Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ تیر ۲۲, شنبه

تحصن هموطنان یارسان دراعتراض به بازداشت یک پیرو آیین یاری


تحصن هموطنان یارسان دراعتراض به بازداشت یک پیرو آیین یاری



تعداد زیادی از هموطنان صحنه ای در اعتراض به بازداشت یک پیرو آیین یاری از سوی وزارت اطلاعات شهر صحنه در مقابل فرمانداری این شهر تحصن اعتراضی برپا کردند.


بر اساس گزارش رسیده به پایگاه خبری و تحلیلی روز، عصر روز ۲۱ تیر یک هموطن پیرو آیین یاری به نام "محمد قبولی" پس از سخنرانی کردن برای شرکت کنندگان مراسم چهلم "نیکمرد طاهری" در شهر صحنه از سوی نیروهای وابسته به وزارت اطلاعات شهرستان صحنه بازداشت شد.

بر اساس این گزارش "محمد قبولی" از یارسان های استان زنجان بوده و برای شرکت در مراسم چهلم نیکمرد به این شهرستان سفر کرده بود.
منبعی مطلع در گفتگو با NNS ROJ اظهار داشت که متعاقب دستگیری این هموطن پیرو آیین یاری تعداد زیادی ازمردم صحنه ای در اعتراض به بازداشت این شهروند در مقابل فرمانداری و وزارت اطلاعات دست به تحصن زده اند.

بر اساس این گزارش شهروندان پیرو آیین یاری با خواندن سرودهای آیینی تا ساعات اولیه بامداد امروز نیز به تحصن خود ادامه داده و خواستار پاسخگویی کارگزاران شدند.

شایان ذکر است که طی روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد دو هموطن پیرو آیین یاری به نام های "حسن رضوی" و "نیکمرد طاهری" در اعتراض به هتک حرمت یک شهروند دیگر یارسان توسط مقامات قضایی و امنیتی رژیم در همدان و همچنین توهین به آیین یارسان اقدام به خود سوزی نمودند. نیکمرد طاهری ساعاتی پس از اقدام به خودسوزی جان خود را از دست داد و "حسن رضوی" نیز برای مداوا به بیمارستان مطهری تهران منتقل گردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر