Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۱, چهارشنبه

یوهان گوستافسون 37 ساله در نوامبر سال گذشته در کشور مالی توسط تروریستهای اقاعده ربوده شده و یوهان اهل نزدیکی شهر استکهلم هستند و دیروز تلویزیون الجزیره تصاویر ایشان همراه با چند گروگان دیگر پخش نموده است که خواهان کمک شده اند برای آزادی آنها.


یوهان گوستافسون 37 ساله در نوامبر سال گذشته در کشور مالی توسط تروریستهای اقاعده ربوده شده  و یوهان اهل نزدیکی شهر استکهلم هستند و دیروز تلویزیون الجزیره  تصاویر ایشان همراه با چند گروگان دیگر پخش نموده است که خواهان  کمک شده اند برای آزادی آنها.
در حالیکه کشور سوئد یکی از کشورهای دنیا میباشد که خیلی از اسلام و مسلمانان احترام میگزارد و  در هیچ جای دنیا مثل سوئد مسلمانها قابل احترام نیستند اما متاسفانه سوئدیها از دست تروریستهای اسلامی در آمان نیستند.
اما باید کشورهای اروپای دست به اقدام فوری بزنند و این ترویستها را نابود کنند  که جان شهروندان اروپایی را با خطر روبرو میکنند.
برای اطلاعات بیشتر بر روی روزنامه آفتن بلادت چاپ سوئد کلیک کنید

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15291156.ab


سوئدی ربوده شده در مالی، بر روی صفحه تلویزیون الجزیره

فرد سوئدی ربوده شده در کشور مالی، در گزراشی از تلویزیون الجزیره ظاهر شد. این شبکه با این سوئدی و نیز یک بریتانیائی و یک هلندی ربوده شده در مالی دیدار کرده است. در این کلیپ ویدیوئی این سه نفر بر صحرا و بر روی یک پتو نشته اند در حالی که ریش های بلندی دارند. به گزارش شبکه الجزیره آنها سلامت هستند. در این ویدئو این سه نفر از دولت کشورهای خود می خواهند که با مذاکره با آدم ربایان، وسیله آزادی آنها را فراهم سازند. این سه نفر در 25 نوامبر سال گذشته به همراه یک آلمانی ربوده شدند.و از آن هنگام تا کنون در گروگان بوده اند. مرد آلمانی به دلیل مقاومت در برابر آدم ربایان به قتل رسید. گفته می شود که شاخه ای از سازمان القاعده به نام AQIM در این آدم ربائی ها دست دارد و این گروه شش فرنسوی را نیز در گروگان دارند. وزرات خارجه سوئد و پلیس از هرگونه اظهار نظری به دلیل شرایط حساس موجود خودداری کرده اند.

-----------------------------------------------

 اخبار ضد و نقیض از سفر رهبر کره شمالی به تهران

در حالی که سخنگوی ستاد برگزاری اجلاس سران جنبش غیر متعهدها خبر نقل شده از وی در برخی سایت ها مبنی بر حضور 'كیم جونگ اون' رهبر عالی كره شمالی در اجلاس تهران را تكذیب كرد اما علی اکبر صالحی در نشست خبری خود از حضور کیم جونگ اون در اجلاس تهران خبر داد.
به گزارش فرارو، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که از کشور کره شمالی در چه سطحی در اجلاس تهران شرکت خواهند کرد؟، گفت: «بر اساس اطلاعاتی که من دارم رئیس جمهور این کشور در اجلاس جنبش عدم تعهد حضور خواهد یافت.»
رهبر عالی کره شمالی در قانون اساسی این کشور رییس جمهور ابدی به حساب می آید.
با وجود این که وزیر امور خارجه از سفر رهبر کره شمالی به ایران خبر داد اما محمد رضا فرقانی سخنگوی ستاد برگزاری اجلاس سران جنبش غیر متعهد ها، در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: «رهبر كره شمالی در این اجلاس حضور نمی یابد ولی اطلاعات در باره حضور هیات كره ای در ایران متعاقبا اعلام خواهد شد.»
-----------------------

معاینه اجباری دختران برای کشف ختنه بر روی آنها

برای کشف موارد غیرقانونی ختنه دختران، نیانکو سابونی وزیر امور برابری می خواهد که معاینه پزشکی بر روی دختران در مدرسه را اجباری کند. علیرغم اینکه ختنه آلت جنسی دختران بیش از سی سال است که در سوئد ممنوع شده است، تحقیقی از دانشگاه اوپسالا نشان می دهد که تنها پنجاه مورد ختنه دختران افشا شده است و تنها دو نفر در دادگاه محکوم شده اند. روز شنبه گذشته بود که پدر و مادر یک دختر سه ساله در دادگاه آتوندا به جرم ختنه او محکوم شناخته شدند. اما به نظر می رسد که موارد ناشناخته بسیاری در این زمینه وجود داشته باشد. اکثر این دختران در خارج از کشور و به هنگام مسافرت به کشورهای خود مورد ختنه غیر قانونی قرار می گیرند. نیانکو سابونی وزیر امور برابری به تلویزیون کانال چهار سوئد می گوید که کنترل پزشکی در مدارس همانگونه که برای پسران انجام می شود باید برای دختران نیز اجباری شود

او اضافه می کند که در سیستم بهداشتی مدارس آلت تناسلی پسران مورد معاینه قرار می گیرد و نظر من این است باید امنیتی بهداشتی برای دختران نظیر آنچه برای پسران هست، برای دختران نیز بوجود آید.
مسئولان شهری استکهلم اما عقیده دارند که گفتگو و دادن اطلاعات به پدر و مادران اهمیت بیشتری دارد چرا که اگر در کنترل پژشکی موارد ختنه پیدا شود، دیر شده است و کودک آسیب دیده است. سعدیه بوتان که در تنستا زندگی می کند، خود در نه ساگی مورد ختنه قرار گرفته است. او مخالف انجام این سنت قدیمی ست اما به کانال چهار تلویزیون سوئد می گوید که معاینه پزشکی دختران در مدارس عملی نیست و به جای آن باید با دختران و نیز پدر و مادر آنها گفتگو کرد و اطلاعات داد که این کار درستی نیست.
ختنه دختران در برخی از مناطق آفریقا و خاور میانه رسم است اما انجام آن در سوئد ممنوع است و تا چهار سال زندان در پی دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر