Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۲۹, چهارشنبه

منابع خبری هوادار رژیم: بشری اسد خواهر رئیس جمهور سوریه خاک کشور را ترک کرد


منابع خبری هوادار رژیم: بشری اسد خواهر رئیس جمهور سوریه خاک کشور را ترک کرد
دبی- العربیه. نت فارسی
منابع خبری نزدیک به رژیم اسد از خروج بشری اسد خواهر رئیس جمهور سوریه از کشور به همراه خانواده اش خبر دادند.


روزنامه های لبنانی هوادار رژیم سوریه اعلام کرده اند بشری حافظ اسد به همراه فرزندانش برای همیشه سوریه را ترک کرد.

مخالفان رژیم نیز اعلام کرده اند او به دلیل اختلاف با بشار اسد بر سر جنگ از کشور خارج شد.

آصف شوکت همسر بشری اسد که جانشین وزیر دفاع و عضو کمیته بحران بود در انفجاری که در ساختمان امنیت ملی به وقوع پیوست به همراه چند تن دیگر از مقامات امنیتی به قتل رسید.

آصف شوکت در دهه هشتاد محافظ بشری اسد بود. تنها دختر حافظ اسد در آن زمان در دانشگاه دمشق داروسازی می خواند و علیرغم اینکه خواستگار معروفی داشت عاشق آصف شوکت شد.

باسل اسد برادر او اما با این ارتباط به شدت مخالف بود و آصف شوکت را چندین بار به زندان انداخت.

پس از درگذشت باسل در یک حادثه تصادف و ادامه مخالفت خاندان اسد با ازدواج بشری و آصف آنها مخفیانه از طریق ترکیه به ایتالیا فرار کردند و در آنجا ازوداج مخفیانه خود را علنی کردند.

----------------------

هنگام عبور کاروان آنها از دیار بکر

7 سرباز ترک بوسیله عناصر "پ ک ک" کشته شدند



دبی – العربیه. نت فارسی

منابع امنیتی در گفتگو با رویترز اعلام کردند روز سه شنبه 18 – 9 – 2012 هفت سرباز ترک در کمین نیروهای حزب کارگران کردستان ( پ ک ک ) در دیار بکر در شرق این کشور کشته شدند.

همچنین در این عملیات 58 تن از سربازان که در یک کاروان در حال حرکت بودند زخمی شدند.

بر اساس این گزارش کاروان نیروهای نظامی ترک در حال انتقال بین دو اقلیم بنجول و موش در حال حرکت بود و بوسیله آر پی جی مورد هدف قرار گرفته شد.

حزب کارگران کردستان طی روزهای گذشته بارها به مواضع نیروهای ارتش ترکیه دست به عملیات زده است.




---------------------------


پس از دیدار جلیلی و اشتون در استانبول

وزیران خارجه 1 + 5 در نیویورک برنامه اتمی ایران را بررسی می کنند


دبی – العربیه . نت فارسی وزیران خارجه گروه 1 + 5 هفته آینده در نیویورک مسئله برنامه اتمی ایران را بررسی می کنند.

این دیدار پس از گفتگوی روز گذشته بین سعید جلیلی و کاترین اشتون که نشانه هایی از پیشرفت به همراه نداشت بین قدرت های بزرگ برگزار می شود.

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که شش قدرت بزرگ را در مذاکرات اتمی سرپرستی می کند برای محدود کردن برنامه اتمی ایران تلاش می کند.

این گروه برای برخورد با ایران سیاست تشویق و تحریم را در پیش گرفته اند و هر بار از ایران می خواهند در مقابل رسیدن به برخی امتیازها برنامه خود را محدود سازد و در صورت مخالفت تحریم هایی را علیه آن به کار می گیرند.

به واسطه این گروه ایران تاکنون چهار بار از طریق سازمان ملل تحریم شده است و آمریکا و همپیمانان آن نیز تحریم های جداگانه ای علیه این کشور به کار گرفته اند.

مذاکرات روز گذشته بین اشتون و جلیلی مفید و سازنده ارزیابی شد اما نتایج آن اعلام نشد.
سخنگوی خانم اشتون اعلام کرد این دیدار فرصت مهمی است برای پیشرفت در حل مشکلات متعلق به برنامه اتمی. 

دو طرف از آوریل گذشته تاکنون سه دور مذاکرات برگزار کرده اند اما هیچ نتیجه ای به همراه نداشت.
در همین حال اسرائیل از عدم پیشرفت در توقف برنامه اتمی ایران اظهار نگرانی کرده و طی روزهای گذشته بارها از احتمال اقدام نظامی علیه ایران سخن گفته است.

سخنگوی اشتون گفته است مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با وزیران خارجه آمریکا ، فرانسه ، بریتانیا، چین ، روسیه و آلمان گفتگو می کند.

وزیران خارجه اتحادیه اروپا در اجلاس اخیر خویش در قبرس بر افزایش تحریم ها علیه ایران به توافق رسیدند.

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه بریتانیا هفته گذشته اعلام کرد اتحادیه اروپا در حال تدوین تحریم های جدیدی علیه ایران است.

----------------------

ه گفته وزیر ارتباطات

اینترنت ایران از هفته آینده "ملی" می‌شود


دبی-العربیه.نت فارسی رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفته است که از هفته آینده، اینترنت ملی در ایران راه اندازی می شود. 

به گزارش خبرگزاری "مهر" تقی پور با اشاره به جزئیات اجرای پروژه شبکه ملی اطلاعات و زمان بندی این پروژه که قرار بود در شهریور ماه 91 انجام شود، گفت: "هم اکنون تفکیک شبکه اینترنت از شبکه ملی اطلاعات برای دستگاههای دولتی در 29 استان انجام شده است."

او همچنین اظهار داشت: "این پروژه تا هفته دیگر در کل کشور و در تمامی مراکز سوئیچ استانی یعنی 31 استان عملیاتی و طی مراسمی پرده برداری می شود."

وی نصب تجهیزات و جداسازی را از جمله دلایل تاخیر اندک به وجود آمده در این طرح عنوان کرد و به مهر گفت: "کلیات اجرای این پروژ"ه به تمامی دستگاهها ابلاغ و به صورت عملیاتی نیز با تمامی وزارتخانه ها مسائل مربوطه مطرح شده است."

تقی پور افزود: "براین اساس ارتباط حدود 42 هزار دستگاه دولتی از شبکه اینترنت به شبکه ملی اطلاعات منتقل خواهد شد."

وزیر ارتباطات ایران با اشاره به تبلیغات برخی شرکتهای اینترنتی در زمینه فروش اینترنت ملی یک مگابیتی با قیمت 7500 تومان به شهروندان هشدار داد: "عرضه پهنای باند شبکه ملی اطلاعات در این مرحله هنوز برای مردم آغاز نشده است و ارائه پهنای باند به مردم و شخصیتهای حقیقی شرایط دیگری را نیاز دارد که در زمان نهایی شدن، اعلام عمومی خواهد شد."

--------------------

مراه با افزایش شمار آن‌ها

ثروتمندان جهان در یک سال اخیر به میزان 6.2 ترلیون دلار ثروتمندتر شده‌اند


دبی-العربیه.نت فارسی شرکت "ویلث اکس" که در زمینه ثروت ها تخصص دارد، اعلان کرد که ثروتمندان جهان ثروتمند تر از پیش شده اند به گونه ای که شمار میلیاردرهای جهان در یک سال اخیر به میزان 9.4 درصد افزایش یافته و به 2160 نفر رسیده است. ثروت آن ها نیز 14 درصد افزایش یافته و به 6.2 ترلیون دلار رسیده است.

این گزارش می افزاید که در یک سال گذشته، تعدادی از میلیونرها، بخشی از ثروت خود را از دست داده اند، اما وضع میلیاردها بهتر بود. آن ها از تیم های مالی قوی برای خارج شدن از تنش ها و بحران هایی که بازار و اقتصاد شاهد آن بود، بهره بردند.

"ویلث اکس" ادامه داده است که شمار افرادی که دست کم مالک 30 میلیون دلار هستند، به 187380 نفر افزایش یافته اما ثروت عمومی آن ها به میزان 1.8 در صد کاهش یافته و به 8.25 ترلیون دلار رسید. البته برپایه گزارش خبرگزاری "رویترز" این مبلغ همچنان بیشتر از حجم اقتصاد آمریکا به علاوه چین است.

گزارش ثروت در جهان که برپایه آمار یک ساله تا 31 ژوئیه تنظیم شده است، می افزاید که بیشترین افرادی که در سطح جهانی ضرر دیدند، آن هایی هستند که مالک 200 میلیون تا 499میلیون دلار هستند. تعداد این افراد 9.9درصد کاهش یافت و از ثروتشان 11.4درصد کاسته شد. 

میکولاس رامبوس رئیس اجرایی شرکت "ویلث اکس" به خبرگزاری "رویترز" گفته است که صاحبان یک تا دو میلیارد دلار هم از مصونیت بیشتری برخوردار بودند و امکانات بیشتری از لحاظ مشاوره و سرمایه گذاری داشتند، آن ها به طور حتم مورد توجه بانک های بزرگ قرار می گیرند. 

او افزود: "منطقه خطر از 100 میلیون تا 500 میلیون دلار بود. به نظر نمی رسد که این افراد استعدادهای کافی برای حفاظت از درآمدهای خود و موفقیت شرکت هایشان استخدام کرده باشند."

"ویلث ایکس" شرکتی که مقرش سنگاپور است و درباره ثروتمندان به بانک ها، گرداوری کنندگان کمک ها و فروشگاه های بزرگ اطلاعات ارائه می دهد، افزوده است: "در حالی که اروپا برای نجات اقتصاد خود تلاش می کند و اقتصاد آمریکا بهبودی غیر مستمر می یابد، ثروتمندان جهان از مضاربه به شرکت های خصوصی و سپس به املاک سرمایه هایشان را انتقال می دهند."

این گزارش افزوده است که آسیا بیشترین زیان را در ثروت دید. بنا بر این گزارش ثروت در آسیا با کاهش 6.8درصدی، به 6.25 ترلیون دلار رسید. این وضعیت به دلیل ضعف بازارها و سهام ها و کاهش خرید کالا از غرب روی داده است. 

ثروت در اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه نیز کاهش یافته است. ثروتمندان در آمریکای شمالی اما شاهد افزایش ثروت خود به میزان 2.8درصد معادل 88.8 ترلیون دلار و در اقیانوسیه به نسبت 4.4درصد معادل 475 میلیون دلار بوده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر