Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۸ دی ۱۹, پنجشنبه

فضاحت دیگری از رژیم آخوندی و جنگ گرگها علیه یکدیگر محتبی خامنه ای 3 میلیون دلار به هادی عامری و قیس خزعلی داده است برای هموار نمودن حذف قاسم سلیمانی



فضاحت دیگری از رژیم آخوندی و جنگ گرگها علیه یکدیگر  محتبی خامنه ای 3 میلیون دلار به هادی عامری و قیس خزعلی داده است برای هموار نمودن حذف قاسم سلیمانی


قیس الخزعلی پیش از مرگ سلیمانی و المهندس به آنها خیانت کرده بود
آخرین به روزرسانی: دوشنبه 11 جمادی الاول 1441 هـ - 06 ژانویهٔ 2020 KSA 15:33 - GMT 12:33
تاریخ انتشار: دوشنبه 11 جمادی الاول 1441 هـ - 06 ژانویهٔ 2020 KSA 15:29 - GMT 12:29
منبع: دبی_العربیه.نت فارسی
پیوند کوتاه
https://ara.tv/6p7zt
PDFچاپ کنیداندازه فونت
قیس الخزعلی، فرمانده شبه‌نظامیان عصائب اهل‌الحق که این روزهای دائما در حال تکرار تهدیدهای مختلف برای گرفتن انتقام قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس جانشین رئیس شورای حشد الشعبی است، به شهادت اسنادی که آمریکایی‌ها منتشر کرده‌اند، بین سال‌های 2007 تا 2010 در حال خیانت به این دو بوده و اطلاعات بسیار مهمی درباره آنها را در اختیار آمریکا قرار داده بود.
او که از سال 2007 تا 2010 در بازداشت نیروهای آمریکایی بود، در بازجویی‌ها پرده از اطلاعات حساسی درباره مهم‌ترین بازوی نظامی ایران در عراق برداشت. براساس اسناد محرمانه که سنتکام، فرماندهی مرکزی نیروهای نظامی آمریکا در سال 2018 از رده‌بندی خارج و منتشر کرد الخزعلی به اتهام رهبری یک گروه شبه‌نظامی مخالف آمریکا در عراق بازداشت شد. او همچنین متهم به قاچاق اسلحه از ایران به عراق و کشتار غیرقانونی بود. حمله به مجلس استان کربلا در سال 2007 نیز از دیگر اتهامات قیس الخزعلی بود.
اسناد منتشر شده نشان می‌دهد الخزعلی همکاری مناسبی با نیروهای سنتکام داشته و در بازجویی‌های اولیه اطلاعات مهمی درباره چگونگی ارتباط گروه‌های شبه‌نظامی شیعه عراق با سپاه پاسداران، شیوه‌های قاچاق اسلحه، متدهای آموزشی و همچنین نام افسران ایرانی را در اختیار طرف آمریکایی قرار داد.
او همچنین در آن زمان فاش کرد که اعضای جیش المهدی به رهبری مقتدی صدر و گردان‌های حزب‌الله در ایران آموزش نظامی دیده و از سوی این کشور پشتیبانی تسلیحاتی می‌شود. او همچنین از آموزش دیدن برخی اعضای سازمان بدر در ایران نیز خبر داد.
قیس الخزعلی در حضور آمریکایی‌ها اعتراف کرده بود که با دو افسر از 5 افسر سپاه پاسداران که روند قاچاق اسلحه به گروه‌های عراقی را تسهیل و مدیریت می‌کردند، دیدار کرده است. رهبر فعلی گردان‌های اهل الحق نام آن دو افسر و جزئیات عملیات قاچاق تسلیحات را نیز در اختیار آمریکایی‌ها قرار داد.
او به بازجوهای آمریکایی گفته بود که گروه‌های عراقی در پادگانی به نام «پادگان امام خامنه‌ای» و دو پادگان دیگر در شمال تهران آموزش می‌دیده‌اند و همه این آموزش‌های تحت نظر مربیان ایرانی که به فارسی سخن می‌گفتند انجام می‌شود و این آموزش‌ها از طریق مترجم از فارسی به عربی ترجمه می‌شد.
او اگرچه اعتراف کرده بود که پیکارجویان شبه‌نظامی حزب‌الله در ایران آموزش دیده‌اند ولی گفته که نام جایی که این آموزش‌ها در آن برگزار می‌شد را نمی‌داند.
قیس الخزعلی اطلاعاتی درباره قاسم سلیمانی که روز جمعه در حمله هوایی آمریکا به منطقه‌ای در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شد نیز فاش کرده بود ولی وزارت دفاع آمریکا این اطلاعات را کماکان محرمانه نگاه داشته و منتشر نکرده است.
او در جلسه بازجویی 4 آوریل 2007 به آمریکایی‌ها گفته بود که ابو مهدی المهندس روابط بسیار خوبی با ایرانی‌ها دارد، خانواده‌اش در ایران زندگی می‌کند و او سال‌ها یکی از فرماندهان جیش المهدی بوده است.
https://farsi.alarabiya.net/…/%D9%82%DB%8C%D8%B3-%D8%A7%D9%…#

FARSI.ALARABIYA.NET
قیس الخزعلی، فرمانده شبه‌نظامیان عصائب اهل‌الحق که این روزهای دائما در حال تکرار تهدیدهای مختلف برای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر