Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ آذر ۴, دوشنبه

توافق ژنو؛ اعزام مشاور امنيتی نتانیاهو به واشنگتن

  

 توافق ژنو؛ اعزام مشاور امنيتی نتانیاهو به واشنگتن


به گزارش خبرگزاری فرانسه از اورشلیم، نخست وزير اسرائيل امروز اعلام کرد که مشاور امنيتی خود را برای بررسی توافقنامه هسته ای ژنو با رژیم تهران به واشنگتن اعزام می کند.
بنیامین نتانیاهو که در پارلمان اسرائیل سخن می گفت، افزود، اگرچه در اثر فشارهای بین المللی، توافقنامه اخیر ژنو از توافقی که پیش تر قرار بود امضا شود، بهتر است، ولی هنوز توافق خوبی نیست.
وی گفت، از این رو مشاور امنیتی خود را برای بررسی و شرایط اجرای توافقنامه ژنو به واشنگتن اعزام می کند.


نخست وزیر اسرائیل بار دیگر متعهد شد که از دستیابی رژیم تهران به سلاح اتمی جلوگیری خواهد کرد.

توافقنامه ژنو؛ اوباما با نخست وزیر اسرائیل گفتگو کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در یک تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، با وی در خصوص توافقنامه هسته ای ژنو گفتگو کرد.
یک سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت، رئیس جمهور آمریکا برای مشورت در مورد توافق هسته ای غرب با رژیم تهران و اقدامات بعدی در این زمینه برای رسیدن به یک راه حل جامع، با نخست وزیر اسرائیل تلفنی گفتگو کرده است.
باراک اوباما معتقد است که با توافق موقت و شش ماهه ژنو، برنامه هسته ‌ای رژیم تهران پیشرفت نخواهد کرد و در این مدت ساختار تحریمها نیز به قوت خود باقی خواهد ماند. اما بنیامین نتانیاهو با ابراز نارضایتی از این توافقنامه، آن را یک اشتباه تاریخی خوانده است.
این در حالیست که شیمون پرز، رئیس جمهور اسرائیل گفته توافق ژنو تنها یک اقدام اولیه است و در باره شکست یا موفقیت آن باید بر اساس نتایج آن قضاوت کرد.

در همین حال کانال دو تلویزیون اسرائیل روز یکشنبه در تفسیری در باره توافق ژنو و اختلاف نظر واشنگتن و تل آویو اعلام کرد، تا شش ماه آینده دولت اسرائیل باید روابط دوستانه خود با ایالات متحده آمریکا را ترمیم کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر