Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۴۰۰ خرداد ۹, یکشنبه

جمهوری اسلامی غزه را به آزمایشگاه نظامی خود تبدیل کرده است

 


جمهوری اسلامی غزه را به آزمایشگاه نظامی خود تبدیل کرده است

جروزالم پست در گزارشی تحلیلی، ضمن اشاره به رصد و ارزیابی عملکرد اسرائیل در جنگ اخیر از سوی جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان، باریکه غزه را یک آزمایشگاه نظامی برای این دو جریان تروریستی قلمداد کرده است.


به گزارش آواتودی، این خبرگزاری در تحلیلی به قلم "ژاک نریا" معاون سابق رییس بخش بازرسی در اداره اطلاعات ارتش اسرائیل، نوشت: اسرائیل باید سیاست بازدرندگی خود را تغییر دهد.


آنچە در جنگ ١١ روزە میان اسرائیل و گروه‌های تروریستی مسلط بر غزە روی داد، می‌تواند یک پیش‌درآمد باشد برای آنچە کە در جبهە شمالی اسرائیل در شرف وقوع است.


غزە در این میان بە مثابە یک آزمایشگاه برای تروریست‌های حزب اللە و جمهوری اسلامی نقش ایفا کرد کە از طریق آن قدرت غلبە آتش اسرائیل، توانمندی‌های رهگیری و انهدام موج‌های موشکی این کشور برآورد شد.


حسن نصرالله پس از جنگ ٢٠٠٦ اذعان کرد؛ چنانچە می‌دانستم جنگ با اسرائیل چنین ویرانی‌هایی را بە دنبال دارد، هرگز تصمیم به جنگ نمی‌گرفتم. 


تصمیم‌گیرندگان، کارشناسان و شخصیت‌های آکادمیک اسرائیل با استناد بە این اعتراف، توان بازدارندگی اسرائیل را ارزیابی می‌کنند.


لازم به ذکر است که از آن زمان تاکنون تروریست‌های حزب‌الله لبنان، بخش‌های مختلف توانمندی تروریستی خود را مجددا سازماندهی کرده‌اند. ابعاد مختلف قابلیت‌ نظامی این گروه تروریستی، از طریق جنگ اخیر به واسطه تروریست‌های حماس و جهاد، در غزه به بوته آزمایش گذاشته شد.


پس از جنگ ١١ روزه، سران گروه‌ تروریستی حماس از جمله اسماعیل هنیه، از جمهوری اسلامی به خاطر تامین مالی و تسلیحاتی قدردانی کردند. 


بنابراین علم به اینکه جمهوری اسلامی طراح نخست این وقایع بوده، چندان سخت به نظر نمی‌رسد.

تلاشی فزاینده‌ای وجود دارد که در جهت تضعیف دولت خودگردان در کرانه باختری و در مقابل تقویت حماس و جهاد اسلامی عمل می‌کند. 


اتکای اسرائیل به گنبد آهنین و تاکید بر عدم تمایل به حمله زمینی به خاطر حفظ جان شهروندان مدنی و کنترل (هیجانات) دو میلیون فلسطینی، جمهوری اسلامی و حزب‌الله را به این نتیجه رسانده است که اسرائیل محدودیت‌هایی در به کارگیری ظرفیت‌های بالقوه تهاجمی خود دارد.


در پایان گزارش فوق آمده است: این مسائل یک نتیجه‌گیری ساده را به دست می‌دهد. اسرائیل باید ضمن بازبینی سیاست بازدارندگی خود، کلیت دکترین امنیتی و دفاعی خود را  تغییر دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر