Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ مرداد ۳۰, دوشنبه

دختر بازداشت‌شده در راهپیمایی روز قدس شهرستان روانسر به اداره‌ی اطلاعات کرمانشاه منتقل گردید.



دختر بازداشت‌شده در راهپیمایی روز قدس شهرستان روانسر به اداره‌ی اطلاعات کرمانشاه منتقل گردید.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز بیست‌وهفتم مردادماه در حین برگزاری راهپیمایی روز قدس یک شهروند کُرد به نام "نگین طیبی" فرزند غفور از سوی نیروهای لباس شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی بُرده شد، اکنون بعد از گذشت چهار روز مشخص گردیده که وی به اداره‌ی اطلاعات شهر کرمانشاه منتقل گردیده است.






یکی از نزدیکا
ن خانواده‌ی طیبی به خبرنگار کُردپا گفت 








که در مدت چهار روز اخیر خانواده و دوستان نگین بارها به مراکز امنیتی و قضایی حکومت اسلامی ایران در روانسر جهت اطلاع از وضعیت وی مراجعه نموده و هر بار بدون دریافت هیچ پاسخی، بازگشته‌اند.

خانواده‌ی طیبی به شدت نگران وضعیت فرزندشان می‌باشند.

مأموران امنیتی در روز بازداشت نگین طیبی به منزل پدری وی مراجعه و ضمن تفتیش وسایل شخصی وی، کیس کامپیوتر او را بهمراه خود بردند.

پیشتر خبرنگار کُردپا گزارش داده بود که در روز جمعه‌ی گذشته، دختر دیگری نیز بازداشت شده است که تاکنون هویت وی نامعلوم می‌باشد.

نگین طیبی دارای مدرک کارشناسی در علوم سیاسی است.


///////////////////////////////



در اعتراض به شرایط نامطلوب زندانیان در زندانهای جمهوری اسلامی، دو زندانی سیاسی کرد دست به ‌اعتصاب غذا زده‌اند. دو زندانی سیاسی کرد بنامهای حیدر رشیدی و میثم در زندان شهر قروه دست به اعتصاب غذا زدند.

بنا به گزارش اعضاي كمپين دفاع از زندانيان سياسي و مدني ، حيدر رشيدي اهل روستايي بلدستی از توابع شهرستان دهگلان كه به اتهام امنيتي و همكاري با يكي از احزاب كرد مخالف ر‍ژيم سه سال پیش در دادگاه شهر قرو


ه به 6 سال زندان محكوم شده بود همراه با یکی زندانی سیاسی دیگر بنام میثم در زندان اين شهر به اعتراض به وضعیت بد خود خود دست به اعتصاب غذا زدند و هم کنون این دو زندانی سیاسی کرد در سلول انفرادی زندان شهر قروه بسر میبرند.
از طرفی دیگر بر اساس این گزارش چند روز پیش هم صباح حسین پناهی فعال مدنی کرد که مدتی پیش از سوی دادگاه انقلاب شهر سنندج به 9 ماه حبس تعزیری محکوم شد. بعد از آن به این زندان انتقال داده شده بود که در هنگام اعتراض به وعض بد خود در زندان با برخود تند مسئولان زندان و ماندن چند روز در سلول انفرادی مواجعه شد.
گفتنی است گفتني است كه حيدر رشيدي که مدت سه سال است در زندان قروه بسر میبرد، داماد ماموستا فيض الله حسين پناهي يكي از فعال مدنی و فرهنگی کرد است که مدتی پیش وی نیز به اتهام امنیتی و براه انداختن مجالس شب شعربعد از 2 ماه بي خبري در بازداشتگاه اطلاعات شهر قروه همراه پسرش محمد ،6 ماه پیش با گذاشتن وثیفه سنگین به طور موقت آزاد شدند.کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر