Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۵ اسفند ۶, جمعه

تهدید خانواد‌ه مهدیس میرقوامی از سوی وزارت اطلاعات رژیم


تهدید خانواد‌ه مهدیس میرقوامی از سوی وزارت اطلاعات رژیم
 بگونه در پی خودکشی مهدیس میرقوامی پس از آزادی از اداره‌ اطلاعات کرماشان، نیروهای اطلاعاتی رژیم بشدت خانواده مهدیس میرقوامی را تحت فشارها و تهدیدات خود قرار داده اند. به نوشته‌ رسانه‌های حقوق بشری و به گفته‌ یک منبع آگاه، این دختر مهندس از طرف عناصر اطلاعاتی رژیم ایران در کرماشان مورد تعرض قرار گرفته بود و به همین دلیل از طریق خوردن قرص برنج به زندگی خود پایان داد.

اکنون نیروهای اطلاعاتی رژیم در کرماشان اعضای خانواده‌ این فعال دانشجویی سابق دانشگاه رازی  کرماشان را مورد تهدید قرار داده‌اند که از مصاحبه و گفتگو با رسانه‌ها خودداری کنند و حتی دلیل مرگ خودکشی وی را دلایل اجتماعی دیگر قلمداد کنند!
 انتشار گزارش خودکشی و تعرض مأموران اطلاعات رژیم به این دختر کرد که از فعالان دانشجویی سابق در دانشگاه رازی کرماشان بود و سپس با احکام تعلیق و جریمه روبرو شده بود، واکنش تند و خشم کاربران و فعالان حوزه‌‌ای زنان و حقوق بشری را در پی داشته است.
 مهدیس میر قوامی پیشتر همراه تعدادی از فعالان دانشجویی دانشگاه کرماشان به نامهای (مجید شخ انصاری، محمد اسماعیلی مدیر مسوول سابق نشریه دانشجویی بیستون ، پوریا نادریان، پوریا کاروان، نازنین چراغی و روشنک امیریان) بدلیل فعالیت‌های دانشجویی به کمیته‌ی انضباطی احضار شده بود.
 این دختر دانشجوی کرد که با ماهنامه هسته علمی گروه اقتصاد دانشگاه رازی نیز همکاری داشت، همراه دیگر فعالان دانشجویی به ٧٠ ترم محرومیت از تحصیل و پرداخت ١٥ میلیون جریمه نقدی و محرومیت‌های تحصیلی محکوم شده بود، بهمن ماه سالجاری پس از احضار و نگهداری ٢ روزه‌ وی در اداره‌ اطلاعات کرماشان به زندگی خود پایان داد.
 پیشتر نیز نیروهای اطلاعاتی رژیم در کرماشان، شلیر فرهادی دارای مدرک لیسانس علوم سیاسی را به مدت ٤ ماه بازداشت کرده بودند، که بلافاصله پس از آزادی از بازداشت به زندگی خود پایان داد.
 بنا به گزارشات و گفته‌ زندانیان سابق، نیروهای اطلاعاتی برای اعتراف گیری و یا مجبور نمودن متهمین به کارهای مورد نظر وزارت اطلاعات، افراد بازداشت شده را تهدید به تجاوز و حتی مورد تعرض جنسی قرار می‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر