Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۹ اردیبهشت ۹, سه‌شنبه

پلیس امنیتی: بحران کرونا آسیب‌پذیری کشور را تشدید کرده است


پلیس امنیتی: بحران کرونا آسیب‌پذیری کشور را تشدید کرده است

پخش شده kl 12.20

به گفته پلیس امنیتی، در پی شیوع کرونا جامعه بیش از پیش آسیب‌پذیر شده است و در نتیجه خطر اقدامات خصمانه قدرت‌های خارجی افزایش یافته است.

نهادهایی که از نظر امنیتی مراکز حساس شمرده می‌شوند و در سراسر کشور وجود دارند در معرض آسیب بیشتر قرار گرفته‌اند. به گونه مثال منابع و مراکز تامین مواد غذایی، حمل و نقل، دستگاه قضایی، مراکز تامین انرژی و سیستم‌های مالی را می‌توان از جمله نام برد. پلیس امنیتی طی سالهای اخیر تهدیداتی را که از سوی قدرت‌های خارجی متوجه کشور است زیر نظر دارد و می‌داند که برخی قدرت‌ها دنبال تضعیف و اثرگذاری از طریق حملات سایبری، پخش اطلاعات نادرست و یا هم سرمایه‌گذاری‌های راهبردی هستند.

به گفته پلیس امنیتی وضعیت کنونی به دلیل پاندمی کرونا آسیب‌پذیری کشور را در برخی حوزه‌های حساس امنیتی افزایش داده است و حتا باعث ایجاد نقاط جدید آسیب پذیر شده است. لیندا ایسکار معاون بخش حفاظت امنیتی سِپو می‌گوید: در بحران اجتماعی که به دلیل پاندمی کرونا ایجاد شده است بسیاری از نهادها مجبور شده‌اند تا نظم اداری‌شان را تغییر دهند. اساسا چنین تغییراتی در اصل ضروری و مهم هستند اما مساله‌ای که ما به آن اشاره داریم این است که چنین تحولی زمینه‌های جدید آسیب پذیری را تقویت کرده است. خلاهای جدید ایجاد کرده که هر بدخواهی می‌تواند از آن سوءاستفاده کند.

به گفته لیندا ایسکار خیلی مهم است که بدانیم که با چه اطلاعاتی سروکار داریم. او در ادامه تصریح می‌کند: ممکن است ما از طریق شماره عادی موبایل تماس برقرار نکنیم. ایمل باز کنیم یا در نشست‌های تصویری آنلاین شرکت کنیم ممکن است نیاز باشد که مراقب برخی از بخش‌ها باشیم.

یکی از موارد دیگر این است که در شرایط کنونی برخی تصامیم آنی و سریع اتخاذ می‌شود و تمامی جوانب امنیتی آن مرور نشده و در نظر گرفته نمی‌شود.

به گفته این مقام پلیس امنیتی در حال حاضر ۱۵ کشور هستند که در برابر سویدن فعالیت‌های مخرب انجام می‌دهند. لیندا ایسکار می‌گوید: می‌دانیم که در شرایط بحران اجتماعی و زمانی که نگرانی وجود دارد بیشتر در معرض خطر اقدامات خصمانه هستیم. به این دلیل خیلی مهم است که به این مساله اشاره کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر