Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ دی ۲۷, جمعه

اوک: کردها اجازه نخواهند داد دومین کنفرانس ژنو به تکرار پیمان لوزان بیانجامد

اوک: کردها اجازه نخواهند داد دومین کنفرانس ژنو به تکرار پیمان لوزان بیانجامد
فرات 15.01.2014 13:59:21 
صبری اوک عضو شورای رهبری کنفدرالیسم جوامع کردستان در مورد لزوم شرکت کردها در کنفرانس ژنو دو اظهار نظر کرده است . صبری اوک می گوید اگر کردها به عنوان طرف سوم به این کنفرانس دعوت نشوند باید کنفرانس را بایکوت کنند.

صبری اوک در گفتگویی با خبرگزاری فرات به اوضاع بخش غربی کردستان و دومین کنفرانس ژنو پرداخته که قرار است در چند روز آینده برای حل بحران سوریه در سوئیس برگزار شود .

وی با اشاره به انقلاب شکوهمندانه مردمی در بخش غربی کردستان می گوید این انقلاب بر پایه اندیشه و ایده های رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان صورت گرفته و کردها در جبهه دشمنی با هیچ طرفی قرار نمی گیرند.

اوک با بیان آنکه کردها بدنبال دفاع از موجودیت خویش و پیشبرد مدل پیشنهادی خود هستند اعلام کرد مداخلات قدرتهای تمامیت خواهد جهانی مانعی در مسیر حل بحران سوریه بوده و مشکلات را عمیق تر کرده است .

این عضو شورای رهبری ک.ج.ک الگوی مدیریتی اعمال شده در غرب کردستان را مدلی مناسب برای حل مشکلات در سراسر خاورمیانه عنوان کرده و از کارساز بودن آن ابراز اطمینان کرده است .

صبری اوک در اشاره به تلاش ها برای برگزاری دومین کنفرانس ژنو در ارتباط با بحران سوریه می گوید آنچه تاکنون در این ارتباط انجام گرفته یادآور کنفرانس لوزان است اما باید گفت که کردها دیگر کردهای دوره پیمان لوزان نیستند و اجازه نخواهند داد لوزان دومین رقم بخورد .

وی با تأکید بر لزوم شرکت مستقل کردها در کنفرانس ژنو 2 و یادآور شدن آنکه امریکا و انگلستان خواهان حضور مستقل کردها در ژنو نیستند گفته است کردها باید با اتکا بر هویتشان به عنوان طرف سوم به کنفرانس دعوت شوند اگر نه می باید شرکت در کنفرانس ژنو را رد کرد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر