Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ مرداد ۲۲, جمعه

کوردستان هفته آینده جواب درخواستهایش را خواهد گرفت

کوردستان هفته آینده جواب درخواستهایش را خواهد گرفت
Peyamner جناح های عراقی حاضر در صحنه سیاسی کشور، وعده داده اند که در هفته آینده به درخواست های کوردستان در مذاکرات پاسخ بدهند

"نجیب عبدالله" عضو هیات مذاکرات ائتلاف فراکسیون های کوردستانی در گفتگو با خبرنگار پیامنیر گفته است در دیدار این هیات با مالکی و علاوی و حکیم و عادل عبدالمهدی، ضمن ارائه خواست های کوردستان به این جناح ها، خواستار اعلام موضع آشکار آنها هستیم.

وی می گوید اکنون ائتلاف کوردستان منتظر است طی هفته آینده پاسخ های رسمی این جناح ها را دریافت کند و پس از بررسی پاسخ های آنان، در مورد امکان تشکیل ائتلاف با هر کدام از این جناح ها تصمیم گیری خواهد شد.

این عضو هیات مذاکرات کوردستان ضمن تأیید اینکه تمامی جناح ها تحت فشار گذر زمان هستند، به این نکته اشاره کرده است که روند تشکیل دولت بسیار پیچیده شده و همزمان از اقدامات جدی تر گروه های سیاسی خبر داده است.

نجیب عبدالله در مورد تأخیر کوردستان در تصمیم بر ائتلاف با جناح های سیاسی عراق می گوید هیات کوردستانی تاکنون پاسخ مشخصی در مورد خواسته های خود از سوی این جناح ها دریافت نکرده است تا بر مبنای آن تصمیم بگیرد.

-----------------------------------------------------

خالد شوانی: اجرای ماده 140 از اصول تغییر ناپذیر مذاکرات کوردستان است
PeyamnerPNA- خالد شوانی بر سرعت بخشیدن به تدوین قانون مجمع استانی کرکوک تأکید کرده است

خالد شوانی عضو ائتلاف فراکسیون های کوردستانی در مذاکرات بر سر کرکوک، بر ضرورت متعهد بودن به قانون اساسی عراق تأکید کرده است.

وی می گوید: "اجرای ماده 140 یکی از محورهای اساسی هیأت مذاکرات کوردستان در بغداد است که در جریان رایزنی ها با جناح ها و گروه های سیاسی عراق مطرح است.

شوانی همچنین گفته است مسئله کرکوک و مناطق مورد اختلاف باید از طریق اجرای ماده 140 قانون اساسی عراق حل و فصل شود و این یکی از اصول تغییر ناپذیر در مذاکرات هیأت کوردستانی با جناح های سیاسی عراقی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تسریع در روند تدوین قانون انتخابات مجمع استانداری کرکوک تاکید کرده و این امر را لازمه اجرای وظایف مجمع استانی دانسته است.

-----------------------------------------------

اخطار وزارت دفاع آمریکا به‌ وبسایت ویکی‌لیکس
PeyamnerPNA- وزارت دفاع آمريكا در مورد انتشار اسناد محرمانه‌ی جديد به وبسايت "ويكى ليكس" اخطار داد.

به‌ گزارش رادیو فردا، پنتاگون، وزارت دفاع آمريكا به وبسايت ويكى ليكس اخطار داد "نهايت بى مسئوليتى" خواهد بود چنانچه اقدام به انتشار اسناد محرمانه‌ی جديدى در مورد جنگ افغانستان كند.

در حالى كه خبرها حكايت از آن مى كرد كه ويكى ليكس قصد دارد ۱۵ هزار سند محرمانه‌ی ديگر را منتشر كند، سخنگوى پنتاگون، "جف مورل" تقاضاى آمريكا را بار ديگر تكرار كرد كه اين وبسايت تمام اسناد مرتبط با جنگ افغانستان را حذف كند و آن‌ها را به وزارت دفاع آمريكا بازگرداند.

اقدام ماه گذشته‌ی ويكى ليكس در انتشار 70 هزار سند محرمانه، در بحبوحه‌اى كه ميزان حمايت افكار عمومى و كنگره‌ی آمريكا از ادامه‌ی جنگ افغانستان به پايين‌ترين حد خود رسيده بود واكنش‌هاى گوناگونى را برانگيخت.

در همين حال سازمان‌هاى بين‌المللى همچون عفو بين‌الملل خواستار حذف نام آن دسته از افغان‌هايى شدند كه با دولت افغانستان و يا نيروهاى خارجى همكارى كرده‌اند و بدين ترتيب با افشاى نامشان هدف انتقامجويى شبه نظاميان قرار خواهند گرفت.

سازمان گزارشگران بدون مرز نيز گفته است ويكى‌ليكس با انتشار اين اسناد دست به يک عمل "بى‌مسئوليتى غير قابل باور" زده است.

---------------------------------------------------

ونزوئلا، مقصد عوامل رژیم پس از سرنگونی

خبرگزاری حکومتی فارس: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به منظور آشنايي با سيستم قانون‌گذاري در ونزوئلا به اين كشور آمريكاي لاتين سفر كرده و با اعضاي پارلمان آن مذاكره كردند. اگرچه هدف از اين سفر آشنايي با سيستم‌هاي قانون‌گذاري بود، ولي طرفين در خصوص خطر حمله آمريكا به جمهوری اسلامی نيز با يكديگر تبادل نظر كردند.

--------------------------------------

علاوى خواستار اخراج سفير جديد رژيم از عراق شد

اياد علاوى نخست وزیر سابق عراق و رهبر جریان "العراقیه" خواستار اخراج پاسدار حسن دانايى فر سفير جديد جمهوری اسلامی از عراق شد.

به گزارش تلویزیون الحره، علاوی از وزارت خارجه رژیم تهران خواسته است تا فرد ديگرى را جايگزين دانايی فر کند.

به گفته این منبع، درخواست ایاد علاوى پس از آن مطرح شد که سفير جديد رژیم در عراق اعلام کرد کسانى که جمهوری اسلامی را به دخالت در امور داخلى عراق متهم مى کنند، باید تحت پيگرد قضايى قرار گیرند.

اياد علاوى به تلویزیون الحره گفت، دخالت رژيم تهران به اين شکل در امور عراق امرى غيرقابل قبول است و اميدواريم که دولت عراق با نپذيرفتن اين سفیر، شجاعانه از کرامت و شرف عراق و عراقيان دفاع کند.


پاسدار حسن دانايى فر كيست؟

به گزارش تلويزيون العربيه، سرتيپ پاسدار حسن دانايى فر سالهاى طولانى در سپاه پاسداران كار كرده است. وى در تاسيس نيروى دريايى سپاه پاسداران نقش داشته و معاون سرکرده سابق آن، پاسدار على شمخانى بوده است. دانايى فر در سالهای اخیر عضو كميته ويژه امور عراق در وزارت خارجه رژیم بوده است.

---------------------------------------

آمریکا احکام ظالمانه علیه رهبران بهائی را محکوم کرد

صدای آمریکا

بيانيه هيلاری کلينتون وزير امور خارجه آمريکا

دولت ايالات متحده آمريکا، مراتب نگرانی عميق خود را نسبت به تداوم آزار، تعقيب و ايذائی که از سوی دولت ايران متوجه پيروان کيش بهايی و ساير اقليتهای مذهبی ست، اعلام می دارد.

در هفته جاری، ۷ تن از رهبران بهاييان، که بدون برخورداری از ضمانت ها و حفاظت های قانونی، حدود ۲ سال در زندان بسر ميبردند، هر يک بمدت ۲۰ سال به تحمل زندان محکوم شدند.

دولت ايالات متحده آمريکا، اين محکوميت را بعنوان نقض تعهدات ايران، تحت ميثاق بين المللی ناظر بر حقوق مدنی و سياسی، قوياً محکوم می کند.

آزادی مذهب، حق طبيعی و خدادادی همه انسانها و کليه پيروان تمامی اديان و مذاهب در تمامی نقاط زمين ست. دولت ايالات متحده آمريکا، خود را نسبت به دفاع از آزاديهای مذهبی در سراسر جهان، متعهد ميداند، و در تبعيت از همين اصل است که جامعه بهاييان ايران را بدست فراموشی نسپرده است.

ما کماکان، صدای خود را عليه بی عدالتی بلند خواهيم کرد و بدين وسيله از دولت ايران ميخواهيم که حقوق بنيادی کليه شهروندان خود را مطابق با تعهدات بين المللی خويش، محترم شمرد.

------------------------------------------------

اعتراض عفو بين‌الملل به پخش اعترافات سکینه محمدی

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: سازمان عفو بین الملل امروز با انتقاد از پخش تلویزیونی آنچه که به اصطلاح "اعتراف تلویزیونی" سکینه محمدی نام گرفته است، خواستار عدم تاثیرگذاری این اعترافات ساختگی، در بررسی پرونده سکینه محمدی شد. نایب رئیس عفو بین الملل در این باره گفت: «به نظر می‌رسد مقامات جمهوری اسلامی این اعترافات را پس از ارائه درخواست بازبینی قضایی پرونده محمدی ترتیب داده اند و ظاهرا اتهام تازه قتل برای وی تراشیده می‌شود.»

سازمان عفو بین الملل از اعترافات تلویزیونی شب گذشته یک زن ایرانی که در آن سکینه محمدی، زن محکوم به سنگسار، به مشارکت در قتل همسر خویش اعتراف می کند انتقاد کرد. این برنامه تلویزیونی روز گذشته، بیستم مردادماه در برنامه بیس و سی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.

این "اعترافات تلویزیونی" بارها توسط مقامات جمهوری اسلامی برای مقصر قلمداد کردن افراد زندانی مورد استفاده قرار گرفته است. بسیاری از این "اعتراف کنندگان" بعدها اعترافات خود را پس گرفته و اظهار کرده اند که ایشان را گاها تحت شکنجه و سایر بدرفتاری ها وادار به این کار کرده اند.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، حسیبه حاج صحراوی نایب رئیس عفو بین الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا در این باره گفت: «این باصطلاح اعتراف، بخشی از فهرست رو به رشد اعترافات اجباری و خود مقصر قلمداد کردن بازداشت شدگان سال گذشته است.»

صحراوی اضافه کرد: ویدئوی اخیر، چیزی بیش از فقدان مدارک و شواهد ارائه شده علیه سکینه محمدی را را نشان می دهد.

بنا به اطلاع سازمان عفو بین الملل، هفته گذشته، جاوید هوتن کیوان، وکیل سکینه محمدی، درخواستی 35 صفحه ای برای بررسی پرونده وی تسلیم نموده که انتظار می رود تا اواسط ماه آگوست پاسخ آن مشخص گردد.

نایب رئیس عفو بین الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا همچنین گفت: «به نظر می‌رسد مقامات جمهوری اسلامی این اعترافات را پس از ارائه درخواست بازبینی قضایی پرونده محمدی ترتیب داده اند و ظاهرا اتهام تازه قتل برای وی تراشیده می‌شود.»

گزارش های تائید نشده مبنی بر اینکه سکینه محمدی آشتیانی اخیرا در زندان مرکزی تبریز مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته، تاکیدی بر نگرانی سازمان عفو بین الملل است.

صحراوی گفت: «قوه قضاييه جمهوری اسلامی اگر به واقع خواهان اجرای قانون است، بايد به اين گونه اظهارات که از تلويزيون پخش می‌شود اعتنا نکند و آن را در پرونده دخالت نداده و اطمينان دهد این گونه اعترافات در بازبينی پرونده خانم محمدی آشتيانی، تاثیری ندارد.»


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر