Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

احتمال حمله آمریکا به تاسیسات موشکی پاسداران



احتمال حمله آمریکا به تاسیسات موشکی پاسداران
وزارت امور خارجۀ آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: برایان هوک، نمایندۀ ویژۀ این کشور برای ایران، در دیدار با اعضای شورای امنیت سازمان ملل تحول سیاست‌های آمریکا در بارۀ رژیم تهران را تشریح می‌کند.
در این بیانیه آمده است: آمریکا از اعضای شورای امنیت می‌خواهد به رژیم ایران یادآوری کنند که بر پایۀ قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، مسئولیت توسعه و آزمایش موشک‌های بالیستیک بر عهدۀ آنها است.
در همین حال فرمانده ارتش تحت امر خامنه ای همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را به آماده باش فرا خواند.
این سرکرده نظامی در این باره گفت: تهدیدات دشمن جدی است البته این تهدیدات در ابتدای کار زمینی نخواهد بود اما نیروی زمینی به عنوان محور همه عملیات ها باید با این وجود آمادگی خود را حفظ کند. همه نیروها باید یگان های خودشان را با تفکر شب حمله ای آماده کنند و بازی جنگ را دائما تمرین کنند.


احتمال خروج رژیم ملاها از برجام قوت گرفت

معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد که قرارداد هسته ای بیشتر از آنکه اقتصادی باشد یک توافق امنیتی که با کل جهان در ارتباط است و در حالی که برجام بدلیل موضع آمریکا به مخاطره افتاده هر لحظه امکان پایان یافتن آن وجود دارد.
عراقچی با اشاره به مکانیزم مالی اتحادیه اروپا برای تجارت با جمهوری اسلامی پس از خروج امریکا از توافق هسته ای گفت: به رغم تاسیس این مکانیزم هنوز فعالیتی نداشته است.
به گزارش ایرنا، عراقچی که در آنکارا بسر می برد، با بیان اینکه از زمان خروج آمریکا از برجام یکسال گذشته است و کشورهای اروپايی هنوز راه حلی برای حفظ منافع ما در چارچوب برجام نیافته اند، گفت: صبر جمهوری اسلامی در آستانه لبریز شدن است.
وی با اشاره به اعلام سپاه پاسداران به عنوان گروه تروریستی از سوی آمریکا، ضمن هشدار نسبت به رودرو شدن نیروهای سپاه و آمریکا در خلیج فارس گفت: این دو نیرو در خلیج فارس و یا منطقه دیگری می توانند رو در روی یگدیگر قرار بگیرند و بدون شک مسئولیت چنین وضعی برعهده آمریکا خواهد بود.


اقدام بعدی ترامپ علیه رژیم ایران چیست؟

پس از لغو معافیت‌های فروش نفت ایران به هشت کشور، برخی محافل در واشنگتن، دولت آمریکا را به لغو معافیت‌های هسته‌ای رژیم ایران ترغیب می‌کنند. امری که اگر اتفاق بیافتد، همکاری‌های علمی و پژوهشی سایر اعضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با ایران را طبق قوانین آمریکا غیرقانونی خواهد کرد.
طبق برجام، رژیم ایران می‌تواند در چند تاسیسات هسته‌ای، مانند فردو، اراک و بوشهر، برخی فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز داشته باشد. لغو معافیت‌های هسته‌ای، که به موجب آن‌ها سایر اعضای برجام می‌توانند با رژیم ایران همکاری هسته‌ای کنند، یکی از مهمترین بخش‌های توافق هسته‌ای را از بین خواهد برد.
در این میان کارشناسان مسائل هسته‌ای در غرب نگرانی مهمی را مطرح می‌کنند. آنان می‌گویند عدم تمدید معافیت‌های هسته‌ای، عملا سایر اعضای برجام را مجبور می‌کند که فعالیت در پروژه‌های هسته‌ای در فردو و اراک را رها کنند. امری که نقض برجام تلقی خواهد شد و رژیم ایران را به خروج از این توافق ترغیب خواهد کرد.
آنها می گویند هدف طرفداران لغو معافیت‌های هسته‌ای تضعیف برجام و وادار کردن رژیم ایران به خروج از آن است. به نظر می‌رسد برخی محافل در واشنگتن، نه تنها توجهی به این هشدار‌ها نمی‌کنند بلکه برای تشدید نگرانی‌ها تلاش می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر