Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۷ مرداد ۲۱, یکشنبه

ژنرال آیرونساید انگلیسی و آخوند کاشانی اصلی‌ترین حافظان خارجی و داخلی رضا شاه



ژنرال آیرونساید انگلیسی و آخوند کاشانی اصلی‌ترین حافظان خارجی و داخلی رضا شاه



آیا میدانید رضا شاه تاج پادشاهی را از آخوند کاشانی دریافت کرد؟
نه  شاه خدمت کرد و نه شیخ اما شیخهای احمق و دزد کثیف بدترش نمودند

بخش 2





آیا می‌دانید محمدرضا شاه در مورد پدرش رضا شاه به منابع سفارت آمریکا در تهران گفته بود: «انگلیسی‌ها خاندان قاجار را بیرون انداختند و پدرم را سر کار آوردند». وی گفته بود: «آنها پدرم را بیرون انداختند و می‌توانند من را هم بیرون بیاندازند». این سند با نقل‌قول مستقیم از شاه می‌افزاید:‌ «اگر انگلیسی‌ها می‌خواهند که من بروم، باید فوراً بدانم تا بی‌سروصدا بروم".(منبع اسناد وزارت‌خارجه: تاریخ سند ۲۱مه ۱۹۵۳ - ۳۱اردیبهشت ۱۳۳۲)



آیا می‌دانید شاه در آخرین کتابش، در مورد شبیه به همین نکته، با نقل‌قولی از تیمسار ربیعی فرمانده نیروی هوایی‌اش در دادگاه آخوندها، گفته بود: «تیمسار ربیعی در بیدادگاه جمهوری اسلامی گفته بود: «هویزر شاه را چون موش مرده‌ای از ایران بیرون انداخت».(کتاب پاسخ به تاریخ - محمدرضا پهلوی ص ۲۴۶) این نقل‌قول از خود شاهنشاه! است! نه از دشمنان اعلیحضرت!



آیا می‌دانید رضا شاه که توسط ژنرال آیرونساید انگلیسی بر سر کار آمده بود، وقتی تاریخ مصرفش گذشت همان‌ها! هم با یک تلگراف ۳خطی او را از مملکت اخراج کردند؟! متن تلگراف وزارت‌خارجه انگلیس به رضا شاه و ابلاغ خلع وی از سلطنت!‌ که از مفاخر آن سلسله است را در زیر بخوانید: «ممکن است اعلیحضرت لطفاً از سلطنت کناره‌گیری کرده و تخت را به پسر ارشد و ولیعهد واگذار نمایند؟ ما نسبت به ولیعهد نظر مساعدی داریم و از سلطنتش حمایت خواهیم کرد.



مبادا اعلیحضرت تصور کنند که راه‌حل دیگری وجود دارد»!(منبع: کتاب شاه شاهان، ریچارد کاپوچینسکی - اسناد وزارت‌خارجه انگلیس) (Kapuscinski، ‎Ryszard. Shah of Shahs. Penguin Group، ۲۰۰۶. ۲۵. ISBN ۹۷۸-۰۱۴۱۱۸۸۰۴۱) رد این اسناد را می‌توانید در هر کوی و برزنی و در ویکی‌پدیا هم بیابید!




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر