Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ تیر ۱۲, چهارشنبه

در مصر کودتایی نظامی شد و مرسی را برکنار کردند مردم مصر به جهانیان نشاندادند که به هیچ عنوان قبول نمیکنند که در کشورشان یک حکومت ننگین اسلامی بر قرار بشود

در مصر کودتایی نظامی شد و مرسی را برکنار کردند مردم مصر به جهانیان نشاندادند که به هیچ عنوان قبول نمیکنند  که در کشورشان یک حکومت ننگین اسلامی بر قرار بشود  


وزیر دفاع مصر: مرسی برکنار شد / تعلیق قانون اساسی

ارتش مصر پس از 48 ساعت بیانیه ای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است:
در هفته های اخیر ارتش مستقیم و غیرمستقیم تلاشهای زیادی برای مصالحه بین جریانهای سیاسی و کنترل بحران داخلی انجام داد. نیروهای مسلح دولت اخوان المسلمین را به گفتگو دعوت کردند و ریاست جمهوری آن را رد کرد. توافق کردیم که اجرای قانون اساسی به طور موقت متوقف شود و رئیس دادگاه عالی قانون اساسی امور کشور را تا انتخاب رئیس جمهور جدید به عهده گیرد.

ارتش مصر همچنین از تشکیل کابینه ای تکنوکرات برای اداره کشور در دوره انتقالی و تشکیل کمیته ای برای آشتی ملی خبر داد.
در بیانیه ارتش مصر از مردم خواسته شده که آرامش خود را حفظ کنند و گفته شده با هر کسی که برخلاف قانون عمل کند با قاطعیت برخورد خواهد شد.


اظهارات وزیر دفاع مصر

وزیر دفاع مصر دقایقی پیش با قرائت بیانیه شورای نظامی این کشور اعلام کرد محمد مرسی دیگر رییس جمهوری مصر نیست.
در بخشی از بیانیه شورای نظامی که از سوی ژنرال السیسی قرائت شد تاکید شده است سخنرانی اخیر محمد مرسی خواسته های مردم را تامین نکرده است بنابراین رییس دادگاه قانون اساسی مصر به طور موقت اداره امور را در دوره انتقالی برعهده خواهد داشت.
السیسی با تاکید بر اینکه ارتش خود را از هرگونه فعالیت و اقدام سیاسی دور نگه خواهد داشت، افزود نقشه راه در مصر تدوین و به اجرا گذاشته می شود و براساس این نقشه،‌عمل به قانون اساسی کنونی مصر به شکل موقت متوقف خواهد شد .
السیسی خاطر نشان کرد براساس نقشه راه، دو کمیته، یکی برای بازنگری در قانون اساسی کنونی مصر و دیگری برای تحقق آشتی ملی در این کشور تشکیل می شود .
وزیر دفاع مصر در پایان هشدار داد نیروهای مسلح مصر با هر گونه اقدام غیر مسالمت آمیز به شدت برخورد می کنند.
وی از تظاهرکنندگان خواست تظاهرات و اعتراض های خود را به شکل مسالمت آمیز و به دور از هرگونه خشونت صورت دهند.
///

استقرار گسترده ارتش مصر در قاهره و شهرهای دیگر

خبرگزاری فرانسه از استقرار گسترده نیروهای مسلح مصر در خیابان های قاهره و شهرهای دیگر همزمان با صدور قریب الوقوع بیانیه فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور خبر داد.
نیروهای مسلح مصر برای جلوگیری از وقوع هرگونه اقدامات خشونت بار احتمالی به طور گسترده در خیابان های قاهره و دیگر استان های این کشور مستقر شده اند.
ده‌ها خودروی زرهی ارتش مصر نیز در اطراف محل تجمع طرفداران محمد مرسی در قاهره مستقر شدند.
نیروهای ارتش مصر همچنین با قرار دادن حصار و سیم خاردار ، کاخ ریاست جمهوری این کشور را تحت محاصره در آورده است.

مرسی و سران اخوان المسلمین ممنوع الخروج شدند

برخی منابع مصری از بازداشت خانگی محمد مرسی، رئیس جمهور اسلامگرای مصر خبر دادند.
خبرگزاری رویترز نیز از حضور نظامیان و خودروهای زرهی در اطراف کاخ ریاست جمهوری مصر خبر داد.
خبرگزاری فرانسه نیز از قاهره گزارش داد، رییس جمهوری مصر و شماری از رهبران گروه اخوان المسلمین در این کشور ممنوع الخروج شدند.
یک منبع امنیتی بلند پایه مصری با بیان این خبر گفت محمد مرسی رییس جمهوری مصر و شماری از رهبران بلندپایه اخوان المسلمین از امروز حق سفر به خارج از مصر را ندارند.
مقامات فرودگاه قاهره در تماس با خبرگزاری فرانسه تائید کردند که دستور دارند تا از خروج مقامات اخوان المسلمین جلوگیری کنند.
چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا نیز با عبدالفتاح السیسی همتای مصری خود تماس گرفته و درباره تحولات اخیر مصر با وی گفتگو کرده است.
شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا نیز اعلام کرد، کنگره آمریکا از مرسی خواست از مقام خود استعفا دهد.
این در حالیست که مشاور امنیتی محمد مرسی گفته آنچه در مصر در حال رخ دادن است یک کودتای نظامی است.
ناظران می گویند، مرسی توان مقاومت در برابر ارتش را ندارد و در هر صورت ناگزیر به کناره گیری از قدرت خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر