Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ خرداد ۱۵, چهارشنبه

دادگاه رسیدگی به اتهامات سه عضو اروپایی گروه فمینیستی


دادگاه رسیدگی به اتهامات سه عضو اروپایی گروه فمینیستی

یورونیوز، پربیننده ترین شبکه خبری در اروپا
برای دریافت گزیده اخبار بین المللی روز، مشترک شویدhttp://eurone.ws/Xw5imz
یورونیوز به دوازده زبان دیگر در دسترس شماستhttp://eurone.ws/16UnLKq

http://persian.euronews.com/2013/06/0...
دادگاه رسیدگی به اتهامات سه عضو اروپایی گروه فمینیستی «فمن» با هدف بررسی تقاضای تشکل های اسلامی برای شرکت در این دادگاه به چهارشنبه آینده موکول شد.


قاضی دادگاه تونس ضمن مخالفت با آزادی مشروط متهمان، بازداشت این سه اروپایی (دو زن فرانسوی و یک زن آلمانی) را تا دوازدهم ژوئن تمدید کرد.

این سه زن هفته گذشته در جریان اعتراض به بازداشت امینه تایلر، فعال تونسی سینه های خود را مقابل دادگاه عریان کردند. دادگاه رسیدگی به اتهامات او هم همزمان در قیروان، شهر دیگر تونس برگزار شده است.

او که متهم به انتشار تصویر برهنه خود در فیسبوک، تحریک افکار عمومی، زیر پا گذاشتن ارزشهای اخلاقی، حمل اسپری گاز اشک آور و شعار نویسی بر روی دیوار گورستان است، بلافاصله پس از پایان جلسه
غیرعلنی دادگاه به بازداشتگاه برگردانده شده است. جزئیاتی از جلسه دادگاه در اختیار رسانه ها قرار داده نشده است.

اُلکساندرا شفچنکو عضو اوکراینی گروه فمن که با هدف اعتراض به برگزاری این دادگاه به تونس سفر، ولی بلافاصله از این کشوراخراج شده در گفتگو با خبرنگار یورونیوز در .
------------------------------
ورونیوز، پربیننده ترین شبکه خبری در اروپا
برای دریافت گزیده اخبار بین المللی روز، مشترک شویدhttp://eurone.ws/Xw5imz
یورونیوز به دوازده زبان دیگر در دسترس شماستhttp://eurone.ws/16UnLKq

http://persian.euronews.com/2013/06/0...
دادگاه رسیدگی به اتهامات سه عضو گروه فمینیستی «فِمِن» در تونس با تاخیر آغاز و برای رسیدگی درخواست گروههای اسلامگرا به دستور قاضی پرونده موقتا متوقف شد.

گروهها و تشکل های اسلامگرا با تجمع مقابل دادگاه خواستار اضافه شدن، فردی با گرایشهای اسلامی به تیم دادستانی پرونده هستند تا در بررسی اتهامات این افراد و از جمله بی نزاکتی، توهین و بی احترامی به ارزشهای اخلاقی جامعه اعمال نظر کند.

یکی از این افراد می گوید : « ما در یک کشورعرب و اسلامی زندگی می کنیم و آداب و رسوم خاص خود را داریم. آنها خارجی هستند و با این کار خود به ارزشهای اخلاقی جامعه تونس تعدی کرده اند.»

هفته گذشته دو زن فرانسوی و یک زن آلمانی در اعتراض به تداوم بازداشت امینه تایلر، یکی از اعضای گروه «فمن» توسط دستگاه قضایی تونس، مقابل دادگاه سینه های خود را عریان کرده بودند.

ایوان ترل، یکی از وکلای متهمین علیرغم بالا گرفتن تهدیدات و احتمال صدور حکم زندان برای موکلان خود در مورد ملاقات با آنها به خبرنگاران گفت: « خیلی کوتاه و گذرا آنها را دیدم. امیدوارم از نظر روحی قوی باشند و شجاعت لازم را برای مواجه با این شرایط از خود نشان بدهند.»

یکی از فعالان حقوق زنان در اوکراین هم که قصد داشت برای اعتراض به برگزاری این دادگاه وارد تونس شود در همان فرودگاه متوقف و به کشورش بازگردانده شد. او در کی یف مورد استقبال دیگر اعضای گروه قرار گرفت که ازعریان شدن اعتراضی آنها در برخی کشورها اقتباساتی صورت گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر