چندین گزارش تاکید می‌کند «سالی آن جونز» زنی که زمانی از نوازندگان یک گروه موسیقی راک بود و به جادوگری هم می‌پرداخت، اکنون به گروه دولت اسلامی موسوم به داعش پیوسته و به خطرناک‌ترین «تروریست‌ها» در دنیا تبدیل شده است. 

این خبر را وزارت امور خارجه آمریکا تایید کرده است. همچنین دولت بریتانیا نام «سالی آن جونز» را در فهرست سیاه تحریم‌ها قرار داده و خواستار بلوکه کردن اموال و منع کردنش از سفر شده است. 

«سالی آن جونز» بر خلاف چهره چهره پیشین‌اش که عمدتا موهای رنگ شده‌اش را باز می‌کرد و همراه با آهنگ راک، بالا و پایین می‌پرید، امروز لباسی همچون راهبه‌ها به تن می‌کند و اسلحه‌اش را به سمت دوربین نشانه می‌رود. 

پل کروکشانک تحلیلگر مسائل تروریسم در این باره به شبکه CNN گفته است: «در اینترنت مشهورتر هم خواهد شد. او تا کنون موفق شده مجموعه‌ای بزرگ از «فالورها» برای خود در توییتر بسازد.»

او پست‌های تندی منتشر می‌کند از جمله این‌که: «شما مسیحی‌ها، همه شما مستحق بریده شدن سرهایتان با چاقو و آویزان کردنشان در خیابان‌های رقه هستید. اینجا بیایید خودم این کار را خواهم کرد.»

به نظر می‌رسد این تهدیدها واقعی باشد. مسئولان آمریکایی و بریتانیایی می‌گویند که جونز مشوق و محرک حملات تروریستی در بریتانیا بوده و هست. 

پل کروکشانک می‌گوید: «علاوه بر موسیقی راک، او دست به جادوی سیاه هم می‌زد. با کمال تاسف به نظر می‌رسد شخصیت سیاهی داشته باشد.»

سالی جونز در بریتانیا به دنیا آمده است. سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیایی و آمریکایی معتقدند که او سال ۲۰۱۳ برای جنگ در کنار همسرش جنید حسین در صفوف داعش، به سوریه رفته است. 

جنید حسین همچنین تلاش کرد به صورت انفرادی با انتشار اطلاعاتیشخصی از نیروهای ارتش آمریکا بر رو سایت‌های تهدید شدگان به مرگ، عملیاتی علیه آن‌ها ترتیب دهد. او ماه اوت گذشته در حمله هواپیماهای آمریکایی کشته شد. 

سالی جونز اکنون علاوه بر فعالیت‌هایش در میدان‌های نبرد، از شبکه‌های اجتماعی برای جذب زنان به منظور پیوستن به داعش استفاده می‌کند. 

یک مسئول در وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید که سالی جونز هم‌اینک در شهر رقه، مرکز اصلی داعش در سوریه حضور دارد. او سومین زن خارجی است که در گروه‌های تروریستی نقش برجسته ایفا می‌کند. 

حیات بومدین که در حمله خونبار به نشریه طنز شارلی ابدو در پاریس نقش داشت، اکنون در سوریه به صفوف داعش پوسته است. همسر او عامل انتحاری انفجارهای سال ۲۰۰۵ لندن بود. باورها بر این است که او در جمع آوری کمک و اداره برخی از گروه‌های تندرو در آفریقا نقش برجسته ایفا کرده است.