Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

موضوع اطلاعیه شماره1

موضوع اطلاعیه شماره1

در حال حاضر با چشمانی اشکبار و قلبی مجروح دلی پر از درد و رنج به خاطر از دست دادن عزیزانم که توسط رژیم جهل و جنون اسلامی آخوندی اعدام شده اند و گوشه ای از قلبم را پاره نموده اند با شما خوانندگان عزیز مکاتبه میکنم دارم با شما درد دل میکنم و به همانقدر مادر عزیز فرزاد کمانگر و مادر شیرین و عزیزان و برادر و خواهران آنها در رنج هستند من هر روز باید به یاد این عزیزان اشک در چشمانم به بارد وطنم را اشغال نموده اند فرزندان ما را میکشند و تحت نامهای گوناگون جان عزیزان ما را میگیرند.

بله نوشتن هر مقاله ای همچون این مقاله خالی از درد و رنج نیست برای من انسان.

ما این اقدام جنایتکارانه توسط رژیم جهل و جنون اسلامی قویأ محکوم میکنیم و از سازمانهای خیرخواه و بشر دوست میخواهیم که جلو این بربریت رژیم جهل و جنون ایران را بگیرند و بیشتر از این به این رژیم یاخی و تروریست پرور اجازه ندهند که جان فرزندان ما را بگیرند تحت نام خرافات مزه خرف دینی جهل و جنون.

ما از سازمان ملل میخواهیم برای ایجاد یک مکان امن برای کردها دست به اقدام بشود که تا دست نیروهای سرکوبگر رژیم جهل و جنون آخوندی را برای همیشه در کردستان کوتاه کنند.

مردم دلیر و شجاع ایران و بخصوص ملت عزیز و رنجدید کرد ما هر روز شاهد جنایتهای رژیم جهل و جنون اسلامی هستیم که جان فرزندان ما را میگیرند به بهانه های گوناگون اما اینبار که رژیم رفت در یک اقدام جنایتکارانه و ضد بشری خود دست به کشتار دستجمعی جوانان دلیر و شجاع مثل شهید ایستادگی و مقاومت شهید فرزاد کمانگر و یارانش دست زد این جنایت بنابر درخواست ملا کریکار که یک نامه برای احمدینژاد و سران ضد کرد فرستاده بود گویا از این ها خواسته بود که به کردها حمله کنند و این جنایت بنابردرخواست ملاکریکار انجام گرفته است.

در پاسخ به نامه ملا جلاد موسوم به ملا کریکار رژیم فاشیزم مذهبی هم دست به این اقدام جنایتکارانه زد و دست به قتلعام دستجمعی چهار تن از فرزندان ملت کرد زد که حالا ملت عزیز و شجاع ایران هم با همدردی با ملت برادر ملت شجاع کرد به پامیخیزند و دمار ظالمان و ستمگران را در خواهند آورد.

مسئول اعدام جوانان کرد درایران اینبار شخص ملا جلاد میباشد ملا کریکار میباشد که برای رهبران رژیم ایران نامه ارسال نموده بود و در این نامه از رژیم ایران درخواست نموده بود تا به کردها حمله کنند میتوان گفت اعدام این چهار تن پاسخ به نامه ملا جلاد موسوم به ملا کریکار بوده است.

رژیم چون خود را در سراشیب سرنگونی و در آستانه سقوط خود میبیند دست به اعدام جنایتکارانه جوانان ملت کرد زده است این اعدامها به خاطر ترس و وحشت رژیم جهل و جنون کثیف آخوندی میباشد از حرکات اعتراضی مردم و سردمداران رژیم دینی ایران از ناراضایتی مردم و فقر و فلاکت روزمره در جامعه ایران اخوند زده و تازی زده اگاه هستند و میدانند که با پخش تخیلهای پوشالی و خیالی مثل امدن امام زمان برای گول زدن مردم و تکرار دروغهای امام دروغگوشان امام جهل و جنایتشان دیگر میسر نیست و مردم از همه چیز آگاه شده اند و میسر سران رژیم جهل و جنون آخوندی و مزدوران خارج کشوری این رژیم جنایتکار همچون صدام و سرنوشت چاوشسکو خواهند داشت چرا چون جنایت این رژیم به حدی است که از مرز خود پافراتر گذاشته است و میسر سرنگونی رژیم نزدیک است.

و دیگر فتنه انگیزان و جاشهای رژیم در خارج از کشور کارا نیست که حرف این را به برند برای او و حرف این را به برند برای دیگری شاید پولی را بدست بیاورند و برای دیگران دروغ بیاورند خیال میکنند ما نمیدانیم اینها ئنبال چی هستند خوشبختانه همه چیز ظبط شده است تصویری و صدا در نزد من میباشد در روز خودش آن را پخش خواهیم کرد.

یک پسر نوجوان چیز خوبی گفت همیشه بین اسلام سیاسی و کمونیستها چندان تضادی وجود ندارد چرا چون هردو پیرو یک هدف هستند یکی ضد آمریکای هستند دوم هم باور به تک حزبی و درست نمودن رهبر واحد و حزب الواحد هستند یعنی نقطه مشترکی دارند بر همین اساس است که افراد چپنما با مزدوران رژیم کار میکنند و برای آنها خبر چینی میکنند و تردد خیلی غییر طبیعی ای با دوکان مزدوران دارند.

حال برگردیم به قضیه ی اسلی خوب امروز ما در عصر تکنولوژی مدرن و در قرنی هستیم که ارتباط بین شرق و غرب و شمال و جنوب طوری شده است که دیگر با یک ثانیه میتوان خبرهای جهان را مشاهده نمود و در این عصر حاکمانی بر ملت ایران حاکم شده اند رفتارشان از چهارپاها پافراتر گذاشته است و حیوانوار به جان جوانان و دگر اندیشان افتاده اند که بربریت این رژیم فاشیزم مذهبی از خودش گذشته است و میتوان گفت جانورانی حاکم هستند در ایران مال این قرن نیستند بلکه مال قرنهای ماقبل تاریخ هستند که به این آسانی تحت نام خرافات مزه خرف گوی و هذیان گوی جان فرزندان ما را میگیرند و نه وجدان دارند و نه کرامت و نه حیثیت و نه درک آن.

خوب حالا چاره چیست؟

و چه باید کرد؟

ما باید هدف و برخورد این رژیم جنایتکار را برای همگان تعریف کنیم و در باره این رژیم تا در توان داریم بنویسیم و روشنگری کنیم و پاشیدن مسیری خلاف میسر این سردمداران و آگاه نمودن ملت برای شناساندن آزادیهای اساسی و در باره قوانین دموکراسی آزادی بیان مهم میباشد و میتواند ضربه سهمگینی بر پیکر رژیم جهل و جنون خون آخوندی بزند اگر فیلترینگ مانع میشود هر روز وب بلاگ تازه ای درست کنید و یا همیشه آدرس وب سایت تون عوض کنید و تا در توان دارید بذر آزادی و آزاد اندیشی در بین جوانان و مردم ایران پخش کنید ما اینجا امکاناتش هم داریم آزادی بیان وجود دارد و باید از این فرصت استفاده کنیم و دستهایمان و قلمهایمان برای رویا روی با رژیم جهل و جنایت آخوندی آمده کنیم و از هرآنچه در توانمان هست استفاده کنیم برای رساندن آزادی و آزاد اندیشی در میان ملت عزیزمان.

من خودم شخصأ فشارهای زیادی را دارم تحمل میکنم به سبب نوشتن و درست نمودن سایتها و روزنامه ها یم این فشار بیشترش اقتصادی میباشد و چون دولت ایران نفت و گاز دارد و مسائل اقتصادی امروز مهم تر از همه چیز دیگر شده است حقوق بشر هم قربانی مسائل اقتصادی شده است و سازمان ملل بر سر حقوق بشر امروز معامله میکند و خون انسانها خرید و فروش میرود حقوق بشر امروز کاغذی بیش نیست و در زیر این حقوق بشر دلار و نفت حرف اول میزند نه حیثیت و کرامت انسانی دیگر ارزشی ندارد.

مثلأ به جای اینکه بگویم سازمان حقوق بشر باید گفت سازمان تجارت برسر حقوق بشر.

وجود اعدامها در ایران آخوند زده سازمانهای حقوق بشر در سرتاسر جهان توانسته اند پولهای کلانی را به جیب بزنند تحت نام حقوق بشر و آزادی بیان.

مرگ و نابودی برای رژیم جهل و جنون آخوندی تف به شرف هرچی مزدور خودفروش کثیف میباشد.

سلام بر روح و روان پاکت فرزاد عزیز معلم و آموزگار شجاع و دلیر تا پای جان در برابر دژخیمان کثیف و جلاد ان خونخوار ایستادگی نمودی و پرچم شرف و افتخار را در دوش گرفتی و در برابرجهل و نادانی و کوراندیش ایستادی و همیشه به جناتیتکاران گفتی نه درود بر روح و روان پاکت شیرین دختر شجاع کرد و درود بر روان پاکتان شهدای دیگر و همرزمان فرزاد کمانگر.

این چهار شهید همچون شهید قهرمان شهر کرمانشاه شهید احسان فتاحیان در برابردژخیمان خونآشام تا پای مرگ ایستادند و به تمامیت این رژیم کثیف انسان کش و جنایتکار نه گفتند درود بر شما ای رزمآوران راه آزادی راهتان پرفتوح و راهتان پر راهرو باد.

من از طرف خودم به خانواده این عزیزان تسلیت میگویم و خود را عمیقأ و قلبأ در غم و اندوه این عزیزان شریک میدانم و این عزیزان را گوشه ای از قلب ناچیز خویش میدانم .

من در حال حاضر با چشمانی اشکبار و قلبی مجروح ....

مرگ بر رژیم جهل و جنون اسلامی آخوندی تف به شرف هرچی آخوند کثیف هستش تف به شرف آن احزاب و یا دستجاتی که تفکر این کثیفها را تقویت میکنند و گسترش میبخشند و یا راه این کثیفها را ادامه میدهند.

با تشکر ساموئیل کرماشانی 2010/5/13

--------------------------------------------------

اعدام ۵ زندانی سیاسی/ کالبدشکافی یک جنایت


کالبدشکافی یک جنایت / انتشار اسناد در رابطه با اعدام ۵ زندانی سیاسی

کالبدشکافی جنایت صورت گرفته توسط دستگاه امنیتی حکومت ایران در طی روزهای اخیر با اعدام ۵ زندانی عقیدتی به نامهای مهدی اسلامیان، فرهاد وکیلی، علی حیدریان، فرزاد کمانگر و شیرین علم هولی که از کمترین وجاهت قانونی برخوردار نبوده، نیاز به پردازشی گسترده دارد که مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران قصد دارد به صورت مرحله ای همراه با اسناد خود نسبت به آن اقدام کند.

هر چند این مجموعه، اسناد خود را به سازمانهای ذیربط در خصوص مجموع موارد نقض حقوق در این پرونده ارایه نموده است، اما با باور به جایگاه افکار عمومی و لزوم شفاف سازی و پاسخگویی مستدل حداکثر توان خود در تشریح غیرحقوقی بودن این پرونده را به کار خواهد بست، در اولین قدم این مجموعه نیاز می بیند به بررسی موضوع اتهام و روند دادرسی اولیه بپردازد، در تمامی اسناد موجود منجمله مدعیات وکلا و خود زندانیان و حتی اسناد رسمی، اتهام سه بازداشت شده عضویت در حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک است که حزبی کردی در حوزه جغرافیایی کردستان کشور ترکیه است و سالهاست بر علیه دولت ترکیه فعالیت می کند است نه عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) که با دولت ایران در ستیز است.
بر فرض صحت اتهام عضویت در حزب پ.ک.ک باید در نظر داشت که رهبری این حزب مخالف دولت ترکیه در تاریخ ۲۶ اسفند ۷۷ توسط دولت آن کشور دستگیر و نهایتاْ به حبس ابد محکوم شد!. اما در ایران با اینکه این حزب فعالیتی بر علیه دولت ایران ندارد اما بر اساس آنچه که فرزاد کمانگر آن را پیشکشی سیاسی می خواند سه زندانی متهم به عضویت در این حزب اعدام شدند!.
فارغ از تمامی موارد نقض حقوق و مغایر با اصول انسانی منتهی به مرگ زندانیان در این پرونده، رسانه های دولتی ایران پس از اجرای احکام اعدام و در موضوع اطلاع رسانی اتهام این افراد را دگرگون کرده و آنان را به عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) که با دولت ایران در ستیز است متهم کردند، برای مجموعه قابل فهم نیست وقتی که روند بازداشت، محاکمه، پرونده سازی و نهایتاْ اجرای حکم بر پایه اتهامات غیرواقعی شکل گرفته است، چرا همان اتهامات بی اساس از سوی حکومت ایران در زمان خبری شدن باز به موضوع کذبی دیگر برمیگردد.
اتهام عضویت در حزب پژاک بارها از سوی متهمان و سپس حزب مذکور با نگارش نامه و اطلاعیه رد شد بود. برای اثبات این ادعا کافی است به بیانیه شماره ۲ - مورخ ۲۷ خرداد ۸۷ مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران توجه شود، در قسمتی از این بیانیه آمده بود :
"آقاي عليرضا جمشيدي در کنفرانس مطبوعاتي روز سه شنبه مورخه 7/3/87 اظهاراتي را در مورد پرونده فرزاد کمانگر و دو فعال سياسي ديگر بيان نمودند که با تيترهاي ديگري نيز از سيماي جمهوري اسلامي پخش گرديد . در اين رابطه اين مجموعه لازم ميداند ضمن اعتراض به اطلاع رساني غير مستند آقاي جمشيدي نکاتي چند را جهت تنوير افکار عمومي اعلام نمايد .
دو سال از دستگيري فرزاد کمانگر و دو نفر از فعالين سياسي به نامهاي علي حيدريان و فرهاد وکيلي ميگذرد که در شعبه 30 دادگاه انقلاب تهران به اتهام عضويت در حزب پ.ک.ک (حزبي متعلق به کردستان کشور ترکيه) به اعدام محکوم شدند و آقايان حيدريان و وکيلي نيز هر کدام بعلاوه اعدام به ده سال زندان محکوم گرديدند. اين سه نفر در مردادماه 85 دستگير شده و به مدت 5 ماه در بازداشتگاه 209 اوين بدون تفهيم اتهام ، اجازه داشتن وکيل ، اجازه ملاقات و تلفن به خانواده بسر برده اند . سپس در 18 دي ماه 85 به بازداشتگاه اطلاعات کرمانشاه منتقل گرديدند ، نامبردگان بيش از دوماه در اين بازداشتگاه به سر بردند بدون تفهيم اتهام و حتي وجود کوچکترين امکاني از ملاقات با خانواده و داشتن وکيل و در سايه نقض حقوق انساني زير شديدترين شکنجه ها قرار گرفتند (متن رنجنامه فرزاد کمانگر)، مديرکل اداره اطلاعات کرمانشاه (آقاي کريمي) در تاريخ 19 تيرماه 86 در اظهار نظري غيرمسئولانه در کنفرانس خبري درباره هويت عوامل بمبگذاري در "ارديبهشت ماه 85 فرمانداري کرمانشاه" اظهار ميدارد "اين سه نفر از اعضاي پژاک بودند که دستگير شده اند و ده کيلو مواد منجره از آنان کشف شده که پرونده آنان در حال طي مراحل قضائي است "(روزنامه همشهري همان تاريخ) اين اظهارات بيشتر براي فريب افکار عمومي ، پنهان کردن وضعيت وخيم بازداشتگاه کرمانشاه ، توجيح اعمال غيرقانوني ماموران امنيتي و سرپوش گذاشتن بر پرونده انفجارهاي کرمانشاه از سوي اين مقام مسئول صورت گرفت .
دو هفته بعد از اين اظهار نظر هر سه متهم با حضور در شعبه 14 بازپرسي ويژه امنيت در تهران از اتهام عضويت در پژاک تبرئه شدند و پرونده آنان به اتهام عضويت در پ ک ک به شعبه 30 دادگاه انقلاب تهران ارسال شد .
شعبه 30 دادگاه انقلاب خود را با توجه به اينکه هيچيک از متهمين در تهران جرمي مرتکب نشده اند فاقد صلاحيت دادرسي اعلام نمود و پرونده به شهرستان سنندج ارسال گرديد . متهمان بدون اتهام جديدي مجدداً دوماه در سلولهاي انفرادي اداره اطلاعات سنندج به سر بردند (فرزاد کمانگر در اين مرحله از بازداشتگاه طي نامه اي از شکنجه خود خبر داد) . پرونده آنان در شعبه 1 دادگاه انقلاب سنندج مفتوح شد اما با توجه به اينکه متهمين هيچگونه جرمي در کردستان مرتکب نشده اند و بعلت عدم وجود مدارک و مستندات دال بر عضويت در پ ک ک پرونده به ديوان عالي و سپس دوباره به دادگاه انقلاب تهران ارسال ميگردد ، پرونده در شعبه 30 دادگاه انقلاب طي جلسه اي نمايشي بدون حضور نماينده دادستان ، هيئت منصفه ، حتي بدون اجازه صحبت متهمين با وکلاي خود در دادگاهي براي هر نفر به مدت پنج دقيقه به اتهام عضويت در پ ک ک همگي به اعدام محکوم شدند و علي حيدريان و فرهاد وکيلي نيز هر کدام علاوه بر اعدام به ده سال زندان نيز محکوم گرديدند . هرچند متهمين اعلام ميدارند که بازجوهاي اطلاعات در بدو دستگيري بارها اعلام نمودند که به حکم اعدام محکوم خواهند شد.
به گواه تمامي مستندات و به گفته وکيل فرزاد کمانگر ، " نامبرده از تمامي اتهامات تبرئه شده و در کيفرخواست و حکم صادره نهايي اتهامي دال بر بمبگذاري يا حمل مواد منفجره در هيچ مکاني وجود نداشته است " و حکم اعدام نامبرده تنها مربوط به عضويت در حزب پ ک ک بوده است . جاي تعجب است اکنون پس از دو سال صحبت از بمب گذاري در کدام دانشگاه بوده است (تيتر اخبار سيماي جمهوري اسلامي در روز مذکور) که حتي بازجوهاي اطلاعات نيز از آن بي خبر بوده و سئوالي ننموده اند ؟
موضوع ديگر اين است که در حال حاضر دهها عضو رسمي پ ک ک (يک حزب مربوط به کردستان کشور ترکيه) در زندانهاي جمهوري اسلامي هستند .کداميک از آنان محارب شناخته شده اند و چگونه است پ ک ک در دادگاهي محارب باشد و در دادگاهي ديگر خير .
در مجموع اين اظهار نظر عامدانه غيرمسئولانه آقاي جمشيدي شبيه اظهار نظر فاتحانه مدير کل اداره اطلاعات کرمانشاه ميباشد که در آن مقطع به خاطر رفع مسئوليت و سرپوش گذاشتن پرونده بمبگذاري فرمانداري کرمانشاه همين سه نفر را از اعضا پژاک و عوامل بمبگذاري معرفي نموده اما چند روز بعد از آن دادگاه تهران نامبردگان را از عضويت در پژاک و بسيار اتهامات ديگر تبرئه مينمايد . حال چگونه است آقاي جمشيدي با همان شيوه اداره کل اطلاعات موردي را مطرح ميکند که اصلاً در پرونده موجود نميباشد ."
علاوه بر وکلا، همینطور فرزاد کمانگر بعنوان یکی از متهمان این پرونده با انتشار حداقل دو نامه مشخص به پاسخگویی در این رابطه اقدام نمود. وی در نامه ای به ریاست قوه قضاییه در بهمن ماه ۱۳۸۸ چنین می نویسد :
- در جلسة هفت دقیقه ای در شعبه ۳۰ دادگاه انقلاب تهران در کمال ناباوری از قاضی پرونده شنیدم که :”وزارت اطلاعات خواستار اعدام شماست ، بروید و آن ها را راضی کنید.”
- قبل از جلسة دادرسی ، اینجانب از کلیة اتهامات مبرا شناخته شده و این بار با اتهام جدید عضویت در حزب پ.ک.ک. در جلسه مذکور محکوم به اعدام گردیدم .با تأسف حکم مذکور در دیوان عالی کشور بدون توجه به انواع و اقسام امور خلاف قانون آیین دادرسی کیفری که بروز آن در پرونده محرز و متقن است ، تأیید گردید.

- پس از مدتی بر اثر اعتراضات مردمی که در مرداد ماه۸۷ به خاطر اعتراض به حکم اینجانب ، دوباره در بازداشتگاه ۲۰۹ تهران بهمدت۵ ماه دیگر تحت بازجویی مجدد قرار گرفتم و در کمال شگفتی رویکرد کلی بازجویان و کارشناسان وزارت اطلاعات با عملکرد سابق تناسب معکوس داشته است و در حالیکه با شواهد و قراین بسیار و بازجویی های جدید برای کارشناسان پرونده مشخص شده بود که عضو هیچ حزب و سازمانی نبوده ام، به اینجانب اعلام نمودند با توجه به شرایط جدید حاکم بر پرونده از خانواده، دوستان و همکاارن بخواهید که مبادا مورد سوء استفاده قرار بگیرند، چرا که اساسا شما عضو هیچ حزب و گروهی نبوده اید که اکنون کسی بخواهد با موج سواری سیاسی از پرونده بهره برداریِ مصادره به مطلوب بنماید.
همینطور بعنوان سندی دیگر باید به نامه ُطلب عفو از چه و به کهُ آقای کمانگر، منتشر شده در سال ۱۳۸۷ اشاره داشت که نامبرده ضمن رد تقاضای عفو به صورت تفصیلی به برشمردن موارد متعدد نقض حقوق خود و بی اساس بودن اتهامات و همینطور چگونگی صدور حکم می پردازد. وی در قسمتی از این نامه می نویسد :
- در خلال دوره 16 ماهه در کارخانه متحول سازي وزارت اطلاعات و بعد از اعزام از کرمانشاه به تهران دفعتاً وطي يک عمليات محيرالعقول عناوين اتهامي قبلي اينجانب نظير عضويت در حزب پزاک ، حمل مواد منفجره ، اقدام به شروع بمب گذاري و حتي بمبگذاري از نامه اعمال من محو شده و اتهام خلق الساعه جديدي به نام عضويت در حزب کارگران کردستان ترکيه ؟!!! برايم تجويز شد . البته بنا به عادت مافي السبق بدون هيچگونه مستند و مدرکي ، حتي جعلي و ظاهري
در این رابطه با توجه به شرایط و اعتراضات جاری، این مجموعه لازم دید تا با انتشار فایل صدایی از فرزاد کمانگر بعنوان یکی از اسناد خود در ارتباط با این پرونده و حقوق نقض شده از شهروندان اعدام شده به تنویر افکار عمومی مبادرت کند.
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران معتقد است نظر به فرآیند 4 ساله اطلاع رسانی وکلا، نامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کیفرخواست صادره، و مدعیات متهمان به خوبی روشن است که اتهام این افراد در زمانهای مختلف اشکال متعددی یافته است و نهایتاْ آن اتهامی که دولت ایران در رسانه های خود در خصوص سه تن از اعدام شدگان ۱۹ اردیبهشت اعلام کرد کاملا با مکتوبات و حکم صادره دادگاه انقلاب تفاوت دارد.
این مجموعه با تاکید مجدد بر غیرحقوقی بودن این پرونده، امید دارد در سایه حمایت افکار عمومی و وجدانهای بیدار با اجرایی کردن استراتژی هزینه مند کردن نقض حقوق بشر برای ناقضان آن به واقعیت پایان دادن به نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران نزدیک شود.

24 اردیبهشت ماه 1389

-------------------------------------------------------

خودداری مقامات امنیتی از تحویل اجساد اعدام شدگان

شهرزادنیوز: اجساد 5 زندانی سیاسی که روز یکشنبه اعدام شدند، هنوز به خانواده هایشان تحویل داده نشده اند. فراتر از این، خانواده های اعدام شدگان تحت مراقبت قراردارند؛ از جمله خانه پدری شیرین علم هولی توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی محاصره شده و رفت و آمد مردم و دیگر بستگان را ممنوع کرده‌اند..

به گفته ی خلیل بهرامیان، وکیل شیرین علم هولی و 2 اعدام شده ی دیگر، مقامات امنیتی گفته اند که دولت اجساد را دفن خواهد کرد و محل دفن را به خانواده ها اطلا ع خواهد داد.

با گسترش اعتراضات نسبت به اعدام 5 زندانی سیاسی، خبرگزاری های دولتی اعلام کردند که به زودی اعترافاتی که از اعدام شدگان بر روی ویدیو ضبط شده، از تلویزیون دولتی پخش خواهد شد

-------------------------------------------------------------

دستگیری پانزده تن از فعالین دانشجویی مریوان

خبرگزاری هرانا - پس از تجمعات اعتراضی دانشجویان دانشگاه پیام نور مریوان در اعتراض به اعدام های نوزده اردی بهشت، طی روزهای دوشنبه و سه شنبه و دعوت مردم مریوان به شرکت در اعتصاب عمومی، حداقل 15 تن از فعالین دانشجویی این شهر بازداشت و به مکان های نامعلومی منتقل شده اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، آرام ویسی، فواد مرادی، توفیق پرتوی، دانا لنجاوایی و سامان زندی 5 تن از دانشجویان بازداشت شده ی مریوانی هستند.

هم چنین اداره ی اطلاعات مریوان طی چند روز اخیر با اکثر فعالین شهر به صورت تلفنی تماس برقرار نموده و آنها را تهدید کرده است که در صورت تلاش برای برپایی اعتصاب و همراهی با آن عواقب بسیاری بدی در انتظارشان خواهد بود.

شایان ذکر است در حال حاضر جو امنیتی بر فضای شهر مریوان حاکم است و شهر توسط یگانهای ضد شورش به کنترل کامل در آمده است.

http://www.iranpressnews.com/source/076453.htm

فیلم؛ اعتصاب سراسری کردستان 23 اردیبهشت (2)



ورود هيئت كنترل بحران وزارت کشور رژیم به سنندج

در پى شرايط بحرانى کردستان و فراخوان عمومى براى اعتصاب و اعتراض در تمامى مناطق کردنشین، هيئت کنترل بحران وزارت کشور رژيم امروز وارد سنندج شد.

این در حالیست که فعالین در سنندج گزارش داده‌اند که‌ در خیابان کمربندی این شهر میان نیروهای حکومتی و جوانان خشمگین درگیری روی داده است.

درگیری زمانی آغاز شد ‌که‌ نیروهای ضد شورش برای متفرق کردن تظاهرکنندگان بسوی آنها آتش گشودند‌ و دستکم دو نفر را زخمی کردند.

------------------------------

تعطیلی بازار در سنندج

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

صبح امروز پنجشنبه 23 اردیبهشت ماه 1389 مردم شهرسنندج به منظور اعتراض نسبت به اجرای احکام اعدام فرزاد کمانگر و 4 شهروند دیگر ایرانی، مغازه و محل کسب خود را به حالت تعطیل در آوردند. این اعتراض مدنی در کلیه مناطق و خیابان های اصلی شهرسنندج از جمله بازارچه فریدونی ،بازارچه های خیابان سیروس ،بازار طلا فروشان ،بازار فرش فروشان ،خیابان فردوسی ،وکیل ،سفری ،شش بهمن ،میدان اقبال ،میدان انقلاب و شریف آباد به چشم میخورد.

شایان ذکر است خبرهایی از نقاط دیگر کردستان مبنی برتعطیلی بخشی از بازار توسط مردم به دستمان رسیده است که گزارش های تکمیلی بعدا به اطلاع خواهد رسید.

-------------------

درگيری در سنندج و زخمی شدن دو نفر

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

بنا به گزارش رسيده به ستاد خبري كمپين ، در پي اعتراضات مردمي در سنندج و اعتصاب عمومي در كل شهرهاي كردستان در شهر سنندج و در خيابان كمر بندي سنندج در پي درگيري مردم با نيروهاي سركوبگر و تير اندازي اين نيروها دو نفر از تضاهر كنندگان زخمي شده اند كه رژيم در پي اين اقدام مردمي با توسل به زور و افزايش نيرو مردم را وادر به عقب نشيني ساخته است .

------------------------------

عتصاب سراسری و حکومت نظامی اعلام نشده در کردستان

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

گزارشی از شهرهای کردستان در اولين ساعات اعتصاب عمومي سراسري
به گزارشهاي رسيده از كردستان ، شهرهاي مريوان، سنندج ، سقز، بوكان، مهاباد ، اشنویه و ديواندره و طبق خبرهاي موثق به طور كامل در اعتصاب بسر ميبرند.و مردم مبارز و آزاديخواه اين شهرها در پاسخ به فراخوان احزاب و سازمانهاي سياسي و مدني و هم دردي با خانوادهاي جان باختگان 19 ارديبهشت مبني بر اعتصاب عمومي روز جاري از رفتن به محل هاي كسب خودداري نموده و بسياري از مغازه هاي اين شهرها تعطیل مي باشند
و در شهر كاميارن ماموران رژيم اسلامي با هدف دامن زدن به فضاي رعب و وحشت از مردمي كه در برابر منزل فرزاد كمانگر تجمع كرده اند فيلمبرداري مي كنند.
اين خبر مي افزايد حكومت نظامي غير رسمي در شهر حاكم است.
اخبار تكميلي اعلام خواهد شد


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر