Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۹ آذر ۲۴, دوشنبه

یکی از پرستوهای وزارت اطلاعات بنام صابرین سعیدی با حبیب سیو در ارتباط سیو را به دام انداخته.

 


یکی از پرستوهای وزارت اطلاعات بنام صابرین سعیدی با حبیب سیو در ارتباط سیو را به دام انداخته.
و آقای سیوه با حیله بازی مامورین و همکاران رژیم در سوئد از همسرش جدا میشود که اداره اجتماعی سوئد مستقیم با دستگاه های اطلاعاتی ایران همکاری میکنند زن اول آقای سیو با اسرار اداره سوسیال جدا شده ایشان مدتی تنها بوده و طعم پرستوهای وزارت اطلاعات شده است.مقام ترکیه: ربایش حبیب اسیود با دستور اطلاعات ایران و توسط یک قاچاقچی انجام شد

روزنامه واشینگتن‌پست به نقل از یک مقام ترکیه گزارش داد عملیات ربایش حبیب اسیود، رهبر پیشین جنبش «النضال»، در استانبول و انتقال او به ایران با دستور نهادهای اطلاعاتی ایران و از طریق یک قاچاقچی مشهور مواد مخدر صورت گرفته است.
یک مقام ترکیه که خواسته نامی از او برده نشود، یکشنبه ۲۳ آذرماه برای نخستین‌ بار ضمن علنی کردن جزییات «عملیات پیچیده» ربایش اسیود اشاره کرد که فریب و کشاندن او از سوئد به ترکیه از طریق زنی با نام «س.صابرین» انجام شده است.
بنا بر این گزارش، حبیب چعب معروف به حبیب اسیود پس از رسیدن به ترکیه برای ملاقات با این زن که یک روز قبل از او به استانبول سفر کرده بود، ربوده و به ایران منتقل شد.
واشینگتن‌پست نوشته این مخالف سیاسی جمهوری اسلامی پس از مراجعه به یک ایستگاه پمپ بنزین در منطقه «بیلیک ‌دوزو» در استانبول که محل ملاقات با این زن ایرانی بوده، توسط چندین نفر از اعضای یک تیم آدم‌ربایی ربوده و سپس با خودرویی به صورت دست و پا بسته به استان وان در شرق ترکیه منتقل شده است.
این روزنامه در ادامه اشاره کرده او از استان وان توسط فردی به نام ناصر شریفی زیندشتی که قاچاقچی مشهور مواد مخدر است، به ایران منتقل شده و بعد از او نیز صابرین به ایران بازگشته است.
این قاچاقچی اکنون آزاد است و گمان می‌رود در ایران باشد.
ناصر شریفی زیندشتی پیش از این در سال ۱۳۹۷ به همراه ۹ نفر از اعضای گروهش توسط پلیس ترکیه بازداشت شده بود. واشینگتن‌پست اشاره کرده که احتمالا قتل مسعود مولوی وردجانی، منتقد حکومت ایران، در سال ۱۳۹۸ نیز توسط یکی از مرتبطین این قاچاقچی بین‌المللی انجام شده است.
خبرگزاری رویترز پیش از این به نقل از دو مقام بلندپایه ترکیه نوشته بود که دو نفر از دیپلمات‌های کنسولگری ایران در استانبول در قتل مسعود مولوی دست داشته‌اند. 
 

بازداشت متهمان ربایش اسیود

 

بر اساس گفته‌های مقام ترکیه به واشینگتن‌پست،‌ پلیس و ماموران امنیتی ترکیه اکنون ۱۱ مرد تبعه این کشور را در زمینه ربایش اسیود به اتهام‌هایی از جمله «استفاده از سلاح...

برای سلب آزادی فرد با فریب او» بازداشت کرده و به دادگاه ارجاع داده‌اند.
پیشتر در ۹ آبان‌ماه شبکه العربیه گزارش داد کمیته اجرایی جنبش الاحواز در بیانیه‌ای اعلام کرده جمهوری اسلامی با همکاری یک کشور ثالث، حبیب فرج‌الله چعب، معروف به «حبیب اسیود»، رهبر پیشین این جنبش، را به ترکیه کشانده و او را در آنجا «ربوده» است.
وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ۱۱ روز پس از بازداشت این چهره مخالف در بیانیه‌ای اسیود را به «برنامه‌ریزی برای هدایت عملیات تروریستی» متهم کرد. 
تلویزیون دولتی حکومت ایران شامگاه ۲۱ آبان‌ماه بخش‌هایی از اعترافات اجباری اسیود را پخش کرد. او از سوی حکومت ایران به دست داشتن در حمله به رژه نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در شهریور سال ۱۳۹۷ متهم شده است.
پس از آن انفجار، سخنگوی جنبش عربی آزادی‌بخش الاحواز، که نام دیگر گروه النضال است، گفته بود این گروه مسئولیت حمله را بر عهده نمی‌گیرد، اما آن را اقدامی «مشروع» به حساب می‌آورد.
فواد الکعبی، از دوستان اسیود، به واشینگتن‌پست گفته‌ است که دوستانش اطلاعی از سفر او به ترکیه نداشتند، در غیر این صورت آن را نمی‌پذیرفتند، چرا که ترکیه «حیات خلوت» ایرانی‌ها شناخته می‌شود.
جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر شماری از چهره‌های مخالف خود از جمله روح‌الله زم و جمشید شارمهد را نیز در کشورهای همسایه ربوده و به ایران منتقل کرده که اکنون پس از اعدام زم، نگرانی و انتقادهای حقوق بشری درباره خطر اعدام آن‌ها و همچنین امنیت سایر فعالان مخالف جمهوری اسلامی در خارج را افزایش داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر