Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۸, چهارشنبه

تداوم بازداشت دو شهروند کُرد مریوانی


تداوم بازداشت دو شهروند کُرد مریوانی

یک منبع محلی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت ک عبید زارعی و علی تاسه دو شهروند کُرد مریوانی در استان کردستان که از روز ۱۷ تیرماه در بازداشت اداره اطلاعات شهر مریوان به‌سر می‌برند و بنابه درخواست   بازجویان اداره اطلاعات، دادستان در روز پنج شنبه دوم شهریور ماه مریوان مدت قرار بازداشت موقت آنها را برای ۲۰ روز دیگر تمدید کرده است. این منبع به نقل از یک فرد نزدیک به خانواده گفت که این دو شهروند کرد در تمام مدت در سلول انفرادی بوده اند.
عبید زارعی و علی تاسه دو شهروند مریوانی از زمان بازداشت تا کنون در بازداشت تا کنون در سلول انفرادی به سر می برند.

 
این فعال محلی حقوق بشر به کمپین درخصوص افراد یاد شده گفت : « عبید زارعی، فارغ التحصیل ادبیات دانشگاه کُردستان و از فعالین سابق دانشجویی کُرد و علی تاسه، فارغ التحصیل رشته‌ی روانشناسی دانشگاه پیام نور مریوان روز ۱۷ تیرماه حوالی ساعت ۱۰ شب در محل کارشان ( کافی نت روژ ) توسط نیروهای اداره اطلاعات شهر مریوان بازداشت شده‌اند. نیروهای امنیتی ضمن پلمپ این کافی نت، دو کیس کامپیوتر را نیز با خوشان برده‌اند. بعد از انتقال این دو شهروند کُرد به بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات این شهر، به مدت نزدیک به دو ساعت آنها تحت بازجویی قرار گرفته‌اند سپس نیروهای امنیتی به منزل این دو شهروند رفته و ضمن تفتیش منزل آنها، دو لپ تاپ را ضبط کرده‌اند.»
عبیدزارعی و علی تاسه صاحب یک کافی نت در شهر مریوان هستند و مشخص نیست که دلیل بازداشت و همچنین تمدید سه باره قرار بازداشت چیست.
این فعال حقوق بشر در پایان به کمپین گفت : « با پیگیری و تلاش خانواده‌ این دو شهروند بازداشتی بعد از یک ماه، آنها موفق به ملاقات فرزندانشان در بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات این شهر شدند و وضعیت روحی آنها را نگران کننده توصیف کرده اند.  ماموران امنیتی هنوز علت بازداشت آنها و اتهام آنها را مشخص نکرده‌اند و تنها اعلام کرده‌اند که پرونده‌ آنها در حال تکمیل است و بعد از اتمام بازجویی‌ها، آنها را تحویل دستگاه قضایی خواهند داد. »
وی افزود :«بعد از دو روز بازداشت آنها در بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات شهر مریوان، نیروهای امنیتی این دو شهروند بازداشتی را به دادگاه این شهر منتقل کرده و بنابه درخواست اداره اطلاعات این شهر، دادستان قرار بازداشت موقت آنها را برای یک ماه صادر کرده و بعد از این مدت نیز این بار مدت بازداشت را برای ۱۵ روز دیگر تمدید کرده است. همچنین روز پنج شنبه ۲ شهریورماه دادستان این شهر برای سومین بار برای مدت ۲۰ روز دیگر قرار بازداشت موقت آنها را به دلیل درخواست بازجویان وزارت اطلاعات برای تکمیل پرونده برای ۲۰ روز دیگر تمدید کرده است.
---------------------------

 

گمشده ی شش ساله پیدا شد

دختر شش ساله که دیروز مفقود شده بود امروز ساعت ١۲ دوباره پیدا شد.
یک دختر ۶ ساله دیروز ساعت یک بعد از ظهر از یک پارک بازی یک مکتب یسلاوید (Gislaved) مفقود شد. گروه نجات و یک گروه بزرگ پلیس با سگ های شان در طول دیروز و دیشب مشغول جستجوی کودک گمشده بودند. کودک یاد شده ساکن آلمان است وبرای بازدید از عقارب، با مادرش به یسلوید آمده بودند.
ساعت ١۲ امروز این کودک توسط یک مرد به پولیس تسلیم داده شد. کودک خیلی خسته بود اما بدون آسیبی دوباره به خانواده اش رسید.

-----------------------

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر