Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۴۰۱ اردیبهشت ۱۶, جمعه

بازداشت یک گردشگر سوئدی توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی

 



بازداشت یک گردشگر سوئدی توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی

بنابر گزارش روزنامه سوئدی "آفتون‌بلادت"، یک مرد سوئدی که پس از چند روز سفر، قرار بود هفته گذشته ایران را ترک کند، بازداشت شده است.

طبق این گزارش، این مرد سوئدی سی و چند ساله که به همراه چند تن دیگر از شهروندان سوئدی‌ با هدف گردشگری به ایران سفر کرده بود، اکنون در بازداشت به سر می‌برد.


این روزنامه سوئدی به نقل از یک منبع آگاه نوشت: این اقدام به هشدار در مورد احتمال ربایش و حبس شهروندان سوئدی، در ارتباط با برگزاری دادگاه حمید نوری در سوئد مربوط است

حمید نوری کیست؟!.

حمید نوری" با نام مستعار "حمید عباسی" یکی از دژخیمان و مزدوران رژیم آخوندی در آزار، شکنجه، و اعدام زندانیان سیاسی در جریان کشتار و قتل‌عام سال ۱۳۶۷ در اوین و گوهردشت نقش مستقیم و فعال داشته‌است. وی شخصا از عاملان کشتار و قتل عام زندانیان بویژه در سال ۶۷ بوده است. وی از نزدیکان سید ابراهیم رئیسی و یکی از مسئولین هیئت اعدام در زندان‌های اوین و گوهردشت (زندان رجایی‌شهر) کرج بوده‌است.


حمید نوری از سال ۲۰۱۹ (آبان ۹۸) در پروازی به سوئد توسط پلیس سوئد به ظن دست داشتن در قتل مخالفین حکومت دستگیر شد و بیش از دو سال است محاکمه و رسیدگی به پرونده این دژخیم ادامه دارد. امروز آخرین روز محاکمه او، پس از ماه ها جلسه دادرسی است . در پروسه این دادگاه بیش از ۸۰ نفر بعنوان زندانی سیاسی سابق برعلیه او شهادت دادند و در نهایت دادستان خواستار اشدمجازات و حبس ابد برای این دژخیم شد. دادگاه سوئد 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر