Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۴۰۰ مرداد ۱۳, چهارشنبه

اسرائیل عامل مسئول حمله به نفتکش «مرسر استریت» را معرفی کرد

 


اسرائیل عامل مسئول حمله به نفتکش «مرسر استریت» را معرفی کرد

العربیه :در پی حمله پهپادی هفته گذشته ایران به نفتکش اسرائیلی، بنی گانتز، وزیر دفاع این کشور خطاب به شورای امنیت سازمان ملل متحد از «سعید ارجانی»، مسئول یگان‌های پهپادی سپاه پاسداران ایران به عنوان عامل حمله به نفتکش «مرسر استریت» در دریای عمان نام برد.


وزیر دفاع اسرائیل چهارشنبه، چهارم اوت، گفت که به سفرای شورای امنیت سازمان ملل گفته است که سعید ارجانی، مسئول یگان‌های پهپادی سپاه پاسداران ایران، عامل حمله به نفتکش «مرسر استریت» در دریای عمان است. گانتز افزود جهان باید برای حمایت از کشتیرانی بین‌المللی اقدام کند.


او همچنین هشدار داد که ایران فقط 10 هفته تا دستیابی به مواد هسته‌ای قابل استفاده برای ساخت بمب اتم فاصله دارد.


گانتز در توییتی نوشت «در گفت‌وگو با سفرای کشورهای عضو شورای امنیت از سعید ارجانی به عنوان عامل حمله در دریای عمان نام بردم، و این که اسرائیل طی هفته گذشته از همه راه‌های سیاسی و امنیتی تحرکاتی را انجام داده تا جامعه بین‌المللی برای ایران حد بگذارد که رفتار خصمانه‌اش را متوقف کند.»


او افزود: «این جنگی میان ارتش‌ها در سوریه نیست و نه عملیاتی سری علیه تاسیسات نظامی، این حمله به خطوط تجارت بین‌المللی و تعدی علیه آزادی کشتیرانی است. این جنایتی بین‌المللی است و جهان اکنون نیاز دارد که در قبال آن اقدام کند.»


یائیر لابید، وزیر خارجه اسرائیل نیز تاکید کرد که «جهان باید اکنون علیه ایران و جنایت‌های جهانی آن و تعدی‌های آن علیه راههای تجارت اقدام کند».


در همین راستا نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، نیز سه‌شنبه در واکنش به اقدامات خصمانه و بی‌ثبات کننده ایران در منطقه و حمله سپاه پاسداران به خطوط تجارت بین‌المللی، گفت: «جمهوری اسلامی باید بفهمد دیگر دوران به آتش کشیدن خاورمیانه از تهران، در حالی‌که آنجا با آرامش نشسته‌اند، تمام شده است.»


نخست وزیر اسرائیل گفت: «بزرگ کردن بودجه امنیتی اسرائیل و ارتش آن، که در هفته جاری تصویب شده، مصداق خوبی برای این هدف است.»


او گفت کشورش در پاسخ به حمله پهپادی ایران به نفتکش «مرسر استریت»، تلاش می‌کند ضمن اقدام جهانی علیه ایران، حمایت بین‌المللی را نیز کسب کند.


نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که کشورش قادر به اقدام مستقل علیه ایران است و این اقدام را برای خود محفوظ می‌داند.


این در حالی است ایالات متحده‌ آمریکا و بریتانیا می‌گویند در همکاری و هماهنگی با هم‌پیمانان خود برای دادن پاسخ گروهی به حمله پهپادی ایران به نفتکش اسرائیلی مرسر استریت، اقدام خواهند کرد.


از سویی ایران دست داشتن در ایران حمله پهپادی را انکار و تاکید کرد که به هر تهدیدی علیه امنیت خود، فورا پاسخ خواهد داد.


در پی حمله پهپادی به نفتکش اسرائیلی حامل پرچم لیبریا در دریای عمان، که منجر به کشته شدن دو خدمه آن، یکی تبعه بریتانیا و دیگری تبعه رومانی شد، کشورهای بریتانیا، رومانی و لیبریا سه‌شنبه درباره این اقدام ایران به شورای امنیت سازمان ملل شکایت بردند.


این سه کشور در شکایتی به شورای امنیت ابلاغ کردند که «به احتمال بسیار زیاد» ایران هفته گذشته با استفاده از پهپاد یا بیش از آن اقدام به حمله مرگبار به نفتکش میرسر استریت در دریای عمان کرده است.


در همین راستا مقامات آمریکایی در نشست‌های غیر رسمی گفته‌اند که اوضاع را از نزدیک دنبال می‌کنند اما پیش‌بینی نمی‌کنند که این حمله ایران در شرایط کنونی واکنش نظامی را به دنبال داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر