Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۸ مهر ۲۶, جمعه

عفو بین‌الملل: ارتش ترکیه در جریان حمله به سوریه مرتکب «جنایات جنگی» شده است 🔹عفو بین الملل در بیانیه خود می افزاید: «نیروهای نظامی ترکیه و ائتلاف گروه های مسلح تحت حمایت آنکارا در جریان حمله به شمال سوریه به شکل شرم آوری نسبت به جان غیرنظامیان بی تفاوت بوده اند.»/یورونیوز










عفو بین‌الملل: ارتش ترکیه در جریان حمله به سوریه مرتکب «جنایات جنگی» شده است


🔹عفو بین الملل در بیانیه خود می افزاید: «نیروهای نظامی ترکیه و ائتلاف گروه های مسلح تحت حمایت آنکارا در جریان حمله به شمال سوریه به شکل شرم آوری نسبت به جان غیرنظامیان بی تفاوت بوده اند.»/یورونیوز

 عفو بین‌الملل امروز با انتشار یک اطلاعیه گفت نیروهای نظامی ترکیه و ائتلاف گروه‌های مسلح تحت حمایت ترکیه با ارتکاب تخلفات جدی و جنایات جنگی از جمله کشتارهای شتاب‌زده و حملات غیرقانونی که منجر به مرگ و مجروح شدن غیرنظامیان شده‌اند، ‌بی‌اعتنایی شرم‌آور خود را نسبت به زندگی و حیات غیرنظامیان به نمایش گذاشته‌اند.
🔺 عفو ‌بین‌الملل برای تهیه این اطلاعیه با ۱۷ نفر از پزشکان، روزنامه‌نگاران، آوارگان و امدادرسان محلی و بین‌المللی مصاحبه انجام داده است. این سازمان همچنین ویدیو‌های منتشر شده از منطقه را مورد تحلیل و اعتبار سنجی قرار داده و گزارش‌های پزشکی و سایر مستندات موجود را مطالعه و بررسی نموده است.
🔺 اطلاعات جمع‌آوری شده توسط عفو بین‌الملل حاکی از وجود شواهدی محکم ‌مبنی بر حملات غیرقانونی ارتش ترکیه و گروه‌های تحت حمایتش به مناطق مسکونی است. عفو‌ بین‌الملل همچنین اطلاعاتی هولناک درباره قتل خانم‌ ‌هورین خلف، سیاستمدار برجسته کرد سوری، توسط اعضای گروه مسلح «احرار الشرقیه» به دست آورده است. «احرار الشرقیه» یکی از گروه‌های مسلح عضو «ارتش آزادی بخش سوریه» است؛ این ارتش ائتلافی از گروه‌های مسلح است که توسط ترکیه تجهیز و پشتیبانی شده‌اند.
🔺 دبیر کل عفو بین‌الملل کومی نایدو گفت: «نیروهای نظامی ترکیه و متحدانش نسبت به حق حیات غیرنظامیان به طرزی سنگدلانه بی اعتنایی نشان داده‌اند و با انجام حملات مرگبار غیرقانونی در مناطق مسکونی موجب کشته و زخمی شدن غیرنظامیان شده‌اند.»
🔺 کومی نایدو افزود: «ترکیه‌ مسئول اقدامات گروه‌های مسلح تحت حمایتش است. تا این لحظه، ترکیه دست این گروه‌ها را در عفرین و دیگر مناطق باز گذاشته است تا مرتکب تخلفات جدی شوند.  ما از ترکیه می‌خواهیم که به این تخلفات پایان دهد، ناقضان را پاسخ‌گو نگه دارد، به خشونت‌ها پایان داده و از غیرنظامیانی که در مناطق تحت کنترل‌شان هستند، حفاظت کند. ترکیه نمی‌تواند با برونسپاری جنایات جنگی به گرو‌های مسلح تحت حمایتش از خود سلب مسئولیت کند.»
🔺 مقامات بهداشت در منطقه خودمختار کردستان در شمال شرق سوریه در ۱۷ اکتبر اعلام کردند که از زمان آغاز حملات ترکیه، دست کم ۲۱۸ غیرنظامی از جمله ۱۸ کودک در سوریه کشته شده‌اند.
🔺 به گفته مقامات ترکیه، در اثر حملات خمپاره‌های نیروهای کرد سوریه، تا روز ۱۵ اکتبر، ۱۸ غیرنظامی در ترکیه کشته و ۱۵۰ نفر زخمی شده‌اند. اگر نیروهای نظامی کرد سوریه در حال شلیک سلاح‌های غیردقیق به مناطق غیرنظامی در ترکیه هستند، این نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است. آن‌ها نیز باید بلافاصله این حملات غیرقانونی را متوقف کنند.
🔹 لینک اطلاعیه عفو بین‌الملل به انگلیسی
https://bit.ly/2J2tlqR

www.amnesty.org (https://bit.ly/2J2tlqR)
Damning evidence of war crimes by Turkish forces and allies in Syria
Turkish forces and a pro-Turkey armed groups have carried out serious violations including summary killings and unlawful attacks killing and injuring civilians

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر