Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

پمپئو: اقدام نظامی آمریکا در ونزوئلا محتمل است


پمپئو: اقدام نظامی آمریکا در ونزوئلا محتمل است

وزیر خارجه آمریکا امروز در یک مصاحبه تلویزیونی در رابطه با ناآرامی‌های روز گذشته در ونزوئلا گفته است که دولت واشنگتن برای مقابله با آشوب در ونزوئلا آماده اقدام نظامی است.
به گزارش رویترز، مایک پمپئو تصریح کرد: اقدام نظامی محتمل است و اگر ضروری باشد، ایالات متحده این کار را خواهد کرد.
وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با فاکس نیوز اما تأکید کرد که ایالات متحده انتقال قدرت به صورت مسالمت‌آمیز را ترجیح می‌دهد.
جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز اعلام کرد قرار است وزیر خارجه آمریکا با همتای روس خود در رابطه با وضعیت حاکم بر ونزوئلا گفت‌وگو کند.
پیوستن رئیس سازمان اطلاعات ونزوئلا به اپوزیسیون
رئیس سازمان اطلاعات ونزوئلا به نیروهای اپوزیسیون پیوسته است. وی در بیانیه ای گفته: دیگر راز سربسته‌ای نیست که وضعیت کشور در تمام عرصه‌ها رو به وخامت گذارده و این غیرمسئولانه است اگر بگوئیم که امپریالیسم آمریکا مقصر همه نابسامانی‌هاست.
این مقام اطلاعاتی با اشاره به حامیان مادورو گفت: هدف آنها حفظ منافع خودشان است و نه منافع ملی ونزوئلا....باید به فکر کشور بود و آن را با نظم جدید حکومتی از نو ساخت...در کشوری با این همه ثروت، نباید در فقر زندگی کرد. تا وقتی که هنوز خونی‌ ریخته نشده، باید دست به دگرگونی زد.
ناظران می گویند: ونزوئلا لحظات سرنوشت‌ سازی را تجربه می‌کند. تظاهرات گسترده مخالفان و خشونت نیروهای انتظامی به بحران حاکم بر این کشور دامن زده است.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا از مردم خواسته است که روز اول ماه مه برای تعیین تکلیف نهایی کشور خود به خیابان بیایند.

خوان گوایدو، همچنین از نیروهای نظامی ونزوئلا خواسته است به حمایت و پشتیبانی از نیکلاس مادورو، دیکتاتور ونزوئلا خاتمه دهند و به مردم بپیوندند.
روز گذشته گروهی از نیروهای ارتش ونزوئلا به مخالفان دولت مادورو پیوستند. رهبر مخالفان در حالی که صفوفی از ارتشیان در پشت سر او قرار گرفته بودند و یکی از رهبران آزادشده اپوزیسیون هم در کنار او حضور داشت، گفت: روز موعود فرا رسیده است.
بحران سیاسی ونزوئلا روز سه‌ شنبه با دعوت خوان گوایدو، رهبر مخالفان از ارتش و شهروندان برای ورود به فاز پایانی فرایند سرنگونی نیکولاس مادورو وارد مرحله جدیدی شد. ایالات متحده آمریکا و متحدان واشنگتن در آمریکای جنوبی حمایت قاطع خود را از حرکت روز سی آوریل مخالفان اعلام کرده اند.
رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه گفت که اوضاع ونزوئلا را به دقت رصد می‌کند.
وزیر خارجه آمریکا نیز در این باره گفت:‌ خوان گوایدو، رئیس جمهوری موقت ونزوئلا، امروز شروع عملیات آزادی را اعلام کرد. دولت آمریکا به طور کامل از مردم ونزوئلا و تلاش‌شان برای رسیدن به دموکراسی و آزادی حمایت می‌کند.
مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در رابطه با بالا گرفتن بحران در ونزوئلا به مادورو هشدار داد که به کار بستن خشونت علیه مردم خطایی بزرگ خواهد بود.
جان بولتون با لحنی بسیار تند و کم سابقه خطاب به مقامات دولت ونزوئلا گفت: تمام گزینه‌ها روی میز است. روزهای شما به آخر رسیده است. آین آخرین شانس شما است. عفو عمومی خوان گوایدو را بپذیرید، از قانون اساسی دفاع و مادورو را سرنگون کنید. اگر با مادوورو بمانید، با کشتی او غرق می‌شوید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر