Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۴ بهمن ۱۱, یکشنبه

عبد الحکیم بشار: ترکیه دوست و حامی ما است



عبد الحکیم بشار: ترکیه دوست و حامی ما است
یکی از اعضای ارشد کُرد هیات مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه در ژنو ضمن متهم کردن حزب اتحاد دموکراتیک به همکاری با رژیم سوریه، دولت ترکیه را دوست و حامی خود معرفی کرد.

روز یکشنبه 31 ژانویه عبدال حکیم بشار دبیر کل پیشین حزب دموکرات کُردستان سوریه ‪#‎PDKS‬ در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که میان انجمن میهنی کُردهای سوریه با حزب اتحاد دموکراتیک تفاوت زیادی وجود دارد و تاکید کرده که آنها برای دستیابی کُردها به حقوق خودشان تلاش می کنند 
و در مقابل پ.ی.د را نیز متهم کرد که به رژیم اسد خدمت می کند.
این عضو کمیته عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه با اشاره به گفتگو های ژنو می گوید "ما برای مذاکره با رژیم نیامده ایم، می خواهیم بفهمیم که رژیم تا چه حدی جدی بوده و حقیقت را می گوید، اگر اینگونه بود وارد مذاکره خواهیم شد".
هیات اپوزیسیون روز گذشته به منظور شرکت در گفتگوها وارد شهر ژنو شده اند.
علی رغم اینکه استفان دیمستورا اعلام کرده بود روز جمعه 29 ژانویه گفتگوهای موسوم به ژنو3 آغاز خواهد شد، هیات اپوزیسیون سوریه که از سوی ترکیه و عربستان حمایت می شود حضور خود را در گفتگو ها به قبول کردن شرط های آنان توسط رژیم مشروط کرده است.
حکیم بشار به حزب اتحاد دموکراتیک می تازد و می گوید "پیش از هرچیزی بیایند و به کُرد خدمت کنن. بعد ما با آنها گفتگو خواهیم کرد...هیچ چیزی را قبول ندارند. به مردم هم خدمت نمی کنند، اگر با کُردها باشند ما مشکلی نداریم، اما آنها با رژیم همکاری می کنند".
علی رغم حضور عبدالحکیم بشار در میان هیات اپوزیسیون، ترکیه و عربستان سعودی مانع حضور دیگر رهبران کُرد در مذاکرات ژنو شدند.
مقام های ارشد ترکیه یک روز پیش از آغاز مذاکرات اعلام کرده بودند که درصورت دعوت از رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک این کشور مذاکرات را تحریم خواهد کرد.
در مقابل حکیم بشار ترکیه را کشوری دوست خطاب می کند و می گوید "ترکیه دوست ما است. ترکیه را همسایه ای خوب می دانیم و به ونه ای سیاسی از ما حمایت می کند. کشوری دموکراتیک است و دوست کُرد، عرب و انجمن میهنی کُردهای سوریه است".
وی در ادامه با اشاره به خواست آنها برای ایجاد سوریه ای دموکراتیک و فدرال تصریح می کند که تا کنون در خصوص خواست هایشان با اپوزیسیون سوریه گفتگو نکرده اند و تصمیم گرفته اند همچون دیگر نیروها بر علیه رژیم فعالیت کنند و گفتگو در این باره را به فردای سقوط رژیم موکول کنند.
شایان ذکر است که عبدالحکیم بشار یکی از اعضای هیات مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه در مذاکرات ژنو 2 نیز بود. در آن زمان با حضور در میان شماری از شهروندان کُرد معترض اعلام کرده بود که در صورتی که موفق به کسب حقوق کُردها نشدند، اعدامشان کنند.
‪#‎NNSROJ‬ ‪#‎geneve3‬ ‪#‎Rojava‬ ‪#‎ENKS‬ ‪#‎PYD‬ 
‪#‎Syria

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر