Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ تیر ۱۱, سه‌شنبه

دفاتر این اتحادیه از آمریکا توضیح خواستند


دفاتر این اتحادیه از آمریکا توضیح خواستند



گزارش هفته نامه اشپیگل درمورد شنود تلفنی و دسترسی به اطلاعات محرمانه دفاتر اتحادیه اروپا در نیویورک و واشنگتن از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا، واکنش مقامات این اتحادیه را در پی داشت.

مارتین شولتز، رییس پارلمان اروپا از دولت آمریکا در رابطه با این گزارش توضیح خواسته است.



وی در جمع خبرنگاران گفت:" در صورتی که این درست باشد چرا آمریکا این اقدام را کرده است و چگونه آنها چنین رفتار خصمانه ای را مرتکب شده اند؟ آیا دموکراسی یعنی اینکه درباره یکدیگر جاسوسی کنیم؟ در این زمینه از سفیر آمریکا توضیح خواهم خواست."

وی همچنین گفته است در صورتی که این خبر صحت داشته باشد بر روابط این اتحادیه و آمریکا تاثیر گذار خواهد بود.

همزمان جان اسلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز در واکنش گفت:" این به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و این چیزی است که آزادی را به طور کامل زیر سوال می برد. علاوه بر این به اعتقاد من ما با سریعا باید نسبت به بازگشت اطمینان در سطوح بالا میان ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا اقدام کنیم."

وزیر خارجه فرانسه نیز در سخنانی اعلام کرد که در صورتی که این خبر صحت داشته باشد، عملکرد آمریکا "کاملا غیر قابل پذیرش" خواهد بود.

این اسناد توسط ادوارد اسنودن، یک پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در اختیار اشپیگل قرار گرفته است.

بر اساس گزارش اشپیگل، آژانس امنیت ملی آمریکا حدود ۵۰۰ میلیون ارتباط تلفنی در آلمان را مورد شنود قرار داده است.


Youtube http://www.youtube.com/euronewspe 

-----------

یورونیوز، پربیننده ترین شبکه خبری در اروپا
برای دریافت گزیده اخبار بین المللی روز، مشترک شویدhttp://eurone.ws/Xw5imz
یورونیوز به دوازده زبان دیگر در دسترس شماستhttp://eurone.ws/16UnLKq

http://persian.euronews.com/2013/07/0...
برنامه کنترل ارتباطات توسط آمریکا و به ویژه اتهامات جدید مربوط به جاسوسی سرویس های امنیتی آمریکا از دفاتر اتحادیه اروپا، واکنش های بسیاری در اروپا به همراه داشته است. 

روزنامه بریتانیایی گاردین، با انتشار اسناد جدیدی، از جاسوسی آمریکا در سفارت خانه ها و نمایندگی های کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا و فرانسه پرده برداشت. افشاگریهایی که خشم مقامات اروپایی را برانگیخته است. پاریس و برلین خواستار پاسخ سریع واشنگتن هستند.

ژاک روپنیک، تاریخدان و کارشناس سیاسی به یورونیوز گفت: «این مسئله با استفاده از تمام دستاوردهای بزرگ پانزده، بیست سال گذشته صورت گرفته است. گوگل، اینترنت، توییتر ... همه آنها شرکت داشته اند. همه چیزهایی که به نظر ما پیشرفت های بسیار خوبی در امر ارتباطات به حساب می آیند، در واقع ابزاری برای افزایش سطح کنترل، از بالا هستند. این به نظر من، نکته خوبی برای همه افرادی است که به فکر راه اندازی رسانه های جدید و برقراری دموکراسی اند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر