Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۴۰۰ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

جایزه هفت میلیون دلاری برای «شبح» یگان سرّی گروه تروریستی حزب‌الله

 


جایزه هفت میلیون دلاری برای «شبح» یگان سرّی گروه تروریستی حزب‌الله

وزارت خارجه ایالات متحده، جایزه هفت میلیون دلاری را در ازای دریافت اطلاعات منجر به شناسایی مکان فرمانده اجرایی شاخه خارجی گروه ترور‌یستی حزب‌الله، تمدید کرد.


، وزارت خارجه ایالات متحده، با انتشار بیانیه‌ای در توییتر، جایزه هفت میلیون دلاری را که در سال ۲۰۱۷ در ازای دریافت اطلاعات منجر به شناسایی مکان طلال حمیه رئیس دفتر امنیت خارجی گروه تروریستی حزب الله لبنان تعیین کرده بود، مجددا تمدید کرد.


در این بیانیه از طلال حمیه به عنوان مسئول فعالیت‌ هسته‌های سازمان تروریستی حزب‌الله لبنان در سراسر جهان نام برده شده است.


گروه تروریستی حزب‌الله لبنان از سال ۱۹۹۷ در فهرست گروه‌های تروریستی واقع شده و طلال حمیه از سال ۲۰۱۵ در لیست تروریستی وزارت  امور خارجه آمریکا قرار دارد.


شاخه خارجی حزب‌الله که با نام یگان ۹۱۰ نیز شناخته شده است، از آغاز برپایی تحت فرماندهی عماد مغنیه بود تا زمانی که مغنیه در زمستان ۲۰۰۸ در انفجاری در دمشق کشته شد.


بر اساس برخی گزارش‌ها، طلال حمیه جانشین مغنیه در شاخه خارجی گروه تروریستی حزب‌الله است.


طبق مستندات دادگاه میکونوس آلمان، شاخه خارجی گروه تروریستی حزب‌الله به ترور رهبران حزب دموکرات کردستان ایران در برلین کمک کرده است.


یگان عملیات خارجی گروه تروریستی حزب‌الله لبنان موسوم به یگان ۹۱۰ به صورت مستقیم به امنیت نظامی این گروه مرتبط است و مسئولیت اجرای عملیات‌های حزب‌الله در خارج خاک لبنان را بر عهده دارد.


 گفته شده است، تروریست سید حسن نصرالله شخصا مسئول مستقیم یگان ۹۱۰ این گروه تروریستی است.


طلال حسین‌حمیه با کنیه ابی‌جعفر فرمانده اجرایی یگان ۹۱۰ است که به او لقب «شبح» داده‌اند، زیرا هیچ سند رسمی از او در لبنان وجود ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر