Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۳۰, پنجشنبه

رزمایش نیروهای مسلح اسراییل در بلندیهای جولان


رزمایش نیروهای مسلح اسراییل در بلندیهای جولان


رزمایش یکروزه نیروهای مسلح اسراییل در ارتفاعات جولان برگزار شد.
در این رزمایش که بنا به بیانیه ستاد ارتش با هدف سنجش آمادگی نظامی و مقابله با سناریوهای احتمالی در منطقه برگزار شد نیروی زمین، دریایی و هوابرد شرکت داشتند.


این مانور نظامی یک روزه در ارتفاعات جولان در مجاورت مرز سوریه و لبنان انجام شد. ارتفاعات جولان در استان قنیطره واقع در جنوب غربی سوریه سال 1967 طی جنگ های شش روزه به تصرف اسراییل در آمد.
ده ها هزار پرسنل نیروهای مسلح برای شرکت در مانور ناگهانی و گسترده بسیج شده بودند. در حالیکه تنش سیاسی بین تهران و تل آویو از یکسو و خشونت ها در همسایگی اسراییل در سوریه شدید تر شده است.

مانور فوق العاده ارتش اسرائیل در بلنديهای جولان

ارتش اسرائیل امروز مانور فوق العاده در بلندیهای جولان برگزار می کند .
به گزارش منابع اسرائیلی، این مانور ناگهانی با هدف اطمینان از آمادگی یگانهای مختلف ارتش اسرائیل صورت می گیرد.
به گفته این منابع، میدان اصلی این مانور مناطق شمالی اسرائیل به ویژه بلندیهای جولان یعنی مناطقی است که یگانهای خط مقدم ارتش در آن حضور دارند و این مانور براساس طرح انتقال سریع نیروی هوابرد به این مناطق در جنگ ناگهانی و همچنین آمادگی کامل یگانهای زرهی ، پیاده وت وپخانه برگزار می شود .
ارتش اسرائیل در ماههای اخیر نیروهای خود را در بلندیهای جولان افزایش داده است. 

منبع یورونیوز
------------------------------


بازداشت ٥ شهروند کُرد اهل سردشت توسط اداره‌ی اطلاعات

آژانس کُردپا: طی چند روز گذشته نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران در توابع سردشت اقدام به بازداشت تعدادی از ساکنین این مناطق کردند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا: در چند روز گذشته ٥ نفر از اهالی روستای "سنجوی" در منطقه‌ی آلان از توابع سردشت، توسط نیروهای امنیتی اداره‌ی اطلاعات بازداشت گردیدند.
خبرنگار آژانس کُردپا از ارومیه در گزارش خود اعلام کرد: این بازداشت شدگان، نوزاد احمدی فرزند شریف – محمد رسولی – صالح اسماعیلی فرزند عبدالله – آوات الیاسی فرزند صالح و کاوه محمد پوریان فرزند میرزا هستند که پس از بازداشت به اداره‌ی اطلاعات شهر ارومیه و سپس به زندان ارومیه منتقل شده‌اند.
محل نگهداری این بازداشت‌شدگان از سوی اداره‌ی اطلاعات به خانواده‌ی آنها اعلام شده، اما خانواده‌ی بازداشت شدگان تا کنون صحت آن را تایید نکرده‌اند.
به گفته‌ی ساکنین محلی و به طور معمول روستای سنجوی تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داشته و عبور و مرور به این روستا از سوی نیروهای نظامی سپاه پاسداران کنترل می‌گردد. این کنترل حتی برای ساکنین روستا نیز اعمال می‌شود و در هنگام تردد اهالی منطقه حتما باید کارت ملی خود را نیز به همراه داشته باشند.
با استناد به آمار به ثبت رسیده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، از آغاز سال جاری تا کنون قریب به ٢٠٠ نفر از شهروندان کُرد در نقاط مختلف مناطق کُردنشین ایران و با اتهامات سیاسی و فرهنگی از سوی نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران بازداشت شده‌اند.
.iranpressnews.comمنبع 
//////////////////////////

محکومیت چهار شهروند کرد به 120 سال حبس در تبعید

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر


شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج، 4 شهروند کرد را به حبس محکوم نمود.
براساس گزارش رسیده به سرویس حقوق بشر آژانس خبری موکریان، چهار شهروند کرد که سال گذشته بازداشت و زندانی شده بودند از طرف دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به زندان محکوم شدند.
اسامی این افراد و حکم صادره که روز گذشته از سوی شعبه 1 دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به آنها ابلاغ شده است، به شرح زیر می باشد:
1. چنگیز قدم­ خیری اهل کامیاران 40 سال زندان و تبعید به مسجدسلیمان
2. فخرالدین فرجی اهل مریوان 30 سال زندان و تبعید به طبس
3. محمدحسین رضایی اهل دیواندره 30 سال زندان و تبعید به میناب
4. ایوب اسدی اهل مریوان 20 سال زندان و تبعید به کاشمر
اتهام این افراد از سوی مراجع قضایی، همکاری با گروههای مخالف و درگیری با نیروهای دولتی و ... عنوان شده است.
شایان ذکر است آرای صادره حضوری و ظرف مهلت 20 روز از تاریخ ابلاغ آن، قابل تجدیدنظرخواهی هستند.
منبع آژانس خبری موکریان


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر