Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۸ آبان ۴, شنبه

اللە اکبر وصفیست ناگزیر از تو! برای قتلعام انسانها


 اللە اکبر وصفیست ناگزیر از تو! برای قتلعام انسانها
عادڵ قادری
فوری...

♦️بە افکار عمومی

▪️ی.پ.ژ: زندگی مبارزمان در خطر است

▪️فرماندهی کل یگان های مدافع زنان "YPJ" با انتشار اطلاعیەای اعلام کرد، یکی از مبارزانشان بە نام "چیچک کوبانی" روز ٢١ اکتبر درپی حملە ارتش اشغالگر ترکیە و تبهکاران هم پیمانش بە روستای "مشرفا" در #عین_عیسی در حالی کە زخمی بودە از سوی اشغالگران اسیر شدە است.

▪️ی.پ.ژ اعلام کردە، رفتار غیر اخلاقی کە با رفیقمان "چیچک کوبانی" انجام شد، بی احترامی بە تمام زنان جهان است.

▪️فرماندهی کل ی.پ.ژ همچنین اعلام کردە، ویدیوی بی شرمانەای کە از "چیچک کوبانی" توسط تبهکاران وابستە بە ارتش اشغالگر ترکیە منتشر شد، ثابت میکند کە زندگی او در خطر است.

▪️فرماندهی کل ی.پ.ژ از جامعە بین المللی خواستە تا سریعا در اینبارە مداخلە کنند. همزمان ی.پ.ژ از تمام زنان جهان و سازمان های حقوق بشر خواستە تا در اینبارە سکوت نکنند، سکوت در برابر این رفتار غیر اخلاقی بە معنی همکاری با بزرگترین عمل ضد انسانی است.


این تصویر در میان دو دلالت شر و خیر قاب شده است، تصویر به‌گونه‌ای گرفته شده که شر و خیر بودنش از نسبیت خارج شده است، چندین کفتار یک آهوی زخمی را که در نبرد با شیرهای فلزی مدرن می‌لنگد، احاطه کرده‌اند و اینگونه می‌نمایند که بر قله‌ای فاتح شده‌اند یا بر رودخانه‌ای ظفر یافته‌اند اما مسئله دقیقٲ برعکس است، تا جایی که یادم می‌آید از زمان تهاجم و دست‌درازی ترکیه‌ی نئوعثمانلی وضعیت دو شرڤان به دست این کفتارها در قالب تصاویر انتشار یافته‌اند. 1. بارین کوبانی که در جنگ عفرین پیکر بی‌جانش توسط این کفتارها مثله می‌شود، پستان مثله‌شده‌اش از حافظه‌ام غایب نمی‌شود، بعد از آن حادثه پستان دلالت جنسیتی خویش را کاملٲ از دست داد و به یک مفهوم مقاومتی تبدیل شد. 2. چیچک کوبانی که در این عکس مشاهده می‌شود, توسط گروههای جهادی ارتش آزاد سوریه و تحت الامر خلیفه ـ سلطان در ویدئویی که امروز توسط یکی از سایتهای نزدیک به گروه احرار الشرقیە منتشر شد اسیر می‌شود و در میان هلهله‌ و شادی این کفتارها محاصره شده و حمل می‌شد، در این عکس بدون آنکه کفتارها بدانند پیروز معرکه و قهرمان داستان همان است که احاطه شده است، یک مفهوم و دال سیال در تقابل با یک باور و پیروانی مرتجع و متصلب، این عکس بازنمایی تاریخی بیش از صد سال است، اندیشه‌ی آزادی توسط کفتارهای درنده از کشورهای مختلف با منافع و باورهای مشترک تهدید می‌شود، و او اگرچه اسیر اما سرافراز نشسته است، تمام جهان غرب و شرق وقتی به این عکس نگاه می‌کنند در درک اینکه کدام سرافراز و کدامین سرافکنده است تعلل نمی‌کنند، قدرتهای غرب و شرق می‌دانند چه در آن جغرافیای منحوس مقدس می‌گذرد اما حناق گرفته‌اند و خفه شده‌اند پس چطور من در حقانیت و قداست تو شک به خود راه دهم، آرزو داشتم بالهایی داشتم برای پرواز و تا جایگاه رفیعت صعود کنم، تو برهی و من طعمه‌ی دندان کفتارها شوم و جاودانگی چشم‌انتظارت را از دستان و چشمان تاریخ‌سازت بربایم!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر