Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ فروردین ۱۴, دوشنبه

تشکیل نیروی دفاعی برای مرزهای اقلیم کردستان



تشکیل نیروی دفاعی برای مرزهای اقلیم کردستان
سخنگوی دیوان ریاست اقلیم کوردستان اعلام داشت ؛ اقلیم برای دفاع از مرزهایش نیروی آماده تشکیل میدهد. امید صباح در این باره اعلام داشت؛ حدود یکسال است که ریاست اقلیم کردستان برای تشکیل این نیرو اقدام نموده است و این نیروها از مدرن ترین سلاحهای موجود برخوردار میباشند.وی افزود: هدف از تشکیل این نیروها حفظ بیشتر امنیت در اقلیم کوردستان و مقابله با هرگونه تهدید است .وی اشاره نمود که تشکیل این نیرو برای اعلام استقلال کوردستان نبوده بلکه در راستای تمام تغییرات و اصلاحاتی است که در اقلیم کوردستان رخ میدهند.
شرکت در دفاع از خاک وطن کردستان وظیفه ی عموم ملت کرد میباشد.
---------------------

 
خواهان توقف اعدامها در کردستان هستیم
تعدادی از خانوادههای زندانیان سیاسی و نهادهای مدنی کرد طی نامه ی سرگشاده ای نسبت به اعدام های سیاسی در کردستان اعتراض کرده و خواهان قطع فوری اعدام ها شده اند. آنها با تاکید بر این که «اعدام مجازاتی غیرانسانی است» خواهان لغو صدور حکم اعدام و توقف بلادرنگ اعدام های سیاسی و بخصوص توقف اجرای حکم اعدام شیرکو معارفی ، حبیب گلپهری و زانیار و لقمان مرادی شده اند.

متن نامه سرگشاده ای این تعداد از خانوادهای زندانیان سیاسی و نهادهای مدنی به شرح زیر است:

با وجود این‌که طی ماههای گذشته حکم اعدام چند تن از زندانیان سیاسی کرد نقض شده است، اما هنوز بیش از بیست زندانی سیاسی دیگر در انتظار اعدام به سر می‌برند.
شیرکو معارفی، حبیب‌الله گلپری‌پور, زانیار و لقمان مرادی چهار تن از تعداد زندانیان سیاسی کرد هستند که برایشان حکم اعدام صادر شده و این احکام از سوی دادگاه تجدید نظر یا دیوان عالی کشور تایید نیز شده است.
تعدادی از خانوادههای زندانیان سیاسی و چند نهاد مدنی طی نامه ی سرگشاده ای نسبت به اعدام های سیاسی در کردستان اعتراض کرده و خواهان قطع فوری اعدام ها و بخوصوص جلوگیری از اجرای حکم این چهار زندانی سیاسی کرد شدند.
ما خواهان توقف بلادرنگ اعدام های سیاسی هستیم. ما این اعدام ها را اقدام علیه وحدت ملی و علیه حیثیت و شان تمام مردم ایران و بخصوص مردم کردستان می دانیم. اعدام های سیاسی برای تولید ترس و وحشت عمومی در تمام ایران و بخصوص مناطق کردنشین است. ما صدور حکم اعدام را ترویج و تشویق خشونت می شناسیم و درباره‍ی تاثیر بسیار مخرب آن بر شرایط سیاسی و انباشتن خشم و نفرت در جامعه هشدار می دهیم.
ما صدور حکم اعدام را ترویج و تشویق خشونت می شناسیم و درباره‍ی تاثیر بسیار مخرب آن بر شرایط سیاسی و انباشتن خشم و نفرت در جامعه هشدار می دهیم. اعدام سیاسی یعنی ویران گری زمینه های همزیستی گروه های اجتماعی.
ما از هیچ کوششی برای توقف بلادرنگ ماشین اعدام فرو گزار نخواهیم کرد. اعتراض به اعدام یک وظیفه ملی است.
ما خواهان دیدار فوری آقای احمد شهید گزارش گران ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد از ایران و دیدار از مناطق کردنشین هستیم. ما از جهانیان استمداد می طلبیم. ما از همه مجامع حقوق بشری، صلح دوست و عدالت خواه جهان تقاضا می کنیم در این روزهای دشوار مردم کردستان را تنها نگذارند.
ما خواهان اجرای عدالت و خواهان دادگاهی مجدد این عزیزان که بی گناه و در دادگاه‌های غیرعلنی و بدون حضور هیأت منصفه محاکمه شده که برایشان حکم اعدام صادر شده و این احکام از سوی دادگاه تجدید نظر یا دیوان عالی کشور تایید نیز شده است. و همان گونه که روز به روز بر آمار فعالین کرد محکوم به اعدام افزوده میشود و دستگاه قضایی و امنیتی رژیم جمهوری اسلامی در پی اعدام یکایک این فعالین میباشد بر این اساس مداخه موثر و حمایت تمامی انسانهای آزاده و مجامع بین المللی در مقطع حساس کنونی از زندانیان سیاسی ومدنی کُرد ،مانع از وقوع هر فاجعه وتراژدی دیگری میباشد .
خانوادههای زندانیان سیاسی کرد : لقمان و زانیار مرادی ، شیرکو معارفی ، انور حسین پناهی ، ارسلان اولیایی ، مصطفی سلیمی ، رشید آخ کندی ، علی مرادی
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
اتحادیه خانوادهای در بند کورد
کومیته ی دانشجوی دفاع از زندانیان سیاسی در سنندج
جمعیت جوانان کردستان ایران

-------------------
به گفته یکی از افسران بلند پایه ی میت سازمان امنیت ترکیه که نخواسته نامش فاش بشود رجب طیب اردوغان مامور مخفی سرویسهای امنیتی ایالات متحد آمریکا سی ای ای میباشد . رجب طیب اردوغان در سن 20 سالگی به خدمت این نیرو در آمده است و با کمک سرویسهای مخفی غرب به قدرت رسیده است



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر