Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ دی ۲۷, جمعه

فراخوان ک.ج.ک از جامعه بین‌المللی در مورد کنفرانس ژنو2


فراخوان ک.ج.ک از جامعه بین‌المللی در مورد کنفرانس ژنو2
فرات - بادینان 15.01.2014 14:56:39 
ریاست مشترک شورای رهبری «کنفدرالیسم جوامع کردستان, ک.ج.ک» از سازمان‌ها و کشورهای مسئول برگزاری کنفرانس ژنو 2 در مورد سوریه خواست که اراده بیش از 3 میلیون کرد در غرب کردستان را به رسمیت بشناسند. ک.ج.ک گفت:«هر گونه نشستی بدون کردها مشروعیت ندارد و از همان اول مناقشه‌برانگیز خواهد بود».

ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک قبل از آغاز کنفرانس ژنو2 بیانیه‌ای مکتوب صادر و از جامعه بین‌المللی خواست کردها را به رسمیت بشناسند.

در بیانیه خاطرنشان شده که کردها می‌خواهند به بخشی اساسی و نیرومند از سوریه دموکراتیک مبدل شوند و تأکید شد که کردها با جمعیتی بیش از سه میلیون نفر دومین ملت اساسی سوریه هستند. ک.ج.ک افزود که خواست اساسی کردها برای شرکت در ژنو با توسل به اراده سیاسی و دموکراتیک خود, طبیعی‌ترین حق است. ک.ج.ک ضمن نارضایتی نسبت به مواضع کشورهای دعوت‌کننده به ژنو, گفت آن کشورها مطالبات کردها را مدنظر قرار نداده‌اند.

ک.ج.ک افزود:«ما می‌خواهیم نیروهای سیاسی که روند دعوت کشورها و طرفها به ژنو را بعمل می‌آورند, در تصمیمات خود باردیگر تجدیدنظر کنند . ما از آنها می‌خواهیم که گام‌هایی مثبت در راستای مشارکت کردها در ژنو2 بردارند, زیرا چنین گام‌هایی موجب نیرومندی و مشروعیت ژنو 2 خواهد شد».

در ادامه بیانیه ک.ج.ک آمده که بسیاری نمی‌خواهند کردها بعنوان یک طرف مستقل در کنفرانس ژنو2 شرکت کنند و چنین وضعیتی امیدها به حصول نتایج مثبت در راستای آشتی و دموکراتیزه شدن سوریه در ژنو 2 را کمک نموده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر