Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ آبان ۱۱, شنبه

انتقال زندانی سیاسی کُرد برای اجرای احتمالی حکم اعدام


انتقال زندانی سیاسی کُرد برای اجرای احتمالی حکم اعدام

انتقال زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام به سلول انفرادی و نامه سرگشاده خانواده وی
چند روز پیش محکومیت اعدام منصور آروند در دیوان عالی کشور به تایید رسید و وی در آستانه اجرای حکم اعدام قرار دارد.
بنابه گزارش " کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی " امروز در دیوان عالی کشور به خانواده این زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام گفته شده که حکم اجرا در حال تایپ است و در این باره هیچ گونه اقدامی نمیتوانیم انجام دهیم.
از طرفی دیگر بنابه گزارشات موثق این زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی انتقال داده شده است.


حکم اعدام منصور آروند زندانی سیاسی کرد که در بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه «زندان دریا» نگهداری می‌شود، از سوی دیوان عالی کشور به تایید رسید و در زندان به ایشان ابلاغ شد. و طبق منابع موثقی احتمال اعدام این زندانی سیاسی کرد طی روزهای آینده وجود دارد.
در این باره سه برادر این زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام طی نامه سرگشاده به گزارشگر وِیژه سازمان ملل و تمامی نهادهای حقوق بشری تقاضای مانع از به اجرا درآوردن اعدام برادرشان شده اند.
متن کامل نامه که در اختیار " کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی" به شرج زیر میباشد.
جناب آقای احمد شهید، سازمان و نهادهای حقوق بشری، مردم آزادیخواه
به استحضار می رسانیم "منصور آروند" زندانی سیاسی کورد که در 14/06/2011 در منزل مسکونی خود در شهرستان مهاباد توسط نیروهای امنیتی اداره اطلاعات دستگیر و پس از متحمل شدن شکنجه و آزار و اذیت جسمی و روانی در چندین زندان جمهوری اسلامی و گرفتن اعتراف اجباری تلویزیونی، از سوی شعبه 2 دادگاه انقلاب به تهمت عضویت در یکی از احزاب کوردی و محاربه، به اعدام محکوم شده و علیرغم پیگیریهای قضایی مستمر پدرم، دگربار حکم اعدام وی از سوی دیوان عالی کشور تائید و متاسفانه در آستانه اجرا قرار دارد. 
بنا به آخرین اخبار موثقی که به دستمان رسیده از روز چهارشنبه گذشته (30/10/2013) ماموران امنیتی زندان دریا به منظور به اجرا درآوردن حکم اعدام برادرم، وی را به سلول انفرادی انتقال داده و هرآن ممکن است این حکم به اجرا در بیاید. 
لذا ما برادران "منصور آروند" از تمام سازمان و نهادهای حقوق بشری، مردم آزادیخواه و بخصوص جناب آقای احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران 
تقاضا داریم به کمک ما بشتابید و با محکوم کردن این حکم و فشار بر جمهوری اسلامی مانع از به اجرا درآوردن اعدام برادرم شوید. 
اسماعیل آروند ، سوران آروند ، سیروان آروند برداران زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - 2013 November 02

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر