Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ مرداد ۱۳, چهارشنبه

درسیم- تندیس سید رضا

درسیم- تندیس سید رضا
peyker_seyid_riza
شهرداری درسیم، در چهار چوب فستوال فرهنگ و طبیعت" مونزور "که در آن شهر بر پا گردید seyid_rezaاز تندیس سید رضا رهبر قیام درسیم پرده برداری کرد.
هنوز یک روز از نصب تندیس سید رضا سپری نشده بود، که رئیس پلیس درسیم به دستور فرمانداری علیه آن، اعلام جرم نموده و درخواست برچیدن تندیس مذکور را نموده است.
کردستانیان در اعتراض به این شیوه‌ برخورد حکومت ترک با تندیس سید رضا گفتند، دولت به جای پیدا کردن پیکر و مزار سید رضا که 75 سال پیش توسط آنها بقتل رسیده‌ ،در فکر برچیدن تندیس وی میباشد.
مردم همچنین گفتند ،مسئولان ترک به جای اینکه علیه عاملان کشتار چهل هزار کرد و هزاران آواره در قیام سید رضا درخواست جرم کند علیه پیکر سید رضا اعلام جرم می‌کنند.
لازم به یادآوری میباشد که سازمانها و نهادهای مدنی درسیم، بر علیه این اقدام مدیریت پلیس درسیم شروع به جمع آوری امضا نمودند.
---------------------------------------------------------------
سوختن هزاران هکتار از زمینهای کشاورزی
طی روزهای اخیر هزاران هکتار از زمینهای جنوب کردستان در آتش سوختند و در نتیجه‌ زیانهایdarstan.sutandn2 مادی فراوانی به‌بار آمد. در ادامه‌ آتش سوزیها، 3 روز است که‌ صدها هکتار از زمینهای منطقه ‌حلبچه‌ و هورامانات دچار حریق شده‌ و محصولات آن نابود شده‌اند. بنا به ‌گفته‌ی فرماندار حلبچه ‌گمان می‌رود که ‌آتش سوزیها عمدی بوده‌ و در این رابطه ‌دو نفر نیز دستگیر شده‌اند.
بنا بر اخبار رسیده ‌3 روز است که ‌مناطق اطراف حلبچه دچار حریق شده‌ که ‌دامنه‌ آن بسرعت ‌در حال گسترش است . علیرغم تلاش آتشنشانان و مردم محلی تاکنون آتش مهار نشده ‌است ، بیشتر این مناطق که ‌دچار آتس سوزی گشته‌اند پیشتر از سوی رژیم بعث مین گذاری شده و ‌به‌ همین سبب کار اطفای حریق مشکلتر شده‌ است.
در این رابطه ‌فرماندار حلبچه ‌در گفتگو با سایت آوینه‌ گفته ‌است که ‌هزاران هکتار از زمینهای کشاورزی و باغات انگور در آتش سوخته‌اند.
وی اضافه ‌کرد که ‌به ‌سرنخهایی دست یافته‌اند که ‌نشان از آن دارد، ‌آتش سوزیها عمدی بوده‌ و در این رابطه‌ چند نفر نیز دستگیر شده‌اند.
در همین ارتباط مدیریت حفاظتی استان سلیمانی گفته ‌است که ‌در ماه‌ گذشته ‌هزار و 47 مورد گزارش آتش سوزی ثبت شده‌ است.
در ادامه ‌آتش سوزیها شب سوم اگوست در روستای بێوله‌ی ناحیه‌ی سمیلان در مرز منطقه ‌باله‌کایه‌تی ،حریق بزرگی ایجاد شده ‌و در نتیجه ‌آن دهها هکتار از باغات انگور و زمینهای کشاورزی نابود شده‌است.
---------------------------------------------------------------------
کشته شدن یک کاسبکار
در ادامه فشار بر کاسبکاران کرد، یک نفر به نام "بختیار خضری" فرزند حسن اهل شهرک ربط tl9m496w3sqglxpacjmyاز توابع سردشت، توسط نیروهای رژیم جمهوری اسلامی ایران مورد تیراندازی قرار گرفته و جان خود را از دست داد. نامبرده روز دو شنبه 11 مرداد در منطقه ساین قلا واقع در استان ارومیه مورد تیراندازی قرار گرفته است.








-------------------------------------------------------------------------------------
ایران - فشار
dast_band
در ایران روز به‌ روز بر دامنه ‌فشار و اعمال سرکوب بر دگراندیشان افزوده ‌می‌شود. مردم ایران روزانه‌ شاهد بازداشتهای متعدد و صدور احکام ناعادلانه هستند.
حکم اعدام محمد علی حاج آقایی در دادگاه‌ تجدید نظر به‌ اتهام محاربه‌ تایید گردید.
محمد علی‌ حاج آقائی در 27 شهریور سال گذشته در ورامین دستگیر شد او طی‌ سال‌های 62 تا 67 به جرم همکاری با سازمان مجاهدین خلق ،5 سال را در زندان به سر برده است. گفته می شود یکی از اتهامات وی دوبار سفر به قرارگاه سازمان مجاهدین خلق در پایگاه‌ اشرف، جهت ملاقات با فرزندش بوده است.
حجتی وکیل مدافع حاج آقایی در زمینه اتهامات وارده و تناسب حکم صادره برای او گفته ‌است اقداماتی که توسط وزارت اطلاعات و دادسرا به آقای حاج آقایی نسبت داده شده، صرفاً در حد تبلیغ علیه نظام و فعالیت علیه نظام است که حداکثر مجازات آن از نظر حقوقی بیش از یک سال حبس نیست .
به ‌گزارش خبرگزاری هرانا - شعبه‌ی پانزدهم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، رسول بداقی، عضو هیات مدیره‌ی کانون صنفی معلمان ایران ،را به 6 سال زندان و 5 سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم کرد.
مسعود شفیعی، وکیل رسول بداقی، در گفتگویی کوتاه ضمن نامتناسب دانستن این حکم با اتهامات موکلش، اعلام کرد که در زمان قانونی نسبت به حکم صادره اعتراض خواهد کرد.
رسول بداقی از دهم شهریورماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد و از اردیبهشت‌ ماه سال جاری به زندان رجایی ‌شهر در کرج تبعید شده است.
همین خبرگزاری می نویسد - حمزه ملك شاهی، محمد ملك شاهی و حميد نادری، سه تن از دراويش سلسله نعمت اللهی گنابادی ساكن در شهرستان الشتر از توابع استان لرستان، صبح سه شنبه دوازدهم مرداد ماه توسط نيروهای امنيتی بازداشت شدند.
پیشتر در روز شنبه 9 مرداد ماه پرويز ملك شاهی نیز توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده ‌بود. اتهامات وی، توهين به مقام رهبری و برگزاری مجالس درويشی عنوان شده است.
از سوی دیگر این خبرگزاری گزارش داده ‌است که‌ امیرعلی آقایاری، از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات بر اساس حکم دادگاه انقلاب تهران، به هفت سال حبس تعزیری محکوم شده است.
امیرعلی آقایاری یکی از زندانیانی است که با وجود گذشت یک سال از بازداشت او، نامش کمتر در رسانه های خبری منتشر شده است. وی مدیر عامل یک شرکت تبلیغاتی است که پیمانکار شرکت بهینه سازی مصرف سوخت بوده و با مهدی هاشمی، فرزند هاشمی رفسنجانی کار میکرده است.
-----------------------------------------------------
اعدام سه نفر دیگر در خوزستان
اعدام‌ها به بهانه های گوناگون در ایران هر روز چندین نفر را به کام مرگ میفرستد، در همین edam-mala-amرابطه، روز شنبه نهم مرداد ماه نیز سه نفر دیگر به دار آویخته شدند.
بنا به خبرگزاری هرانا، سه نفر دیگر صبح روز شنبه نهم مرداد ماه، به جرم قاچاق مواد مخدر در خوزستان توسط مقامات قضایی به دار آویخته شدند. دو تن از این افراد که دارای پرونده ای مشترک بودند در شهرستان دزفول و یک نفر دیگر در شهرستان بهبهان به دار آویخته شدند.
با احتساب این سه نفر آمار زندانیانی که توسط جمهوری اسلامی ایران از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون اعدام شده اند 153 نفر میباشد


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر