Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۵, یکشنبه

باند زمین‌خواری و موادمخدر با حمایت دادستان سنندج


باند زمین‌خواری و موادمخدر با حمایت دادستان سنندج

آژانس کُردپا: اعضای یک باند بزرگ زمین‌خواری و تولید مواد مخدر که از سوی دادستان کنونی سنندج پشتیبانی می‌شد پس از افشاگری افراد مطلع، متواری شدند.
و

تجمع اعتراضی در مقابل استانداری کردستان




به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، طی 20 روز گذشته تعدادی از افراد سرشناس شهر سنندج پس از افشای فعالیت‌هایشان و مطلع شدن آنها از سوی یکی از مقامات قضایی سنندج، متواری شدند.
به گفته‌ی یکی از منابع مطلع در دادگستری سنندج، این باند بزرگ چندین سال است که با پشتیبانی چندین مقام حکومتی اقدام به زمین‌خواری‌های وسیع و تولید مواد مخدر در سنندج کرده‌اند.
بر اساس منبع مذکور، عبدالله عزیزی رییس هیئت کشتی استان کردستان یکی از اصلی‌ترین اعضای این باند با همکاری مسئولین دولتی ده‌ها هکتار از زمین‌ها و اراضی شهری اطراف سنندج را با کلاهبرداری به تملک خود درآورده‌و از این طریق موفق به کسب درآمدی هنگفت شده‌اند.
طبق شواهد موجود، و در این زمینه می‌توان به زمین‌های اطراف قبرستان"بهشت محمدی" و اراضی تحت تملک منابع طبیعی در حومه سنندج اشاره کرد که با ترفندهای مختلف به تملک این باند بزرگ درآمده است.
راه‌اندازی لابراتوار تولید مواد مخدر متامفتامین "شیشه" با نام و تحت ساخت و راه‌اندازی باشگاه و سالن ورزشی و کسب درآمدهای هنگفت از دیگر فعالیت‌های این باند به سرپرستی عبدالله عزیزی و حمایت دادستان کنونی سنندج می‌باشد.
سابقه‌ی دوستی و ارتباطات عبدالله عزیزی و جوهری دادستان کنونی سنندج، به چند سال پیش بازگشته به گونه‌ای که جوهری و برخی دیگر از مقامات حکومتی با تأمین بودجه عبدالله عزیزی برای تماشای بازی‌های المپیک 2008 به چین سفر کرده‌اند.
جوهری در آن زمان قاضی دادگاه تجدیدنظر استان و سپس قاضی شعبه‌چهارم بازپرسی سنندج بود و در حال حاضر دادستانی سنندج را به عهده دارد.
گزارش حاکی از آن است که پس از افشاگری برخی از نزدیکان و افراد مطلع به این باند در تیرماه، عبدالله عزیزی از سوی جوهری مطلع گردیده و متواری می‌شود و بدین صورت از بازداشت وی جلوگیری می‌شود.
علیرغم اطلاع مقامات قضایی و سیاسی استان از همکاری دادستان سنندج با این باند بزرگ و تبهکار، هراس از تبعات منفی گسترده‌ی ناشی از افشای ماجرا آنان را وادار به سکوت و سعی در لاپوشانی قضیه نموده است.
یک شهروند کُرد سنندجی که به دلایل امنیتی نام وی منتشر نمی‌شود به خبرنگار آژانس کُردپا گفته: تعداد دیگری از مسئولین دولتی در فعالیت‌های این باند سهیم بوده و به همین دلیل در تلاشند تا هر چه سریعتر به خبرهای منتشر شده در این رابطه خاتمه دهند.
در حال حاضر تعداد زیادی از شهروندان سنندجی شکایت‌های خود به دستگاه قضایی حکومت را ارائه داده‌اند و در عین حال نگرانی خود را نسبت به عدم پی‌گیری این سیستم به دلیل سهیم بودن مقامات استانی در این کلاهبرداری اعلام کرده‌اند.
------------------------

تجمع اعتراضی در مقابل استانداری کردستان

آژانس خبری موکریان
سرویس اجتماعی

طبق خبر دریافتی، روز شنبه 4 شهریورماه جمعی از مردم روستای دوشان در اعتراض به کمبود آب آشامیدنی در مقابل استانداری کردستان در شهر سنندج دست به تجمع زدند.
به گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان، مردم معترض در این گردهمایی اعلام داشتند که طی 24 ساعت، کمتر از 2 ساعت آب دارند و سه ماه است که پیگیر این مسئله هستند ولی مقامات مسئول تاکنون پاسخگوی آنان نبوده اند.
لازم به ذکراست که روستای دوشان در فاصله 5 کیلومتری شهر سنندج واقع در استان کردستان قرار دارد.
///////////////

حکم اعدام برای مادر و دختر ۱۶ ساله

خبرگزاری هرانا - مادر و دختر ۱۶ ساله که متهم میباشند پدر خانواده را با ۴۴ ضربه چاقو به قتل رسانده بودند، پس از محاکمه در دادگاه کیفری به اعدام محکوم شدند.
بنا به گزارش مهر، مهسا و فریده متهم هستند خرداد سال گذشته پدر خانواده به نام حسن را با ۴۴ ضربه چاقو به قتل رسانده‌اند. صبح امروز جلسه دادگاه متهمان در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.
بعد از آخرین دفاعیات متهمان رئیس دادگاه ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کرده و همراه ۴ قاضی مستشار برای صدور حکم وارد شور شدند. قضات دادگاه با توجه به دلایل موجود در پرونده و دفاعیات متهمان آن‌ها را مجرم شناخته و به قصاص محکوم کردند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر