Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ اردیبهشت ۶, چهارشنبه

باز قتل ناموسی در کشور سوئد توسط ناموس پرستان کور اندیش یک دختر 19 ساله خارجی تبار که پلیس در ای باره دست به تحیقی گسترده ای زده است این دختر را اعلام نکرده است در روزهای گذشته به طرق مشکوکی به قتل رسیده است با ضرب چاقو متاسفانه این دختر 19 ساله که در شهر مالمو بقتل رسیده است ملیتش کرد میباشد.


بر اساس خبری که در روزنامه سید سونسکا داگبلادت و افتن بلادت منتشر شده است دیروز رائس ساعت 18 به وقت محلی زنی 39 ساله که متولد سال 1973 میباشد توسط پلیس به اتهام دست داشتند در قتل دختر 19 ساله کرد دستگیر شده است.
این تحقیقات زمانی آغاز شد که بر اساس اثرانکشتی که بر روی دسته چاقو باقی مانده بود پلیس توانست از راه دی ان ای قاتل را رده یابی کند و ایشان را دیروز عصر دستگیر کند.
به احتمال زیاد خود آن خانم یکی از بستگان دختر 19 ساله مقتول باشد.
متاسفانه زنان و دختران کرد یکی از قشرهای ستمدیده و ظلم دیده در خاورمیانه هستند زنان کرد از یک سو توسط اشغالگران کرد ستان مورد ظلم و ستم واقع میشوند همچنین درخانه های خویش توسط بستگانشان مثل پدر برادر  شوهر و پسر عموئ پسر دائی هایشان مورد ظلم و ستم قرار میگیرند.
در واقع باید زنان کرد را ستمدیدترین زنان جهان نامگزاری نمود.


کچە کوژراوەکەی لاندسکرونا پێشتر داوای ڕزگارکردنی کردبوو

ئەو کچە نۆزدە ساڵانەیەی ئێوارەی دووشەممە لە شاری لاندسکرونا کوژرا ماوەی حەوت مانگ پێش کوژرانی داوای یارمەتی لە کۆمۆنەکەی کردبوو کە ماڵێکی نهێنی بۆ دابین بکەن چونکە هەستی بە مەترسی کوشتنی کردبوو، بۆ ئەو کارە پەیوەندی بە ڕێکخراوی بەرگرتن لە تاوانی شەرەف لە مالمیۆ (Tänk om) ەوە کردبوو هەرچەندە ئەو ڕێکخراوە هۆشدارییان دابووە کۆمۆنەکە بەڵام بێهودە. لە دوای ڕەخنەکانەوە سەعات دوانزەی ئەم نیوەڕۆیە کۆمۆنی لاندسکرۆنە پەیامێکی ڕۆژنامەوانییان ڕاگەیاند کە سەرۆکایەتیی کاروبارەکۆمەڵایەتییەکان و سەرۆکایەتیی هەرێمیان بانگهێشت کردووە بۆ پێداچوونەوەیەکی وردودرشت بەکارەکانی کۆمۆندا کەتایبەتە بە یارمەتیدانی ژنانی هەڕەشەلێکراو. بەڵام ئامادەنین هێچ لێدوانێک لەسەر چۆنییەتی هاوکاری کچە نۆزدە ساڵانەکە بدەن.

ئانێت لیندباری مولین بەرپرسی بەشی کاروباری خێزان لە لاندسکروناوە دەڵێت بەهۆی نهێنیپارێزیی کارەوە ناتوانم باس لە وردەکاری ئەو جۆرە یارمەتییە و چۆنییەتی بکەم کە بۆ ئەو کچە کراوە بەڵام هەر کەس پێوستی بەیارمەتی بێت ئێمە درێغی لێ ناکەین.
ئەم ڕاگەیاندندە لە بەرڕۆشنایی ئەو ڕەخنانەدا دێت کە ئاڕاستەی کاری کۆمۆنی لاندسکرونە کراوە و کە ڕێکخراوی دژ بە تاوانی شەرەف لە مالمیۆ بەناوی  (Tänk om) شایەتحاڵین کاتێک داوای کچەکەیان گەیاندۆتە کۆمۆنەکە تا شوێنێکی نهێنی بۆ ئەو کچە دابین بکەن ئەمە پاش ئەوەی کچەکە خۆی پەیوەندی بەو ڕێکخراوەوە کردووە و لەترسی کوشتنی داوای یارمەتی کردووە. میکایل هیۆگباری لە ڕێکخراوی تێنک ئومەوە دەڵێت گەر بەدەنگ داواکەمانەوە بهانتنایە ئێستا ئەو کچە نەکوژرابوو.
وەڵامی کۆمۆنەکە بۆ ڕێکخراوەکە ئەوە بووە کە نایانەوە کچەکە لە کۆمۆنەکەی خۆی بگوێزنەوە چونکە لەوێ دەخوێنێت و بەپێی هەڵسەنگاندنەکانی ئەوان مەترسی لەسەر ژیانی نەبووە.
ئەو کچە نۆزدە ساڵانەیە درەنگانی ئێوارێی ڕۆژێ دووشەممە هەواڵی کوژرانی دەگاتە پۆلیسی لاندسکرونا، کە بەپێی لێکۆڵینەوەکانیان تا ئێستا گومانی ئەوە هەیە کە بە پاساوی شەرەف کوژرابێت و بەپێی سەرچاوەکان خەڵکی هەرێمی کوردستانی عێراقە.
میکایل هیۆگباری لە ڕێکخراوی تێنک ئومەوە دەڵێت کاتێک کچەکە پەیوەندی بە ئێمەوە کرد باسی ئەوەی بۆ کردین کە بەزۆر براوەتەوە وڵاتی خۆی و دراوە بەشوو بە پیاوێکی بەتەمەن لەخۆی گەورەتر. لە دوا پەیوەدنییەکانی قوربانییەکە لەگەڵ رێکخراوی تێنک ئوم، باسی لەوە کردووە کەلە دایک و براکەی دەترسێت کە بیکوژن. ئێستا برایەکی شانزەساڵانەی ئەوکچە بە گومانی کوشتنی خوشکەکەی لای پۆلیس دەستبەسەرە.  
میوانی زایەڵە بەرپرسی ڕێکخراوی هەرگیز پێلاو فادیمە لەیادمەکەن سارامحەمەد دەڵێت بۆ بەرگرتن لەو جۆرە کوشتنانە دەبێت یاسایەکی تایبەت دابڕێژرێت.  
تێبینی! بۆ درێژەی ئەو باسە گوێ لە بەرنامەی ئەمڕۆ بگرە لای دەستی ڕاست!


بر اساس اطلاعات جدیدی که بدست ما رسیده است این دختر به این سبب از خانه فرار کرده است که خانوده ایشان خواسته اند این دختر را با زور به شوهر بدهند و او هم قبول نکرده و خانواده بیمارش ایشان را به قتل میرسانند

 عکسهای از دختر ستمدیده کرد که قربانی قتل ناموسی شده است در شهر مالمو سوئد

باز قتل ناموسی در کشور سوئد توسط ناموس پرستان کور اندیش یک دختر 19 ساله خارجی تبار که پلیس در ای باره دست به تحقیقات گسترده ای زده است در  مورد قتل  این دختر را  جزئیات  چگونگی قتل را اعلام نکرده است  اما به گفته آگاهان که در سالهای گذشته با چنین قتلهای ناموسی  آشنا هستند  جزئیات این قتل را  یک تفکر مذهبی و ناموس پرستی  میباشد  ودر روزهای گذشته این دختر که قربانی  قتل ناموسی شده است  به طرق مشکوکی به قتل رسیده است با ضرب چاقو متاسفانه این دختر 19 ساله که در شهر مالمو بقتل رسیده است ملیتش کرد میباشد.
Add caption
کردها بجای اینکه به فکر ملتشان باشند بیشتر به فکر کشتن فرزندانشان هستند ناموس پرستی شخص پرستی شیخ دراویشی خانه همه این مردمان بدبخت را خراب کرده است
 پلیس درب خانه به خانه میزند تا اطلاعات بیشتر بدست بیاورد در باره این قتل  میگویند داخل آسانسورها پر از خون بوده و پله ها نیز همه خون بوده اند و همسادهای این دختر چیزی بعنوان سر و صدا نشنیده اند که اما گفته اند در چند روز پیش سال روز تولدش که 19 سال شده با دوستانش جشن گرفته است در آن آپارتمانی که به قتل رسیده است

دختر 19 ساله کرد در مالمو بقتل رسید
دوباره جنایت علیه دختران خارجیتبار در سوئد  به گفته روزنامه افتن بلادت که یک دختر 19 ساله که سالها پیش به دلیل 
خشونتهای خانوادگی فرار کرده بود و پیش سازمانهای حمایت از زنان بر سر برده بود که جهت زندگی مستقل یک آپارتمان را اجاره نموده بود در طبقه سوم در روز دوشنبه جنازه ایشان را یافتند در خانه خود که با ضرب چندین چاقو به بدنش به قتل .
رسیده است در منطقه  لاندسکرونا در استان اسکونا
میان قتل ژیان و ماریا زیاد فاصله ای وجود ندارد
هنوز پلیس ملیت این دختر 19 ساله را اعلام نه نموده است اما بنابر برخی گزارشها این دختر خارجی تبار میباشدو به احتمال زیاد این قتل یک قتل ناموسی باشد.
در این رابطه پلیس برادر کوچک این دختر را دستگیر نموده که 16 سال سن دارد و به گفته ی دوستان این دختر 19 ساله برادرش همیشه به این دختر حمله نموده و ایشان را کتکاری نموده است.

قتل دخترجوان در مالمو می تواند انگیزه ی ناموسی داسشته باشد

دختر جوان ۱۹ ساله ای که دوشنبه شب گذشته در اثر ضربات چاقو در منطقه ی لندسکرونا Landskrona در جنوب سوئد به قتل رسید از مدت ها پیش از سازمان Tänk Om i Malmö که علیه خشونت های ناموسی فعالیت می کند درخواست کمک کرده بود. این سازمان درسایت اینترنتی خود از این امر پرده برداشت. Newroz Ötunc مدیر این سازمان که فعالیت آن داوطلبانه صورت می گیرد، در رسانه های مختلف، اداره ی خدمات اجتماعی را مورد انتقاد قرار داد که علیرغم هشدارهای داده شده، تهدید در مورد این زن جوان را جدی نگرفته بود. دراین رابطه برادر شانزده ساله ی مقتول، به عنوان مظنون به قتل بازداشت شده است، اما به گفته ی وکیل او تا کنون مورد بازجوئی قرارنگرفته و این اتهام را نیز رد می کند. دوستان مقتول تعریف کرده اند که او بارها از سوی برادر دستگیر شده اش شرم خانواده خوانده شده و مورد تهدید و ضرب وشتم قرار گرفته بود. اضافه کنیم که این دختر جوان به دلیل اختلاف با خانواده از خانه نقل مکان کرده، مدتی را در یک خانه ی امن گذرانده و سپس به آپارتمان شخصی خود نقل مکان کرده بود که در آنجا به قتل رسید.
اینجا روزنامه سوئدی آفتنبلادت و لینک درباره قتل این دختر 19 ساله  را میگذارم
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14730408.ab
Advokaten Elisabeth Massi Fritz och jag samtalar om det tragiska hedersmordet på 19 årig flicka i Karlskrona hos TV4 morgonsoffan.
پارێزه ر ئلیسابێت ماسی فریتز وه من له گفتوگۆیه کی تەلەفیزیۆنی راسته وخۆ له کانالی ٤ ی سه راسه ری سوید سه باره ت به کوشتنی کجێکی ١٩ ساله ی کورد له شاری لاندسکرۆنه له سوید به پاساوی شه ره ف
16-%C3%A5ring%20misst%C3%A4nkt%20f%C3%B6r%20hedersmord

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر