Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۳ بهمن ۲۶, یکشنبه

تیراندازی در نشست «کفرگویی و آزادی بیان» در دانمارک






تیراندازی در نشست «کفرگویی و آزادی بیان» در دانمارک
دبی-العربیه.نت فارسی
دراثر تیراندازی در نشستی با موضوع «کفرگویی و آزادی بیان» در کپنهاگ پایتخت دانمارک که سفیر فرانسه و شخصیت‌های دیگری در آن حضور داشتند، ۳ تن زخمی یک تن کشته شد.


پلیس کپنهاگ با تایید این خبر به خبرگزاری «ریتزاو» این کشور گفت: «دو مهاجم با اسلحه گرم وارد محل جلسه شدند و شروع به تیراندازی کردند که در اثر آن ۳ پلیس و یک غیر نظامی زخمی شد که در اثر جراحات وارده جان باخت، آن‌ها موفق به فرار شدند.»
این نشست در یک خانه فرهنگ برگزار می‌شد و رسانه‌های دانمارکی گزارش می‌دهند که لارس ویلکس، هنرمند جنجالی سوئدی که پیش‌تر کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام کشیده بود نیز در این نشست حضور داشته است. اما به وی در این تیراندازی آسیبی نرسیده است.
سفیر فرانسه در دانمارک یکی از سخنرانان اصلی نشست بود. وی پس از حادثه در حساب توییتری خود نوشت: «هنوز در اتاقم هستم و زنده‌ام.»
پلیس کپنهاگ به روزنامه دانمارکی «برلینگسک تیدنده» گفت: «هدف اصلی این تیر اندازی لارس ویلکس کاریکاتوریست سوئدی بوده است که کاریکاتورهای حضرت محمد را کشیده است».
براساس این گزارش پلیس حضور خود را در محل حادثه تشدید کرده است و آمبولانس‌های زیادی نیز در آنجا حاضر شده‌اند.
موضوع اصلی این نشست «هنر، کفر و آزادی بیان» اعلام شده بود و تا زمان تنظیم خبر در خانه فرهنگ «کرودتونده» در ناحیه اوستربرو کپنهاگ هنوز ادامه دارد.
پس از آنکه سفیر فرانسه سخنرانی خود را با موضوع «چالش‌های اسلام گرایی و آزادی بیان" آغاز کرده بود، تیراندازی شروع شد.
» دنیس میهوف برینک «کار‌شناس داستان‌های اساطیری به روزنامه» جیلاند پوستن «گفت:» کمی پیش از ساعت سه و نیم به وقت محلی، زمانی که سفیر فرانسه سخنرانی خود را آغاز کرده بود صدای تیراندازی را از سوی درب ورودی شنیدیم. بعضی‌ها فرار کردند بیرون ولی من جرات نکردم چون صدای شلیک گلوله از بیرون هم به گوش می‌رسید «.
وی افزود:» همه ما پیش از ورود به جلسه با دستگاه فلزیاب مورد بازرسی قرار گرفتیم و نیروهای زیادی از سازمان اطلاعات دانمارک نیز حضور داشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر