Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ شهریور ۲, سه‌شنبه

اعلام چهارچوب کلی "طرح خودگردانی دمکراتیک" از سوی عبدالله‌ اوجالان

اعلام چهارچوب کلی "طرح خودگردانی دمکراتیک" از سوی عبدالله‌ اوجالان
Peyamner- عبدالله‌ اوجالان، رهبر زندانی حزب كارگران كوردستان طرح جدیدی را تحت عنوان "راه‌حل کوردها برای خودگردانی دمكراتیک" ارایه كرد.

عبدالله اوجالان در دیدار هفتگی با وکلایش در جزیره‌ی امرالی طرحی جدید ارایه داد كه ابعاد سیاسی، حقوقی، اقتصادی، فرهنگی، دفاعی و دیپلماتیک را در بر گرفته‌ است.

اوجالان تصریح كرد: خودگردانی دمكراتیک طرحی برای حل مسئله‌ی کوردها در ترکیه‌ است.

وی در مورد بعد سیاسی این طرح گفت: شورایی جهت برپایی کنگره‌ی جامعه‌ی دمکراتیک تشکیل گردد. مدیریت این کنگره‌ از طریق شورایی رهبری خواهد بود.

رهبر پ‌ک‌ک همچنین در مورد بعد قانونی عنوان داشت: این بخش نشانگر بعد قانونی طرح خودگردانی دمکراتیک است و اساس این طرح از طریق قانون مشخص می‌شود.

وی افزود: بخشی از این طرح بعد اقتصادی است. سیاست اقتصادی بنیاد نهاده‌ شدن ملت دمکراتیک را در پی دارد و سیاست‌های معینی باید در مورد شیوه‌های اقتصادی اتخاذ گردد.

اوجالان تصریح كرد: این طرح هم چنین بعد فرهنگی دارد و زبان، آموزش به‌ زبان مادری، تاریخ و هنر را در بر می‌گیرد. انسان می‌تواند به‌ بررسی موضوعاتی در این مورد بپردازد و سیاست آموزشی دقیقی را طرح‌ریزی کند.

وی در این مورد می‌افزاید: كوردها بايد بدانند که‌ چگونه‌ امحا فرهنگی را خنثی کنند.

عبدالله‌ اوجالان همچنین برقراری روابط با كشورهای همجوار و احزاب و سازمان‌‌ها در دیگر بخش‌های کوردستان را خواستار شد.

وی در باره‌ی بعد دفاعی این طرح گفت: منظور از آن تنها تجهیز به سلاح نیست، بلكه سازماندهی كردن سازمان‌ها در جهت حمایت از وجود كوردها است.

رهبر حزب کارگران کوردستان در پایان گفت: ملت دمكرات روح این طرح و خودگردانی دموكراتیک جسم آن است.

---------------------------------------------------

بررسی تحولات اخیر کشور در دیدار ریموند اودرنو با مسعود بارزانی
Peyamnerرئیس اقلیم کوردستان عصر روز دوشنبه‌ (23 اوت) در محل اقامت خویش در صلاح‌الدین با ژنرال "ریموند اودرنو"، فرمانده‌ نیروهای آمریکایی در عراق دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، روند تشکیل دولت ائتلافی و تلاش‌های جناح‌های سیاسی جهت دستیابی به‌ توافق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس اقلیم کوردستان مجددا بر ضرورت تشکیل دولت ائتلافی واقعی با مشارکت کلیه‌ی جناح‌های پیروز در انتخابات مجلس نمایندگان تاکید نمود.

بارزانی و اودرنو همچنین ابراز امیدواری کردند که‌ جناح‌های سیاسی بتوانند جهت پایان دادن به‌ بحران کنونی به‌ توافق دست یابند.

هئیت آمریکایی در این دیدار به‌ سرپرستی ژنرال اودرنو گزارشی از نحوه‌ی خروج نیروهای این کشور از عراق را به‌ سمع نظر رئیس اقلیم کوردستان رسانیدند.

--------------------------------------------------

جان باختن 4 گریلا در اپراسیونهای ایرانچاپ
سه شنبه, 02 شهریور 1389 ساعت 15:29
e.iranدر ادامه‌ی اپراسیونهای ارتش ایران در منطقه‌ی سلماس 4 گریلا جان خود را از دست دادند.
اتحادیه‌ی رهایی دمکراتیک ی. ر. د با انتشار اطلاعیه‌ای مشخصات این 4 گریلا را اعلام کرد.
اتحادیه‌ی رهایی دمکراتیک در اطلاعیه‌ی خود با اشاره به‌ حملات ایران، اعلام میکند که ‌پس از تصمیم آتش بس ک. ج. ک و آغاز ماه ‌رمضان حکومت ایران حملات خود را گسترش داده ‌است.
اتحادیه‌ی رهایی دمکراتیک در این بیانیه ‌به‌ عملیاتی اشاره‌ می‌کند که ‌سپاه‌ پاسداران همراه ‌با مزدوران محلی در 17 اگوست در منطقه‌ شپیران سلماس انجام داده‌ بود که ‌پس از وقوع درگیری منجر به ‌جانباختن 4 تن از گریلاهای اتحادیه‌ رهایی دمکراتیک گردید.
در این بیانیه ‌به‌ مزدوران هشدار داده ‌شده ‌است که‌ سلاحهایشان را زمین گذاشته ‌و از شرکت در عملیاتها خودداری نمایند.
در این بیانیه ‌مشخصات گریلاهای جان باخته‌ بدین شرح اعلام شده‌است:

گریلا عزیز گلومسر با کد شیار ملیتان متولد سال 1984 منطقه ‌دپ العزیز
گریلا چنگیز ایشک با کد رزگار موش روناهی متولد سال 1981 موش
گریلا شوان قامیشلو با کد مظلوم قامیشلو متولد 1986 قامیشلو
گریلا آیهان گزیجی با کد کوچر کوچرو متولد سال 1988 هزخ بدلیس
-----------------------------------------------
عفو بین‌الملل: نوجوانی در آستانه اعدامچاپ
سه شنبه, 02 شهریور 1389 ساعت 12:01
amnesty_logoسازمان عفو بین‌الملل طی سندی که روز گذشته منتشر کرد، مراتب نگرانی آن سازمان را از احتمال اجرای حکم ابراهیم حمیدی، نوجوان محکوم به اعدام، اعلام داشت .
به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، سازمان عفو بین‌الملل در سندی که روز بیست و نهم مرداد ماه صادر و روز گذشته منتشر کرد، با ابراز نگرانی از احتمال اجرای حکم ابراهیم حمیدی، نوجوان محکوم به اعدام، که با وجود نقص در پرونده و رد احکام صادره دادگاه توسط دیوان عالی کشور، با اصرار مقامات قضایی استان، همچنان با حکم اعدام روبروست، خواستار توقف و تبدیل حکم صادره برای وی شد.
حمیدی که هم اکنون 18 ساله است، در خطر اعدام بوده و در حال حاضر وکیلی ندارد.
عفو بین‌الملل در این سند تاکید می کند که حمیدی به خاطر آزار جنسی شخصی در دو سال قبل، یعنی زمانی که وی تنها 16 سال داشته به مرگ محکوم شده. وی اعترافات اولیه خود را پس گرفته و می‌گوید که این اعترافات را تحت فشار و شکنجه انجام داده است.
از سال 1990 تاکنون، جمهوری اسلامی حداقل 46 نوجوان زیر 18 سال را اعدام کرده است، که هشت تن از این تعداد در سال2008 و پنج نفر نیز در سال 2009 اعدام شده‌اند. از آن جمله می توان به بهنود شجاعی، مصلح زمانی و دلارا دارابی اشاره کرد. دلارا دارابی در یازدهم اردیبهشت ماه 1388، با وجود دستور رئیس وقت قوه قضائیه جمهوری اسلامی مبنی به دادن مهلت دوماهه برای جلب رضایت اولیای دم، بدون اطلاع خانواده و حتی وکلای وی، در زندان لاکان رشت به دار آویخته شد.
در حال حاضر نیز حداقل 135 نوجوان در زندانهای جمهوری اسلامی در انتظار اعدام می‌باشند. در گزارشی که عفو بین‌الملل از سازمان‌های مدافع حقوق بشر در ماه مه سال 2009 منتشر کرد، آمده است که ایران تنها کشوری در جهان است که همچنان به اعدام مجرمان نوجوان و اجرای برخی مجازات‌های غیر انسانی مانند سنگسار ادامه می‌دهد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر