Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ مهر ۹, یکشنبه

وزارت خارجه رژیم دست به گلایه کردن زد گویا آمریکا رفتار دوگانه دارد با قضیه ایران و با وضوح ترس و وحشت سردمداران رژیم را آشکار نمود


وزارت خارجه رژیم دست به گلایه کردن زد گویا آمریکا رفتار دوگانه دارد با قضیه ایران و  با وضوح  ترس و وحشت سردمداران رژیم را آشکار نمود
سوزوگداز وزارت خارجه رژیم در باره حذف نام سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست گروه 
های ممنوعه در ایالات متحده آمریکا و ترس و وحشت سراپای سردمداران رژیم را فراگرفته است و شاید علی گدا رهبر پوشالی ولی فقیه دچار سکتی قلبی بشوند به این زودی چرا چون در هنگام شنیدن این خبر که نام سازمان مجاهدین خلق ایران که اصلی ترین نیروی میباشند که رژیم ازشون وحشت دارد سران رژیم مبتلا به تب و آنفلاونزا شدند و دست به سوزوگداز زدند این یعنی نزدیک شدن به روز پیروزی در ایران و سرنگونی رژیم جهل و جنون آخوندی ..

ضمن "دوگانه" توصیف کردن عملکرد آمریکا

تهران حذف کردن مجاهدین خلق از لیست گروه های تروریستی را محکوم کرد

دبی- العربیه. نت فارسی
وزارت خارجه ایران روز شنبه در بیانیه ای اقدام آمریکا به حذف نام سازمان مجاهدین خلق از فهرست گروه های تروریستی را محکوم کرد.


در این بیانیه آمده است:" اگرچه اين سازمان پيش از اين نيز آزادانه و بدون هيچ مانعی در امريکا فعاليت می نمود اما دولت امريکا با اين اقدام مغاير با مسئوليت های بين المللی خود ثابت نمود که همچنان با نگاه ابزاری به پديده تروريسم از معيارهای دوگانه در اين خصوص استفاده می کند و تروريسم از نظر اين کشور به تروريسم خوب و بد تقسيم می شود."



آمریکا اخیرا اعلام کرد سازمان مجاهدین خلق طی 10 سال گذشته دست به ملیات خشونت آمیز نزده است و برای تخلیه اردوگاه اشرف همکاری کرده است و بر این اساس نام این گروه را از لیست گروه های تروریستی حذف کرده است."


وزارت خارجه ایران افزود:" جمهوری اسلامی ايران ضمن محکوميت شديد اين اقدام غيرمسئولانه دولت امريکا که با بيش از دوسال فعاليت های پوششی وعلنی برخی مقامات رسمی اين کشور در حمايت از خارج ساختن نام سازمان مجاهدين خلق از فهرست مزبور صورت گرفت، اعلام می دارد که اين گونه اقدامات مغاير با تعهدات حقوقی و بين المللی امريکا باعث مسئوليت آن دولت در همه اقدامات تروريستی گذشته؛ حال و آينده اين سازمان خواهد شد که بايد در قبال آن پاسخگو باشد."
/////////////////////////////////
این یعنی اجرای عدالت و چرخش  سیاست ایالات متحده آمریکا در باره ایران و  نامشروع بودن رژیم سرکوبگر جنون آخوندی در ایران میرساند

در بیانه وزارت خارجه آمریکا اعلام شد

حذف نام مجاهدین خلق از فهرست گروه های تروریستی در آمریکا

دبی.العربیه.نت فارسی
وزارت خارجه آمریکا بعد از ظهر روز جمعه 28-9-2012 به شکل رسمی نام سازمان مجاهدین خلق ایران را از فهرست رسمی گروه های تروریستی حذف کرد.


به گزارش العربیه در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است به دلیل عدم ارتکاب هرگونه اعمال تروریستی طی 10 سال گذشته توسط سازمان مجاهدین و اعلام علنی آنان برای کنار گذاشتن خط مشی مبارزه مسلحانه و همکاری اعضای این سازمان در تخلیه اردوگاه اشرف در عراق باعث شد که واشینگتن را برای حذف نام این سازمان از لیست سازمان های تروریستی اقدام کند.



در بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین آمده است این کشور سابقه فعالیت های این سازمان بویژه کشتن شهروندان آمریکایی در ایران در دهه 70 میلادی و همچنین حملات در داخل خاک آمریکا در سال 1992 را از یاد نبرده است.



از سوی دیگر مريم رجوی رهبر این سازمان از اين تصميم استقبال کرد. 
او در مصاحبه با رويترز گفت:" اين تصميم پايانی بر سياست پانزده ساله استمالت می گذارد و بار ديگر اثبات می کند که هر جا ذره يی آزادی و عدالت وجود داشته باشد، مقاومت ما، پيروز می شود."



گفتنی است که چهره های برجسته ای در ایالات متحده در حذف نام مجاهدین ازفهرست گروه های تروریستی نقش داشتند.



جيمز ولسی و پورتر گاس رؤسای سابق سيا و تام ريج وزير سابق امنيت ملی و لويی فری رئيس سابق اف بی ای و ميشل ريس مقام سابق وزارت خارجه و مشاور عالی سياست خارجی کانديدای جمهوريخواه ميت رامنی از حذف نام این تشکل از لیست گروه های تروریستی حمایت کرده بودند.



همچنین چهره های سرشناسی از حزب دموکرات همچون ورمونت اد رندل و هاوارد دين فرمانداران پنسيلوانيا از مجاهدین در این مسئله حمایت کردند.



پیشتر کلیتنون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود که حذف نام سازمان مجاهدین خلق از لیست گروهای تروریستی به تخلیه اردوگاه اشرف ارتباط دارد و موافقت مجاهدین در این خصوص نقش مهمی را در سرنوشت سیاسی آنها بازی خواهد کرد.



یک دادگاه فدرال در آمریکا چهارماه پیش اعلام کرد که تا روز اول اکتبر سال جاری میلادی به وزیر خارجه این کشور فرصت داده تا درباره حذف نام سازمان مجاهدین خلق از فهرست گروه‌های تروریستی اقدام کند.



در همین حال سازمان ملل متحد انتقال آخرین گروه بزرگ از اعضای سازمان مجاهدین خلق از اردوگاه اشرف به اردوگاه لیبرتی در نزدیکی بغداد را رسما تایید کرد.



مجاهدین خلق و سازمان ملل و دولت عراق در دسامبر سال گذشته توافقنامه ای را به امضا رساندند که به موجب آن اعضای سازمان مجاهدین اردوگاه اشرف را تخلیه و به اردوگاه لیبرتی در نزدیکی بغداد منتقل شوند.



سازمان مجاهدین خلق ایران پس از سرکوب های سالهای 1980 به مبارزه مسلحانه روی آورد و برای این منظور رهبری آن از تبعیدگاه خود پاریس به مرزهای ایران و عراق منتقل شد وعلیه جمهوری اسلامی ایران اعلام جنگ کرد.



پس از درخواست آتش بس از سوی دولت عراق در ماه های اولیه جنگ با ایران این سازمان وارد خاک عراق شد و نیروهای خود را برای ادامه مبارزه مسلحانه سازماندهی کرد و تا سال 2003 همزمان با حمله آمریکا به عراق و تحولات سیاسی در سطح منطقه این سازمان مانند همه سازمان های سراسری دیگر جنگ مسلحانه را کنار گذاشت و به مبارزه سیاسی ادامه داد.



در سال 1997 سازمان مجاهدين خلق از سوی کشورهای غربی يک سازمان تروريستی اعلام شد این سازمان برای لغو نام خود از لیست گروهای تروریستی از طريق دادگاههای ايالات متحده آمريکا راه های قانونی را دنبال کرد.
بریتانیا و اتحادیه اروپا به ترتیب در سالهای 2008 و 2009 این گروه را از لیست گروه های تروریستی حذف کردند.



در ژوئن سال جاری یک دادگاه تجدید نظر در آمريکا آنها را از لیست سازمان های تروریستی حذف نمود. این دادگاه طی حکمی از کلينتون خواست که ظرف چهار ماه با حکم دادگاه اين گروه را از ليست حذف کند.



سازمان مجاهدین خلق در دهه 60 میلادی برای مبارزه علیه رژیم شاه در ايران تاسيس شد و درکنار سایر احزاب چپ و ملی مذهبی در پیروزی انقلاب نقش داشت.



اما پس از روی کار آمدن نظام جدید با برخی از اصول قانون اساسی بویژه ولایت فقیه مخالفت کرد و پس از بستن دفاتر این سازمان در سال 1980 و اعدام تعدادی از هواداران آن علیه جمهوری اسلامی دست به سلاح برد.
//////////////////////


خروج از لیست تروریستی موقعیتی تازه برای اپوزیسیون

جعفر پویه
پس از 15 سال مبارزه مستمر و پیگیری خستگی ناپذیر سازمان مجاهدین خلق، شورای ملی مقاومت و هوادان آنها، روز جمعه (28 سپتامبر) وزارت خارجه آمریکا با صدور اطلاعیه ای این سازمان را رسمن از فهرست گروههای تروریستی خود خارج کرد. در این اطلاعیه رسمی آمده است: "وزیر خارجه آمریکا (هیلاری کلینتون) بنابر مفاد قانونی تصمیم گرفت که سازمان مجاهدین خلق و ح

امیان این گروه را از فهرست سازمان های تروریستی ایالات متحده خارج کند."
عقب نشینی وزارت خارجه آمریکا و تن دادن آن به خواسته به حق اپوزیسیون سازمان یافته ایران نه محصول یک سیاست تازه، بلکه حاصل پیگیری شبانه روزی کسانی است که بر علیه یک برچسب ناعادلانه اعتراض داشتند.
پیروزی مجاهدین در این کارزار به این معنی است که دولت آمریکا برای دلجویی از رژیم جمهوری اسلامی، اقدام به یک عمل سیاسی غیر اصولی کرد که پس از سالها تلاش، غیر قانونی، ناحق بودن آن اثبات شد.
خروج سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت از این لیست اثبات کرد که نیروهای ترقیخواه ایرانی برخلاف همه انگ و برچسب های دشمن پسند به آن، قادر است با لایه های قدرت تعامل اصولی کرده و بر علیه بند و بست بخشی از آن با پیگیری و استفاده درست از موقعیت های قانونی و ارتباط با سیاستمداران همه کشورها صدای اعتراض خود را به درست ترین وجه ممکن به گوش آنان برساند.
این حرکت ثابت کرد که در دنیای سیاست بر خلاف تبلیغات دشمن، اپوزیسیون ایران از سیاه و سفید کردن پرهیز کرده و قادر است از همه منافذ قانونی و سیاسی به خوبی و به نفع مردم ایران استفاده کند.
هرچند دشمن همه توان و نیروهای مالی، سیاسی و موقعیت و نفوذ خود در میان گروههای همسو در منطقه و جهان را به خدمت گرفت، اما در این کارزار بازنده و به عقب رانده شد. این حرکت بار دیگر توانمندی اپوزیسیون سازمان یافته ایرانی را در تعامل با سیاستمداران جهان کنونی، ارتباط درست با پارلمانترهای آنان و بهره برداری از نهادهای اجتماعی مدافع حقوق انسانها را نشان داد.
به همین دلیل است که خانم مریم رجوی در این مورد می گوید: "این امر موازنه قدرت را تغییر خواهد داد."
این گفته به این معنی است که باز بودن دست اپوزیسیون ایرانی در محافل سیاسی و دیپلماتیک و بهره برداری درست آنها از این اهرمها به نفع مردم ایران، می تواند پشتوانه بین المللی مردم ایران را هرچه بیشتر به رخ بکشد و مردمی که خواهان آزادی و دموکراسی هستند را با امیدواری بیشتری به مبارزه بکشاند.
همچنین خانم رجوی بار دیگر تاکید کردند که "ما یک ایران غیر اتمی، صلح ، امنیت، دموکراسی و حقوق بشر، ثبات، سازندگی، دوستی و توسعه اقتصادی در این منطقه از جهان را پیشنهاد می کنیم که به قوانین و کنوانسیونهای بین المللی احترام می‌گذارد."
برای رسیدن به چنین ایرانی خانم مریم رجوی می گوید: "ما خواهان تغییر در ایران به وسیله مردم ایران و مقاومت عادلانه آنها و حاکمیت رأی مردم در یک انتخابات آزاد هستیم. همزمان ما از جامعه بین‌المللی خواهان پایان دادن قطعی به سیاست استمالت از ملایان سرکوبگر و حمایت از حق آزادی و مقاومت مردم ایران هستیم."
اینکه کفه ترازو از این به بعد به نفع مردم ایران و اپوزیسیون آن در مقابل رژیم آدمکش ولایت فقیه سنگینتر خواهد شد، تاکید درستی است. اما این همه امکان پذیر نیست مگر با آستین بالا زدن تک تک کسانیکه برای ایرانی که مریم رجوی وعده آنرا می دهد تلاش کنند.
رژیم ولایت فقیه در یک کارزار بین المللی شکست سختی متحمل شده است. این تنها پیروزی مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت و هواداران آنها نیست، این پیروزی اپوزیسیون ایرانی است که در چنبره معاملات سیاسی پشت پرده دست بسته شده بود. و اکنون این بندها با تلاشی خستگی ناپذیر پاره شده اند، بهره برداری از آن بستگی به استفاده درست ما از این موقعیت و بکار گیری آن برای پیشبرد امر مبارزه برای ایرانی آزاد، آباد و دموکراتیک دارد.
http://www.jonge-khabar.com/news/articled.php?id=2724

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر