Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ تیر ۲۷, پنجشنبه

گزارش “اینترپل” از برچیده شدن شبکه های تولید محصولات تقلبی در جهان


گزارش “اینترپل” از برچیده شدن شبکه های تولید محصولات تقلبی در 

جهان

پلیس بین الملل موسوم به “اینترپل” از متلاشی شدن چندین شبکه جنایتهای سازمان یافته که در زمینه تولید و فروش کالاهای تقلبی فعال بوده اند، خبر داد.


مایکل الیس، مدیر بخش تجارت کالاهای غیرقانونی و تقلبی در “اینترپل” با بیان این که تولید کالاهای تقلبی در چند سال گذشته، توسعه یافته گفت: “تولید کالاهای تقلبی یکی از گسترده ترین فعالیتهای جنایی است که امروزه ما با آن مواجهیم. این امر بدلیل پیشرفت فن آوری است که به باندهای جنایی کمک می کند تا از این طریق، به راحتی سود کسب کنند.”
بنابر گزارش اینترپل، شبکه های جنایی سازمان یافته ای که در سطح گسترده صنعتی و تجاری در آمریکا، آفریقا، آسیا و اروپا فعالیت می کرده اند برچیده شده و در یک سال گذشته بیش از شش هزار نفر هم در این رابطه بازداشت شده اند.
در این عملیات همچنین بیش از 24 میلیون کالای تقلبی به ارزش 133 میلیون دلار مصادره شده است.
کالاهایی که شامل نوشیدنهای الکلی، سیگار و محصولات الکتریکی می شود.
خبرنگار یورونیوز می گوید: “شاید صحبت از تولید الکل تقلبی در کشور دوری مانند نامیبیا، زیاد مهم به نظر نرسد. اما با توجه به گستردگی این فعالیت جنایی و تعداد زیاد افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، ممکن است شما نوشیدنی تقلبی تولید آنها را در سوپرمارکتها و یا بارهای محل سکونت خود پیدا کنید. اما امروز کدام محصول تقلبی و کدام غیرتقلبی است؟”
مایکل الیس پاسخی برای این سوال ندارد و می گوید که تولید کالاهای تقلبی دیگر به محصولات لوکس محدود نمی شود.
او می افزاید: “دیگر زمان تولید کالاهای تقلبی لوکس و یا در سطح محدود به سر آمده است. ما در رشته عملیاتی که داشته ایم به این نتیجه رسیدیم که امروزه هر کالایی ممکن است بصورت تقلبی تولید شود.”
امروزه مبارزه با جرائم سازمان یافته صرفا برای مقابله با کسب درآمد نامشروع نیست بلکه برای تامین سلامت عمومی جامعه نیز هست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر