آمریکا از همین نوع موشک های کروز در عملیات حمله به لیبی در سال گذشته نیز استفاده کرده است.
------------------------

افزایش شدید موارد جیب بری در استکهلم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر