Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۰, یکشنبه

گفتگو با یکی از پناهندگان در کمپ الولید در میان مرز عراق و سوریه قرار دارد که در یک وضعیت سخت و تاسفباری بر سر میبرند




گفتگو با یکی از پناهندگان در کمپ الولید در میان مرز عراق و سوریه قرار دارد که در یک وضعیت سخت و تاسفباری بر سر میبرند
که تعداد پناهندگان کمپ الولید نزدیک به 330 نفر میباشند که 160 نفر از این پناهند گان کرد شرق کردستان هستند بنابر گفته خبات محمدی در چند روز گذشته دولت عراق برق درماندگاه های کمپ را قطع نموده است و هیج کمکی به آن کمپ نمیشود و یو ان نیز کمپ را ترک نموده است و پناهندگان را به حال خود رها نموده اند و مواد غذایی که از سوی یوان برای کمپ برده شده است هم قطع نموده اند خلاصه زندگی پناهندگان کمپ الولید در خطر جدی قرار دارد..
برای شنیدن گفتگوی بنده با آقای خبات محمدی ساکن کمپ الولید  ویدئو زیر را گوش کنید آقای محمدی که خود نیز در آنجا بر سر میبرند در باره زندگی سخت پناهندگان میگویند این گفتگو 19 دقیقه میباشد که از راه تلفن با ایشان گفتگو نموده ام .
--------------------------------------------

كه‌كه‌ فڕۆكه‌یه‌كی سیخوڕی توركیا له‌هه‌رێمی كوردستاندا ده‌خاته‌خواره‌وه‌
11:07:28/04/2012
 












وێنه‌ی پارچه‌ی فڕۆكه‌كه‌... فۆتۆ: 



ئاژانسی فورات
خه‌ندان 
باڵی سه‌ربازی په‌كه‌كه‌ رایگه‌یاند فڕۆكه‌یه‌كی سیخوڕی سوپای توركیایان له‌ناو سنووری هه‌رێمی كوردستاندا خستووه‌ته‌ خواره‌وه‌. 
به‌پێی هه‌واڵێكی ئاژانسی هه‌واڵی فورات-ی نزیك له‌ پارتی كرێكارانی كوردستان "په‌كه‌كه‌"، گه‌ریلاكانی هێزی پاراستنی گه‌ل توانیویانه‌ فڕۆكه‌یه‌كی بێ فڕۆكه‌وانی جۆری (WBH) به‌ناوی بایراكتار له‌ هه‌رێمی زاپ-ی ناو سنووری هه‌رێمی کوردستان بخه‌نه‌ خواره‌وه‌. 
ئاژانسه‌كه‌ له‌ زاری گه‌ریلایه‌ك به‌ناوی خه‌بات جزیری-یه‌وه‌ بڵاویكردووه‌ته‌وه‌ هه‌رچه‌نده‌ ساڵی رابردوو ئه‌و فڕۆكه‌یه‌یان خستووه‌ته‌خواره‌وه‌، به‌ڵام له‌م ماوه‌یه‌ی رابردوودا پارچه‌كانی فڕۆكه‌كه‌یان دۆزیوه‌ته‌وه‌.

روونیشیكرده‌وه‌ كه‌ فڕۆكه‌كه‌ دروستكراوی توركیایه‌، به‌ڵام به‌ئه‌ندازه‌ی فڕۆكه‌كانی هه‌مان جۆری ئیسرائیل و ئه‌مریكا به‌هێز و كاریگه‌ر نییه‌، له‌كاری سیخوڕیدا.

سرچاوه‌ خه‌ندان
-----------------------
گریلا های پ ک ک یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون‌سرنشین ترکیه را سرنگون کردند

 
به گزارش سایت فرات نیوز یک هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین به نام بایرکدار (WBH) که ساخت کشور ترکیه است و از آن برای مقابله با نیروهای گریلای کردستان استفاده می‌کند, توسط نیروهای مدافع خلق(HPG) ساقط شد. در منطقه زاب که بخشی از منطقه دفاعی مدیا است, نیروهای گریلا با استفاده از یک نوع موشک ضدهوایی یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین را ساقط کردند. با توجه به تصاویری که به دست آژانس ANF رسیده, این هواپیمای ساقط شده, متلاشی شده است.

بنا به گزارش‌های رسیده از منطقه مرزی میان شمال و جنوب کردستان, اخیرا تحرکات هواپیماهای جاسوسی ترکیه افزایش یافته است. بنا به این گزارش, یک فروند هواپیمای جاسوسی ترکیه در آن مناطق توسط نیروهای مدافع خلق ساقط شده است.

خبات جزیری یکی از گریلاهای عضو HPG در خصوص ساقط نمودن این هواپیمای ترکیه گفت:«سال گذشته رفقا لاشه یک هواپیمای جاسوسی را یافتند. تا وقتی که هواپیمای WBH به رفقا نزدیک نشد, آنها عکس‌العملی از خود نشان ندادند. وقتی که هواپیما نزدیک‌تر شد, رفقا با استفاده از یک موشک ضدهوایی آن هواپیما را زدند و به ته یک دره سقوط کرد و متلاشی شد. اول رفقا نمی‌دانستند که آن را زده‌اند. همین روزها رفقا در منطقه گشت می‌زدند که بطور اتفاقی به لاشه هواپیما برخوردند.»

خبات جزیری خاطرنشان ساخت که دولت ترکیه در جنگ با نیروهای گریلا به تسلیحات پیشرفته جنگی متوسل می‌شود. اوگفت:«یکی از این تسلیحات پیشرفته که دولت ترکیه از آن برای مقابله با رفقا استفاده می‌کند, هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین است. ترکها خود این هواپیما را ساخته‌اند, اما به اندازه WBH اسرائیلی و آمریکایی قوی نیست. غیر از هواپیمای نوع «بایرکدار» نوعی دیگر به نام «آنکا» هم ساخته‌اند.

ترکها درصددند با استفاده از این نوع هواپیماها کمپ‌های رفقا را کشف کنند, اما اینها نمی‌تواند مانع از فعالیت رفقای گریلا شود. همانطور که می‌بینید رفقا بخوبی می‌توانند این هواپیماها را ساقط نمایند. سربازان ترکیه از ترس نمی‌توانند از پایگاه‌هایشان خارج شوند. آنها نمی‌توانند با توسل به چنین تسلیحات جنگی پیشرفته‌ای مانع از مبارزات گریلا شوند. نیروهای گریلا در هر نقطه و مکانی به راحتی دست به انجام عملیات نظامی می‌زنند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر