Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۴ اردیبهشت ۲, چهارشنبه

جاسوس ایران' در اسرائیل به هفت سال زندان محکوم شد دادگاهی در اسرائیل یک مرد ایرانی-بلژیکی به نام علی منصوری را به اتهام جاسوسی برای ایران به هفت سال زندان محکوم کرده است.



رژیم ایران در صدد است تا مزدوران خارج کشوری خود را به اسرائیل اعزام کند در چند روز پیش یک جاسوس رژیم ایران که دارای تابعیت بلژیکی ایرانی بود به اسرائیل اعزام شدند توسط وزارت اطلاعات اما خوشبختانه دستگاهای امنیتی اسرائیل بلافاصله مزدور رژیم را کشف و دستگیر نمودند


جاسوس ایران' در اسرائیل به هفت سال زندان محکوم شد

دادگاهی در اسرائیل یک مرد ایرانی-بلژیکی به نام علی منصوری را به اتهام جاسوسی برای ایران به هفت سال زندان محکوم کرده است.
مزدور منصوری در روز ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۱۳ میلادی در فرودگاه بین المللی بن گوریون در نزدیکی تل آویو بازداشت شد.


اداره امنیت داخلی اسرائیل (شین بت) می‌گوید منصوری در بلژیک نامش را به طور قانونی به آلکس مانز تغییر داده و با استفاده از گذرنامه بلژیکی سه بار به اسرائیل سفر کرده بود.
او متهم است از ساختمان سفارت آمریکا در تل آویو عکسبرداری کرده بود و قصد داشت در پوشش تاسیس یک شرکت بازرگانی در اسرائیل، برای ایران جاسوسی کند.
ایران در زمان بازداشت منصوری، اتهامات اسرائیل را "سناریوی تکراری " خوانده بود.
بنا بر حکم دادگاه شهر لد، واقع در نواحی مرکزی اسرائیل، منصوری به هفت سال زندان محکوم شده است.
در حکم دادگاه آمده است اطلاعاتی که علی منصوری در اختیار طرف ایرانی قرار داده بود، «ارزش محدودی» داشته است.
آویگدور فلدمن، وکیل متهم با منصفانه خواندن حکم، گفته است قصد ندارد به دادگاه تجدید نظر شکایت کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای فلمدن گفته است: «دادگاه استدلال ما مبنی بر اینکه امنیت اسرائیل به خطر نیفتاده بود را شنید
او افزود: «سازمان‌های امنیتی ایران بودند که بر او و خانواده‌اش فشار آورده بودند
دولت اسرائیل می‌گوید متهم در سال ۲۰۱۲ میلادی، جذب شاخه برون مرزی سپاه پاسداران (نیروی قدس) شده بود.
خبر بازداشت منصوری در سال ۲۰۱۳ میلادی هم زمان با سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به آمریکا منتشر شد. ساعاتی پس از اعلام خبر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل عازم آمریکا شد تا مانع از مذاکرات هسته‌ای بین دولت‌های حسن روحانی و باراک اوباما شود.
مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران چند روز پس از آن بازداشت گفت: "این سناریویی تکراری از سویاسرائیل  است. حتی رسانه های غربی گفتند که زمان بازداشت و زمان رفتن نتانیاهو (به آمریکا) طرحی برای پایان دادن به انزوای این کشور است."
او گفت "این نوع سناریوهای عاجزانه ناشی از خشم است" و افزود که اسرائيل به خاطر سیاست های پرخاشگرانه در ارتباط با برنامه اتمی ایران منزوی شده است.
او به هشدارهای شدیدالحن آقای نتانیاهو در مورد خطر برنامه اتمی ایران اشاره داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر