Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ بهمن ۸, سه‌شنبه

امروز بیست و هفتم ماه ژانویه مصادف با روز بین المللی "شوآه" ("هولوکاست") و گرامیداشت یاد شش میلیون یهودیانی


www.radis.org
*        امروز بیست و هفتم ماه ژانویه مصادف با روز بین المللی "شوآه" ("هولوکاست") و گرامیداشت یاد شش میلیون یهودیانی است که در جنگ جهانی دوم به دست نازی ها و عُمال اروپایی آن به قتل رسیدند و لذا اعضای پارلمانی بسیاری از کشورهای جهان با حضور در اردوگاه مرگ "آوشویتس" یاد قربانیان را گرامی می دارند. در نیویورک در مقر سازمان ملل متحد نیز به همین مناسبت مراسمی برگزار می شود و دبیرکل سازمان ملل بان کی مون و سفیر اسرائیل رون پروس اور سخنرانی می کنند. بیست و هفتم ژانویه روز آزاد سازی اردوگاه مرگ "آوشویتس" است و 9 سال پیش سازمان ملل این روز را به عنوان روز بین المللی بزرگداشت قربانیان "هولوکاست" تعیین کرد و به همین مناسبت از سراسر جهان هیأت هایی رهسپار لهستان شده اند.


 

امروز با روز جهانی قربانیان هولوکاست مصادف است
در تصاویر ادای احترام هیات اعزامی اسرائیلی در اردوگاه آوشویتص در لهستان به یاد قربانیان دیده می شود
*        رییس هیأت اعزامی اسرائیل، به هنگام دیدار از اردوگاه "آشویتس" گفت: در اینجا هوا بسیار سرد است ولی لرزشی که به بدن های ما دست داده ناشی از سرما نیست. ما از یک سو احساس بسیار بدی نسبت به آنچه بر قربانیان یهودی گذشته بود، داریم و از سوی دیگر احساس شادی می کنیم که اکنون کشور ما اسرائیل قومی و مستقل است و قادریم از همه یهودیان جهان دفاع کنیم. هیتلر می خواست یهودیان را نابود کند، ولی آن ها زنده ماندند و اسرائیل برپا شد و امروز یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است.  
*        وزیر دفاع اسرائیل حکومت خودگردان فلسطینی را متهم کرد که از یک سو می گوید خواهان صلح با اسرائیل است و از سوی دیگر به تبلیغات زهرآلود علیه  آن ادامه می دهد. موشه یعلون که بامداد امروز در مراسم "روز بین المللی یاد قربانیان هولوکاست" سخن می گفت،  اظهار داشت: تبلیغات ضد یهودی و ضد اسرائیلی حکومت خودگردانی در تشکیلات آموزشی و رسانه های فلسطینی بازتاب پیدا می کند و بدن هر انسانی را می لرزاند. به گفته وزیر دفاع اسرائیل، فلسطینی ها از هم اکنون نسلی را  تربیت می کنند که خواهان اخراج و نابودی یهودیان باشد و شوربختانه اعراب فلسطینی به کودکان خود نمی آموزند چگونه می توان در صلح با اسرائیل زندگی کرد.
 

تصاویر دیگری از حضور امروز هیات اسرائیلی در اردوگاههای مرگی
 که یهودیان بسیاری بدست نازیها در آن کشته شدند
*        وزیر دفاع اسرائیل ژنرال موشه یعلون از کشورهای جهان خواست «فتنه جویی علیه اسرائیل را خاتمه دهند». وی این را نیز گفت: "امروز، روز بین المللی یاد قربانیان هولوکاست" فرصتی اخلاقی برای جامعه بین المللی است که همانند بارویی استوار در برابر پدیده های خصمانه علیه اسرائیل ایستادگی کند و خواهان متوقف شدن آنها گردد. جامعه بین المللی باید اعلام کند که هرگز با تحریم اسرائیل و اقدام علیه آن در سازمان های بین المللی موافقت نخواهد کرد.  
*        تنش در مرز جنوبی اسرائیل با نوار غزه ادامه دارد و بامداد امروز صلح ستیزان فلسطینی بمبی را بر سر راه واحد گشتی ارتش اسرائیل در مجاورت جدار امنیتی که اسرائیل را از نوار غزه جدا می کند منفجر ساختند که آسیب یا زیانی نداشت.  
*        بندر "لاذقیه" سوریه امروز بار دیگر شاهد انفجارهای شدیدی بود. اوپوزیسیون سوری اعلام کرد در جریان این انفجارها انبارهای محل نگهداری موشک های "اس- 300" روسی هدف قرار گرفته و منهدم شده است. خبرگزاری لبنان اعلام داشته انفجار آنقدر شدید بوده که در بعلبک شنیده شده و موجب هراس ساکنان گردیده است. اسرائیل هنوز در مورد دست داشتن در این حمله واکنشی نشان نداده است. در برخی از گزارشهای رسانه های لبنانی آمده بود که اکنون مدت ها است جنگنده های اسرائیلی بر فراز خاک لبنان به پرواز درمی آیند. شبکه تلویزیونی "المنار" وابسته به حزب الله لبنان، روز گذشته از پرواز هواپیماهای اسرائیلی بر فراز خاک لبنان و به ویژه در نواحی بقاع، بیروت، بعلبک وال هرمل خبر داده بود – تا کنون چندین بار انبارهای ویژه نگهداری جنگ افزارهای پیشرفته در سوریه هدف قرار گرفته اند که در همه موارد حملات به اسرائیل نسبت داده شده است.  
 
برخی رسانه های منطقه مدعی شده اند که حمله بامداد امروز به سایت های موشکی اس 300 سوریه کار اسرائیل بود
*        سخنگویان تشکیلات خودگردان فلسطینی امروز از سخنان مسئول گفت و گوهای صلح اسرائیل خانم تسیپی لیونی انتقادی شدید کردند. خانم لیونی گفته بود اگر رهبر فلسطینی ها، محمود عباس به ابراز دیدگاه هایی که مورد قبول اسرائیل و جهان نیست ادامه دهد، فلسطینی ها بهای سنگینی خواهند پرداخت. مقامات ارشد فلسطینی امروز گفتند: لیونی صلاحیت گفت و گو با آن ها را ندارد. مقامات فلسطینی امروز همچنین گفتند حاضر نیستند طرحی را که از سوی جان کری در مورد چارچوب اصولی صلح در حال تنظیم است و ممکن است بزودی ارائه شود، بپذیرند.
 *        معاون ارشد نخست وزیر اسرائیل سیلوان شالوم امروز تأکید کرد: «هیچکس فکر نمی کند در پی برپایی کشور فلسطین، شهروندان ساکن آبادی های اسرائیلی نشین در آنجا باقی بمانند». سیلوان شالوم گفت: سخن در مورد باقی ماندن ساکنان آبادی ها در کشور آینده فلسطین، که دیشب از سوی خبرگزاری های غربی به نقل از یک مقام ارشد دفتر نخست وزیری اسرائیل ارائه شده بود، درست نیست و نمی تواند عملی شود.
*        خبرگزاری "مهر" در تهران گزارش داد که قرار است دور بعدی گفت و گوهای اتمی ایران با شش قدرت جهانی حدود سه هفته دیگر، این بار در نیویورک برگزار شود. محمد جواد ظریف نیز پس از دیدار چند روز پیش با کاترین اشتون گفته بود که مذاکرات در اواخر بهمن ماه از سرگرفته می شود. گفته می شود که علیرغم گزارش ها و شایعات اخیر، در ساختار تیم مذاکره کننده ایران تغییری داده نخواهد شد و محمد جواد ظریف همچنان به عنوان سرپرست ارشد تیم باقی خواهد ماند – و این در حالی که جناح تندرو حکومت در هفته های اخیر فشار آورده نظارت بیشتری بر مذاکرات داشته باشد. خانم کاترین اشتون سرپرست سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز همچنان ریاست گروه 5+1 را عهده دار خواهد بود.  
*        در رابطه با شکاف جدی بین دو جناح رژیم در مورد توافق نامه اتمی ژنو، این بار اکبر هاشمی رفسنجانی است که به کمک رهبری شتافته و گفت: مذاکرات هسته ای با تأیید رهبر حکومت انجام می گیرد و کسی نباید از آن انتقاد کند. در هفته های اخیر جناح تندرو حکومت با محکوم دانستن توافق نامه ژنو ادعا می کند که خامنه ای نیز با آن مخالف است و در گفت و گوهای خصوصی گفته است که سه بار در مقام ولایت فقیه توافق نامه ژنو را خوانده و در آن ندیده است که حقوق اتمی ایران شناخته شود.  
*        یک مقام مذاکرات اتمی ایران که نخواست نامش برده شود، در مصاحبه با رسانه های ایران امروز تأکید کرد که در توافق نامه هسته ای ژنو ابهاماتی وجود دارد – ولی ادعا کرد که این ابهامات، اتفاقاً به سود و منفعت حکومت ایران و به ضرر کشورهای غربی است.  
*        محسن رفیق دوست وزیر سپاه پاسداران در دولت میرحسین موسوی در تازه ترین مصاحبه در تهران تأیید کرد که در اوج جنگ هشت ساله ایران با عراق، حکومت ایران قصد تولید بمب هسته ای داشت، ولی به گفته او، آیت الله روح الله خمینی دستور داد حکومت به دنبال بمب اتمی نرود و فعالیت ها متوقف ماند.  
*        دیوید کهن، معاون خزانه داری آمریکا به شرکت های خارجی نسبت به  "اشتیاق زود هنگام" برای از سرگیری معاملات و همکاری های اقتصادی و تجاری با ایران هشدار داد. به گزارش خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، دیوید کهن تأکید کرد که براساس توافق هسته ای موقت با ایران، که اجرای آن از هفته گذشته آغاز شد، تنها بخشی کوچک از تحریم ها علیه ایران کاهش یافته در حالی که بخش عمدۀ تحریم ها هنوز به  قوت خود باقی است. قرار است دیوید کهن خود در روزهای جاری به امارات متحده عربی و ترکیه سفر کند تا مانع از فروپاشی ساختار تحریم ها علیه ایران گردد.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر