Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ تیر ۲۸, جمعه

طرح کارگزاران زندان میناب برای معتاد کردن زندانیان سیاسی



طرح کارگزاران زندان میناب برای معتاد کردن زندانیان سیاسی

طرح جدید زندان میناب برای معتاد کردن زندانیان سیاسی با شکست و اعتراض این زندانیان مواجه شد.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در زندان مرکزی میناب کارگزاران زندان با دادن داروهای خاص و سیگارهای که در آن مواد مخدر وجود دارد به زندانیان سیاسی، آنها را به معتادان حرفه‌ای مواد مخدر 
تبدیل می‌کنند.

با توجه به اینکه این داروها دارای آثار منفی بسیاری همچون اعتیاد و توهم، و حالات روحی و روانی و گرفتگی عضله و تشنج هستند و مصرف آنها تنها برای افرادی تجویز می‌شود که دارای اعتیاد شدید به مواد مخدر هستند.
همچنین این گزارش‌ در ادامه می‌افزاید که زندانیان سیاسی این طرح را برملا کرده و از تمامی دوستان خود خواسته اند که از مصرف دارو خوداری و با ترک سیگار ،آنها تشویق به ورزش و کارهای دیگری کرده اند. و در نامه ی کتبی این عمل را به آنها گوش زد کرده اند.
این گزارش‌ها تاکید می‌کنند که تنها رسیدگی‌های پزشکی در زندان‌ میناب به درمانگاه‌ و مراکز بهداشتی محدود می‌شود که در زندان‌ دایر شده و اداره آنها را پزشکان و پرستارانی برعهده دارند که شایستگی شغلی ندارند. و از عوامل نیروهای امنیتی زندان هستند.
از طرفی دیگر مسئولان این زندان اقدام به حملات ناگهانی و مستمری برای بازرسی زندانیان و بندهای آنان می‌کنند و در جریان این حملات اسباب و اثاثیه زندانیان از بین برده و لباس‌های آنها تکه و پاره و هرآنچه دارند، مصادره یا به سرقت برده می‌شود که در اصل اشیا و وسایلی هستند که اداره زندان اجازه استفاده از آنها را به زندانیان داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر