Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ بهمن ۷, دوشنبه

افشای رضا ضراب به عنوان رابط اقتصادی سپاه قدس در ترکیه


افشای رضا ضراب به عنوان رابط اقتصادی سپاه قدس در ترکیه

در حالی که رجب طیب اردوغان خود را برای سفر به ایران و دیدار با مقامات نظام پلید جمهوری اسلامی در رو آینده آماده میکند، سایت حکومتی «تابناک» به نقل از روزنامه زمان گزارش داده است که رضا ضراب تاجر ایرانی که هم اکنون به عنوان متهم در جریان فساد مالی اخیر در ترکیه دستگیر شده، یک و نیم میلیون دلار برای ترور دیپلمات عربستانی در واشنگتن پول به آمریکا ارسال کرده است.
براساس این گزارش، «امت اوران» معاون حزب جمهوریخواه خلق که حزب مخالف دولت اردوغان است از وی پرسیده است که آیا رضا ضراب که ادعا می شود یک و نیم میلیون پول برای ترور دیپلمات عربستانی به آمریکا فرستاده است، عضو سپاه قدس ایران است
منصور عرب سیار کسی اس که در سال ۲۰۱۱ ادعا شد به دنبال ترور سفیر عربستان در ایالات متحده بوده است. عرب سیار در دادگاه با این ادعا که یک قاچاقچی را اجیر کرده که سیر سعودی را ترور کند،گناهکار شناخته و به بیست و پنج سال حبس محکوم شد. اما او هیچگاه اعتراف نکرد که از سوی ایران یا سپاه قدس ایران این کار را کرده است یا ارتباطی با ایران داشته است دادگاه های آمریکا نیز فقط جرم عرب سیار را ثابت کردند و از نقش ایران در این اتهام سخنی نگفتند.
معاون حزب جمهوری خواه خلق می گوید که دستگاه اطلاعات ملی ترکیه در سال ۲۰۱۱ کشف کرده است که ضراب مبلغی یک و نیم میلیون دلار برای ترور دیپلمات سعودی ارسال کرده است. او از اردوغان خواسته که به آنان در پارلمان بگوید که در صورتی که وی از این مساله مطلع بوده آیا تحقیقاتی در این زمینه به عمل آورده است یا خیر.وی همچنین می خواهد بداند که اردوغان این اطلاعات را با همتایان سعودی و آمریکایی خود هم در میان گذاشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر