Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۳۰, پنجشنبه

افزایش تدابیر امنیتی برای حفاظت از سفارتخانه های فرانسه



افزایش تدابیر امنیتی برای حفاظت از سفارتخانه های فرانسه


مسلمانان ساده لوح و نادان که مثل میخ اسم یک شخص را کوبیده اند تو مخشان
در پی انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام در مجله ای فرانسوی، نیروهای پلیس در اطراف دفتر این مجله برای حفاظت از آن مستقر شدند و تدابیر امنیتی در سفارتخانه های فرانسه در کشورهای دیگر تشدید شد.
بر روی جلد هفته نامه شارلی ابدو در روز پنجشنبه کاریکاتور پیامبر اسلام چاپ شده است که بر روی صندلی چرخدار نشسته است و توسط فردی در لباس یهودی هل داده می شود. عنوان این کاریکاتور «تسخیرناپذیران 2» است. کاریکاتورهای دیگری از محمد، پیامبر اسلام در این شماره چاپ شده است.


سردبیر مجله شارلی ابدو می گوید: «این تصاویر تحریک کننده نیستند. البته بستگی دارد که از دید چه کسی به آنها نگاه شود.»
انتشار این تصاویر مسلمانان فرانسه را که یکی از بزرگترین اقلیتهای مذهبی این کشور هستند ناراحت کرده است.
دلیل بوبکر، مدیر مسجد پاریس می گوید: «اتفاقی عجیب در حال رخ دادن است که بر خلاف منطق است و همچنین غیرمسئولانه است.»
وزیر امور خارجه فرانسه پس از انتشار شماره جدید این مجله ابراز نگرانی کرد و دستور بسته شدن سفارتخانه ها و کنسولگریهای فرانسه در حدود بیست کشور را در روز جمعه صادر کرد.
ژان مارک ارو، نخست وزیر فرانسه مسلمانان را دعوت کرد که به جای واکنشهای تند از طریق دستگاه قضایی خواسته خود را مطرح کنند. او گفت: «کسانی که فکر می کنند به آنها واقعا توهین شده است و قانونی زیر پا گذاشته شده است، می توانند به دادگاه شکایت کنند. باید به قانون احترام گذاشته شود. هفته گذشته چنین شکایتی مطرح شد.»
چاپ کاریکاتورهای پیامبر اسلام در مجله فرانسوی همزمان شده است با اعتراضهای مسلمانان در چند کشور جهان به فیلمی 

ساخت آمریکا که پیامبر اسلام را تمسخر می کند.
منبع یورونیوز
///////////////////////////

فرانسه پس از انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام در مجلۀ «شارلی ابدو» تدابیر امنیتی را برای حفاظت از سفارتخانه ها و ساختمان های دیپلماتیک خود از جمله در بیروت، پایتخت لبنان افزایش داده است.
روز چهارشنبه هزاران تن از طرفداران «حزب الله لبنان» به دلیل انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام در مجلۀ شارلی ابدو و فیلمی علیه او در آمریکا، در جنوب این کشور تظاهرات کردند.
فرانسه دارندۀ اقلیت بزرگی از مسلمانان اروپا سفارتخانه ها و مدرسه های خود را موقتاً در بیست کشور اسلامی به حالت تعطیل در می آورد.
دو دیدگاه در بارۀ کاریکاتور محمد
مدیر نشر مجلۀ شارلی ابدو در بارۀ انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام گفت:«چرا نباید بتوان کاریکاتوری از محمد را در فرانسه منتشر کرد؟ البته که می توانیم چنین چیزی را چاپ کنیم. در فرانسه می توانیم کاریکاتور هر کسی را بکشیم. در کشور ما برخورد با دین مانند برخورد با نوعی فلسفه و ایده است. همان طور که می شود کاریکاتور کارل مارکس، فیلسوف آلمانی را کشید، می توان کاریکاتور محمد را هم کشید.»
عبدالله زکری، از نمایندگان جامعۀ مسلمان فرانسه در بارۀ انتشار تصاویر طنزآمیز از پیامبر اسلام گفت:«چاپ کاریکاتورها تحریک آمیز است. عده ای هستند که هنوز می خواهند در فرانسه مشکل به وجود بیاورند و اصل قضیه همین است. مجلۀ شارلی ابدو می خواهد با توهین به مقدسات مسلمانان درآمد کسب کند.»
در کاریکاتور مجلۀ شارلی ابدو پیامبر مسلمانان روی صندلی چرخدار به چشم می خورد و فردی با لباس یهودیان در حال هل دادن صندلی چرخ دار است.
در حال حاضر تدابیر امنیتی در داخل فرانسه نیز افزایش یافته اند.
منبع یورونیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر