Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۴۰۰ اردیبهشت ۲۴, جمعه

ایلاد اشترومر، سخنگوی سفارت اسرائیل در آمریکا در یک گفت‌وگوی اختصاصی با بخش فارسی صدای آمریکا، به آخرین وضعیت درگیری‌ها و تنش در خاورمیانه و موضع اسرائیل در خصوص احتمال کاهش تحریم‌های ایران اشاره کرد.

 


Verifiziert

ایلاد اشترومر، سخنگوی سفارت اسرائیل در آمریکا در یک گفت‌وگوی اختصاصی با بخش فارسی صدای آمریکا، به آخرین وضعیت درگیری‌ها و تنش در خاورمیانه و موضع اسرائیل در خصوص احتمال کاهش تحریم‌های ایران اشاره کرد.



آقای اشترومر در پاسخ به کامبیز توانا از صدای آمریکا، در خصوص آخرين وضعیت تلفات در اسرائیل و در جریان حمله راکتی حماس گفت: تا اکنون که ما با هم حرف می‌زنیم، بیش از دو هزار و ۲۰۰ راکت از سوی غزه به سمت اسرائیل شلیک شده است. در اسرائیل دست‌کم ۳۰۰ تن زخمی، ۹ تن کشته شده‌اند که یکی از آن‌ها یک کودک شش ساله است که در پناهگاه نشسته بود و با اصابت مستقیم راکت کشته شد که خبری بسیار ناراحت کننده است. از این تعداد راکتی که شلیک شده، سه تای آن‌ها به خود غزه بازگشت و باعث تلفات شدند. ما می‌دانیم حدود شش یا ۹ کودک در غزه در پی همین انفجار راکت‌های حماس کشته شدند. آمارهایی که از غزه می‌آید متاسفانه دقیق نیست وزارت بهداشت تشکیلات فلسطینی در غزه از سوی حماس اداره می‌شود. من آماری ندارم به شما بدهم چرا که آمارهایی که حماس می‌دهد را ما دوباره کنترل می‌کنیم تا مطمئن شویم همه چیز موثق و درست گزارش می‌شود.

سخنگوی سفارت اسرائیل در مورد آخرین وضعیت درگیری‌ها گفت: همچنان که ما با هم حرف می‌زنیم هنوز تلفن من هشدارهای آژیر‌های خطر و شلیک راکت‌ها را دریافت می‌کند. شمار راکت‌های شلیک شده از دو هزار و ۲۰۰ در حال فراتر رفتن است. ما اهداف فرماندهی حماس و مناطق شلیک راکت در غزه را هدف قرار می‌دهیم. تاکنون ۶۰۰ موضع حماس در غزه هدف حمله قرار گرفته و قصد داریم تا وقتی که راکت‌پراکنی از سوی حماس به سمت شهروندان غیرنظامی اسرائیلی متوقف شود، به این حملات و فشار بر حماس ادامه دهیم.

آقای اشترومر افزود: یک چیز هست که باید در خاطر داشته باشیم. نیروهای دفاعی اسرائیل از شهروندان ما علیه راکت‌هایی که از سوی حماس در غزه شلیک می‌شود،‌ دفاع می‌کنند. حماس مرتکب جنایت جنگی می‌شود چرا که از میان جمعیت غیرنظامی غزه شلیک می‌کنند. مردم را مجبور می‌کنند همان‌جا بمانند و بعد شهروندان عادی و غیرنظامی اسرائیل را هدف قرار می‌دهند. این غیرقابل قبول است، هیچ‌کشوری در جهان آن را نمی‌پذیرد و برای همین است که ما به حمله به مواضع حماس در غزه ادامه می‌دهیم تا زمانی که حماس از اقداماتش دست بردارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر